Stránka 1 z 2
zrani oleje!!!
Napsal: čtv srp 09, 2007 18:01
od kubahosi
Poradte mi cim vsim by mohlo byt kdyz zere olej,z vyfuku mi nejdu uplne modry dym ale spis svetle sedivy diky
Napsal: čtv srp 09, 2007 19:08
od Nemo
Guferka ventilů jsou nejpravděpodobnější příčinou, pokud motor jinak vypadá(chová se) jako zdravý.
Napsal: čtv srp 09, 2007 20:06
od Křečík Barbuška
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že gufera na ventilech udělají strašně moc, po jejich výměně se spotřeba oleje značně omezila, stará gufírka byla ztvrdlá bez jakéhokoliv náznaku pružnosti. Ten dým je výrazný? Voda ti nemizí?
Napsal: pát srp 10, 2007 09:15
od M150
ja som dolieval asi liter na 1000 km, v maji som dal vymenit gufera a odvtedy som nedolial ani kvapku ale som tyran lebo na madite mam uz 20000km a furt nejak neni cas...
Napsal: sob srp 11, 2007 08:20
od kubahosi
nn voda mi nemizi!Tak to necham vymenit gufera az pristi rok stejne ho tedkon v zari odstavim a aby mi to proslo emisema tak to udelame!
Napsal: sob srp 11, 2007 12:06
od Vašátor
Všiml jsem si, že v dalším příspěvku se ptáš na těsnění pod hlavou. Jen upozorním, že gufírka lze při troše šikovnosti vyměnit i bez sundávání hlavy.
Napsal: sob srp 11, 2007 12:11
od kubahosi
jo???? a jak??ja se v tom vubec nevyznam tak mi poradte a za praci by to bylo drahy
Napsal: sob srp 11, 2007 12:19
od hornak.active.sound
ok,pokud nemusim sundavat hlavu,tak vackovka musi dolu?? Chci taky mnenit gufera a nechce se mi davat vsechno dolu.
Napsal: sob srp 11, 2007 12:47
od Křečík Barbuška
Myslím, že Pátrač to páchal přímo na autě, místo svíčky připojil kompresor a natlakovaný spalovací prostor ventil udržel navrchu, aby nespadl a šly zmáčknout pružiny. Osobně si myslím, že je lepší zhodit hlavu dolů a v klidu dílny či pokoje zapastovat ventily atd. . Nebo sehnat druhou hlavu, přichystat a pak měnit kus za kus. Vačka musí dolů v obou případech.
Napsal: sob srp 11, 2007 12:51
od Vašátor
Samozřejmě, že vačka musí dolů (nezapomenout svázat rozvodové kolo a řetěz)

... jinak by ses ke gufírkům nedostal. Rovněž musí dolů pružiny ventilů - ja na to přípravek, který si lze vyrobit doma (viz. Tůma). Bez přípravku bych řekl, že je to pouze pro silné povahy.
Výměna gufer bez sundání hlavy spočívá v tom, že vyjedeš s pístem do HU, dírou na svíčku podložíš ventil aby nespadl do motoru, sundáš pružinu ventilu, vyměníš gufero a zase smontuješ. Takto uděláš 4 ventily, pak pootočíš motor tak, aby druhé dva písty byly v HU a opakuješ. Které písty jsou zároveň v HU snad nemusím připomínat. Kdo to neví, ať si pročte alespoň z lehka nějakou Lada knihu než se vůbec do něčeho pustí. Bez základních znalostí nedoporučuju se vůbec v něčem hrabat ...
Napsal: sob srp 11, 2007 12:53
od Michal Pokorný
Hm s tím kompresorem to není špatný nápad, jeden známý na to zase používal nějaké udělátko, které se strčilo dovnitř svíčkovou dírou a ventily to také přidrželo nahoře.
Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.
Napsal: sob srp 11, 2007 13:01
od Vašátor
Michal Pokorný píše:
Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.
hlavně je to jistota v tom, že si můžeš skontrolovat stav ventilů

Napsal: sob srp 11, 2007 13:26
od hornak.active.sound
ok,diky za radu a popis.
Napsal: sob srp 11, 2007 13:27
od dmatej
Vačku sundáš celkem lehko ... jen svaž drátem rozvodový kolo s řetězem.
Napsal: sob srp 11, 2007 13:50
od Little Red Riding Hood
taky se přidám... motor 1300 po výměně všech gufer.... svíčky jsou suché.. ale přesto mizí olej... za autem při zátěži našedivělej kouř... vodu nebere... když byl u mě tak to bralo asi litr oleje na 2000 km.. hlava o 2 mm dole.. pod autem ani kapka.. spotřeba pleje řekl bych stále stoupá.. olej 10-w40...