zrani oleje!!!

Moderátor: Moderátoři

kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

zrani oleje!!!

Příspěvek od kubahosi »

Poradte mi cim vsim by mohlo byt kdyz zere olej,z vyfuku mi nejdu uplne modry dym ale spis svetle sedivy diky
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Guferka ventilů jsou nejpravděpodobnější příčinou, pokud motor jinak vypadá(chová se) jako zdravý.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11058
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že gufera na ventilech udělají strašně moc, po jejich výměně se spotřeba oleje značně omezila, stará gufírka byla ztvrdlá bez jakéhokoliv náznaku pružnosti. Ten dým je výrazný? Voda ti nemizí?
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

ja som dolieval asi liter na 1000 km, v maji som dal vymenit gufera a odvtedy som nedolial ani kvapku ale som tyran lebo na madite mam uz 20000km a furt nejak neni cas...
2103, 2103
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

nn voda mi nemizi!Tak to necham vymenit gufera az pristi rok stejne ho tedkon v zari odstavim a aby mi to proslo emisema tak to udelame!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Všiml jsem si, že v dalším příspěvku se ptáš na těsnění pod hlavou. Jen upozorním, že gufírka lze při troše šikovnosti vyměnit i bez sundávání hlavy.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

jo???? a jak??ja se v tom vubec nevyznam tak mi poradte a za praci by to bylo drahy
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

ok,pokud nemusim sundavat hlavu,tak vackovka musi dolu?? Chci taky mnenit gufera a nechce se mi davat vsechno dolu.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11058
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Myslím, že Pátrač to páchal přímo na autě, místo svíčky připojil kompresor a natlakovaný spalovací prostor ventil udržel navrchu, aby nespadl a šly zmáčknout pružiny. Osobně si myslím, že je lepší zhodit hlavu dolů a v klidu dílny či pokoje zapastovat ventily atd. . Nebo sehnat druhou hlavu, přichystat a pak měnit kus za kus. Vačka musí dolů v obou případech.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Samozřejmě, že vačka musí dolů (nezapomenout svázat rozvodové kolo a řetěz) :wink: ... jinak by ses ke gufírkům nedostal. Rovněž musí dolů pružiny ventilů - ja na to přípravek, který si lze vyrobit doma (viz. Tůma). Bez přípravku bych řekl, že je to pouze pro silné povahy.
Výměna gufer bez sundání hlavy spočívá v tom, že vyjedeš s pístem do HU, dírou na svíčku podložíš ventil aby nespadl do motoru, sundáš pružinu ventilu, vyměníš gufero a zase smontuješ. Takto uděláš 4 ventily, pak pootočíš motor tak, aby druhé dva písty byly v HU a opakuješ. Které písty jsou zároveň v HU snad nemusím připomínat. Kdo to neví, ať si pročte alespoň z lehka nějakou Lada knihu než se vůbec do něčeho pustí. Bez základních znalostí nedoporučuju se vůbec v něčem hrabat ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Hm s tím kompresorem to není špatný nápad, jeden známý na to zase používal nějaké udělátko, které se strčilo dovnitř svíčkovou dírou a ventily to také přidrželo nahoře.
Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Michal Pokorný píše: Ale osobně si také myslím, že sundat hlavu je mnohem pohodlnější.
hlavně je to jistota v tom, že si můžeš skontrolovat stav ventilů :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

ok,diky za radu a popis.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Vačku sundáš celkem lehko ... jen svaž drátem rozvodový kolo s řetězem.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

taky se přidám... motor 1300 po výměně všech gufer.... svíčky jsou suché.. ale přesto mizí olej... za autem při zátěži našedivělej kouř... vodu nebere... když byl u mě tak to bralo asi litr oleje na 2000 km.. hlava o 2 mm dole.. pod autem ani kapka.. spotřeba pleje řekl bych stále stoupá.. olej 10-w40...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“