Tento rok ma po dlhom období spoľahlivej služby prestal náš Žiguli (VAZ 2101) poslúchať. (Neviem či to s tým súvisí, ale) začalo to tým, že som zabudol prehodiť nasávanie zo zimného režimu na letný. Akonáhle sa zohrial motor začal zhasínať a nechcel štartovať...keď som na to nakoniec prišiel na nastavil to na "leto" opäť všetko fungovalo...Pri jeho poslednej jazde sa však objavila nová predtým nikdy nepozorovaná porucha -- pri vyšších otáčkach začal vynechávať motor -- zvlášť nepríjemné to bolo pri predbiehaní
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
. Po cca 120 km jazdy som zastal na križovatke na semaforoch, tam motor zrazu zhasol a už nenaštartoval (naštastie to bolo už asi 800 m od garáže). Tak som začal hľadať, čo mu asi je. Cievka hádzala iskru, kábliky za rozdeľovačom tiež. Palivové sitko nebolo zapchaté, sviečky boli suché (t.j. pálili dobre). Teda palivo aj elektrika by mala byť v poriadku. Jediná príčina (podľa knižky), ktorá by to mohla spôsobovať by bolo nasávanie nadbytočného vzduchu odniekiaľ (mám deravý výfuk a ani na STK mi nevedeli zistiť, že kde
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
(a to ho dosť ochotne prezerali asi 10 min). Prosím o radu, ako pokračovať, resp. môžem naozaj s istotou vylúčiť, že chyba nie je v palive, ani v elektrike (sviečky, rozdeľovač). ďakujeeeem.