zrani oleje!!!
Moderátor: Moderátoři
zrani oleje!!!
Poradte mi cim vsim by mohlo byt kdyz zere olej,z vyfuku mi nejdu uplne modry dym ale spis svetle sedivy diky
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11058
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že gufera na ventilech udělají strašně moc, po jejich výměně se spotřeba oleje značně omezila, stará gufírka byla ztvrdlá bez jakéhokoliv náznaku pružnosti. Ten dým je výrazný? Voda ti nemizí?
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Všiml jsem si, že v dalším příspěvku se ptáš na těsnění pod hlavou. Jen upozorním, že gufírka lze při troše šikovnosti vyměnit i bez sundávání hlavy.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11058
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Myslím, že Pátrač to páchal přímo na autě, místo svíčky připojil kompresor a natlakovaný spalovací prostor ventil udržel navrchu, aby nespadl a šly zmáčknout pružiny. Osobně si myslím, že je lepší zhodit hlavu dolů a v klidu dílny či pokoje zapastovat ventily atd. . Nebo sehnat druhou hlavu, přichystat a pak měnit kus za kus. Vačka musí dolů v obou případech.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Samozřejmě, že vačka musí dolů (nezapomenout svázat rozvodové kolo a řetěz)
... jinak by ses ke gufírkům nedostal. Rovněž musí dolů pružiny ventilů - ja na to přípravek, který si lze vyrobit doma (viz. Tůma). Bez přípravku bych řekl, že je to pouze pro silné povahy.
Výměna gufer bez sundání hlavy spočívá v tom, že vyjedeš s pístem do HU, dírou na svíčku podložíš ventil aby nespadl do motoru, sundáš pružinu ventilu, vyměníš gufero a zase smontuješ. Takto uděláš 4 ventily, pak pootočíš motor tak, aby druhé dva písty byly v HU a opakuješ. Které písty jsou zároveň v HU snad nemusím připomínat. Kdo to neví, ať si pročte alespoň z lehka nějakou Lada knihu než se vůbec do něčeho pustí. Bez základních znalostí nedoporučuju se vůbec v něčem hrabat ...

Výměna gufer bez sundání hlavy spočívá v tom, že vyjedeš s pístem do HU, dírou na svíčku podložíš ventil aby nespadl do motoru, sundáš pružinu ventilu, vyměníš gufero a zase smontuješ. Takto uděláš 4 ventily, pak pootočíš motor tak, aby druhé dva písty byly v HU a opakuješ. Které písty jsou zároveň v HU snad nemusím připomínat. Kdo to neví, ať si pročte alespoň z lehka nějakou Lada knihu než se vůbec do něčeho pustí. Bez základních znalostí nedoporučuju se vůbec v něčem hrabat ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Hm s tím kompresorem to není špatný nápad, jeden známý na to zase používal nějaké udělátko, které se strčilo dovnitř svíčkovou dírou a ventily to také přidrželo nahoře.
Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.
Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
hlavně je to jistota v tom, že si můžeš skontrolovat stav ventilůMichal Pokorný píše: Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
taky se přidám... motor 1300 po výměně všech gufer.... svíčky jsou suché.. ale přesto mizí olej... za autem při zátěži našedivělej kouř... vodu nebere... když byl u mě tak to bralo asi litr oleje na 2000 km.. hlava o 2 mm dole.. pod autem ani kapka.. spotřeba pleje řekl bych stále stoupá.. olej 10-w40...