Stránka 1 z 6

Alternátor - nefunguje

Napsal: pon srp 06, 2007 20:33
od Kewint
ahoj mam dalši problem praskl mi klínový řemen tak jsem ho vyměnil a kontrolka dobíjení sämozřejme po výmeně zhasla jak má být.Tak jsem si řikal vše je O.K ale po cca 10minutách se zase rozžnula a už nezhasla řemen jenaplý na max altík už dál nejde a drát nikde neupad tak nevim co?

Pozn. moderátora : zkuste, než odešlete svůj příspěvek, napsat k tématu nejen název součástky, ale i krátký popis problému, např Altík - nefunguje

Napsal: pon srp 06, 2007 21:59
od Maysner
remen nesmi bejt napnutej tak ze nejde promacknout. musi met pruhyb cca 1cm!! zmer zda ti to dobre dobiji. nevim jak je u 05ky zapojena kontrolka. s tim ti snad poradi nekdo jinej

Napsal: úte srp 07, 2007 16:13
od Křečík Barbuška
Těžko radit, když to člověk nemůže "ohmatat". Mášli k dispozici voltmetr poměř co se děje na baterce, když motor vrčí a to jak při volnoběhu tak i při zvýšených otáčkách, zkontroluj pojistku buzení G67 a očisti fastony na káblících co vedou do alternátoru, dále by se hodilo zkontrolovat uhlíky, ale to by chtělo altík demontovat neb je tam mizerný přístup.

Napsal: úte srp 07, 2007 19:48
od Kewint
To koko loko:jo natupojistkku sepodívám hned ráno jako první díky zatim

Napsal: stř srp 08, 2007 11:24
od Kewint
tak díky koko loko bylo to pojistkou ale by¨la tak blbě praskůá,že na první pohled to neššlo poznat a díky

Napsal: stř srp 08, 2007 14:47
od Křečík Barbuška
Buď rád, že to byla taková blbina, otázkou ovšem je proč vyletěla, možná nějak nešťastně při manipulaci s klíňákem, každopádně zkontroluj jestli nemáš něco uvolněné, třeba faston co se nešťastně dotýká hliníkového domečku regulátoru, nebo uvolněné celé těleso regulátoru, každopádně při jakékoliv manipulaci s alternátorem je vhodné odpojovat baterii.

Napsal: stř srp 08, 2007 14:55
od Kewint
neřekl byych že vyletěla vinou neakého zkratu,ale asi tím že to byla jedna z nejstarších pojistek co byla v pojistkové skříni a jak sem nedávno manipuloval z ostatními pojistkami tak praskla jak se s ní hnulo,protože byla stará

Napsal: ned lis 25, 2007 15:47
od m.choleva
Mam problem,vlastním vozidlo vaz 21044 rv.1999 poslední model combi.Ma najeto 50000 km,a mam takový problem při zap. kličku se kromě kon. mazáni rovněž rosvítí kon. nabijení po nastartováví kon. nabijení pohasne ale lehce prosvíta.Při měření voltmetrem na kont. baterie to ukazuje 13,5 voltu což by mělo být vpořádku.Muže to být relátkem ktere je přišrobováne 2 šroubky je kulatého tvaru,do něhož vede drát z alt. přes konektor spojení.

Napsal: ned lis 25, 2007 17:26
od Atex
nemel by davat tak 14-14,5? jako ja nevim, jen kontrolni otazka..

Napsal: ned lis 25, 2007 17:40
od Michal Pokorný
Atex píše:nemel by davat tak 14-14,5? jako ja nevim, jen kontrolni otazka..
Jo, to by měl, ale já z té mojí bestie (21044) také více jak 13,5 V nevyždímu :dontknow:

Napsal: ned lis 25, 2007 17:52
od Atex
mozna proto...

Napsal: pon lis 26, 2007 16:50
od Luděk Musil
Hmmm - regulátor napěti by měl dávat cca 13,8 - 14,0 V. Čili bych si možná i dovolil tvrdit, že relátkem či špatným ukonstřením to nebude.
Možná bych viděl problém (prosvítání kontrolky) v proražení jedné z diod na diodovém můstku uvnitř alternátoru.
L.

Napsal: pon lis 26, 2007 17:14
od Atex
Regulator napeti podle mne pousti normalne 14,5... to zarovky jeste nepraskaji :-)

Napsal: pon lis 26, 2007 17:46
od m.choleva
[glow=orange][/glow][shadow=yellow][/shadow]
Pane Musil, to nabíjení musí vyřešit autoelektrikář, ale měl bych na Vás ještě jeden dotaz.
Mé vozidlo je RV prosinec 1999 a má najeto 50.000km a jsem 2. majitelem. Nevím, jestli máte stejný problém, ale na mém vozidle po nastartování studeného motoru to dlouho drží v otáčkách a když je motor už teplý, tak při řazení nahoru mi velmi pomalu klesají otáčky. V servise to okomentovali, že je to dáno od výroby (údajně čidlem v převodovce).
Já se domnívám, že to nemusí být pravda. Nemůže to být náhodou špatně nastavenou vstřik. jednotkou. Díky za odpověď, Martin Choleva. :lol:

Napsal: pon lis 26, 2007 18:35
od Honza 21061
Není náhodou u 21044 kontrolka nabíjení zapojena bez relé? :roll: Tím "kulatým" není myšlen třeba odrušovací kondenzátor? (který mimochodem dle příruček na Ladu v nabíjecím okruhu být nemá...)
-----
Michal Pokorný: Já už jsem po dvou zlikvidovaných baterkách vycvičen, že 13,5 Voltu je málo... :? A to obzvláště na zimní provoz, kdy běží pomalu všechno, do čeho vedou dráty. Možná by to chtělo zkusit si půjčit jiný regulátor a na zkoušku ho prohodit.