Stránka 1 z 2

Zhasína a neštartuje

Napsal: pon srp 06, 2007 11:06
od lubaby
Tento rok ma po dlhom období spoľahlivej služby prestal náš Žiguli (VAZ 2101) poslúchať. (Neviem či to s tým súvisí, ale) začalo to tým, že som zabudol prehodiť nasávanie zo zimného režimu na letný. Akonáhle sa zohrial motor začal zhasínať a nechcel štartovať...keď som na to nakoniec prišiel na nastavil to na "leto" opäť všetko fungovalo...Pri jeho poslednej jazde sa však objavila nová predtým nikdy nepozorovaná porucha -- pri vyšších otáčkach začal vynechávať motor -- zvlášť nepríjemné to bolo pri predbiehaní :-(. Po cca 120 km jazdy som zastal na križovatke na semaforoch, tam motor zrazu zhasol a už nenaštartoval (naštastie to bolo už asi 800 m od garáže). Tak som začal hľadať, čo mu asi je. Cievka hádzala iskru, kábliky za rozdeľovačom tiež. Palivové sitko nebolo zapchaté, sviečky boli suché (t.j. pálili dobre). Teda palivo aj elektrika by mala byť v poriadku. Jediná príčina (podľa knižky), ktorá by to mohla spôsobovať by bolo nasávanie nadbytočného vzduchu odniekiaľ (mám deravý výfuk a ani na STK mi nevedeli zistiť, že kde :shock: (a to ho dosť ochotne prezerali asi 10 min). Prosím o radu, ako pokračovať, resp. môžem naozaj s istotou vylúčiť, že chyba nie je v palive, ani v elektrike (sviečky, rozdeľovač). ďakujeeeem.

Napsal: pon srp 06, 2007 11:40
od Luděk Musil
lubaby píše:... sviečky boli suché ...
proč mám pocit, že tohle asi bude příčina? Že palivo nedošlo do válců? Nepřibývá Ti náhodou "olej" ve vaně? L.

Napsal: pon srp 06, 2007 15:38
od dusin
Co takhle odomontovat palivovou hadici u karbu a podívat se jestli dává palivo?Případně hladina paliva v plovákové komoře?Říjen momentálně na benál taky nefachá z důvodu špatného nastavení plováku.

Napsal: stř srp 08, 2007 10:24
od lubaby
Ďakujem za rady. Tak som pre istotu vymenil sviečky, dobil baterku, vyčistil vrchnú časť karburátora a nakoniec to nejak naskočilo a vyzerá to, že to funguje...aj keď pri vyšších otáčkach to stále občas vynecháva...no neviem...niekedy mám pocit, že toto autíčko má fakt autoregeneračnú schopnosť...všetky chyby ktoré sa dajú násť sa dajú aj ľahko odstrániť, a tie ktoré je problém lokalizovať sa po čase sami stratia 8)

Napsal: stř srp 08, 2007 13:32
od Acibuk
čerpadlo?

Napsal: pát srp 10, 2007 16:40
od Luděk Ondrůch
Pravděpodobně ti odchází palivová pumpa do věčných lovišť.

Napsal: sob srp 11, 2007 13:02
od dmatej
Nemá jen blbě seřízenej plovák?

Napsal: pon srp 13, 2007 10:24
od lubaby
Takže po prejdení 148 km horským terénom sa problém vrátil, ale naštastie som už bol skoro doma (do garáže ma ťahali len 3 km :-) ). Kde je chyba som stále nezistil :-( Ak by to bolo v palivovom čerpadle, ako píšete, fungovala by AC pumpa? Zhora je vidno, že keď som pohýbal tým tiahlom od plynu, do karburátora strekol benzín. Ešte jednu vec som zistil -- bola prasknutá tá gumová hadička čo ide z priestoru nasávania vzduchu (hore) do karburátora -- tak som ju o kúsok skrátil a už je v poriadku...ale zjavne to s touto chybou nesúviselo, lebo to opäť neštartuje.

Napsal: pon srp 13, 2007 11:17
od Myso
ta hadicka je len odvetravanie benzinovych vyparov z karbeca, tym ze si ju skratil si dosiahol max. ze ti nebude smrdiet v kabine benzin...

tvoj problem bude niekde inde, a ked vravis ze akceleracna pumpa striekala tak cerpadlo asi vylucime, pretoze benzin v plavakovej komore zjavne mas...

Napsal: úte srp 14, 2007 20:48
od dmatej
Myso píše:ta hadicka je len odvetravanie benzinovych vyparov z karbeca, tym ze si ju skratil si dosiahol max. ze ti nebude smrdiet v kabine benzin...

tvoj problem bude niekde inde, a ked vravis ze akceleracna pumpa striekala tak cerpadlo asi vylucime, pretoze benzin v plavakovej komore zjavne mas...
Když jsem si s plovákem u sebe pohrával, jednou jsem došel k nízký hladině - auto jelo normálně v nízkých otáčkách, ale jakmile jsem přišlápl plyn, jen se zakuckalo.
Se startováním mám problém pořád, s tím jsem smířenej - na druhej pokus vždy chytne a drží otáčky bez problémů, to mi stačí. Dneska jela 70 km (skut.) 130-160 km/h (tacho), ujel jsem to za 35 minut včetně 6 km po Plzni (50-70, 5 stání na semaforech). Prům. spotřeba 10,3. To na 2101 jde, ne?

Napsal: stř zář 05, 2007 15:38
od Matej
Dnes som musel rano zaviest sestru do školy tam spatky 50 km plus minus a tak som si povedal že ked teda už som na aute išiel som do školy na aute aj ja zaparkoval som a ked som sa vratil otočil klučikom a budiky nič myslel som že poistka poistka v pohode tak som naštartoval a auto skapalo stale mi skapinalo na volnobehu ale podivne je že ani smerovky mi neišli a brzdy tiež nie, sice na prve zašlapnutie išli no na to trete už bol pedal tak tvrdy že sa nedal zmagnut . :( :( :( :( čo tomu je ?????????

Napsal: stř zář 05, 2007 19:08
od Cory
Tie elektricke veci sa zdaju byt na poistku,do istej miery aj to,ze skapina na volnobehu-elektropneu.ventil nie je pod napätim (iba ak mas ekonomizer).Tie brzdy-to je cudne.Zeby sa ti vysunula hadica z posilovaca?Aj preto moze skapinat na volnobehu,ale to by mal motor nepravidelny chod stale :roll:

Napsal: stř zář 05, 2007 19:19
od Štěpán
Zkontroluj hadici podtlaku na brzdovým posilovači.

Napsal: stř zář 05, 2007 20:09
od Matej
Štěpán Getsko píše:Zkontroluj hadici podtlaku na brzdovým posilovači.
ale čo tie smerovky? tomu už vobec nechapem može mat aj to niečo spoločne s potlakovu hadicu to je blbost nie?

Napsal: stř zář 05, 2007 20:18
od Cory
smerovky nemaju nic spolocne s brzdovym posilovacom.Podla mna je to zhoda náhod-problem je v poistke a tiez v hadici