Stránka 1 z 2

uzávěrka

Napsal: úte črc 31, 2007 12:32
od Kristensen
Zdarec lidi, jde na 2101 udělat uzávěrka? Případně jak, nebo nějaký odkaz, díky.

Napsal: úte črc 31, 2007 19:07
od Dusan
no rucna brzda ti roska pomoze :D alebo zavarit napevno dif :D

Napsal: úte črc 31, 2007 19:55
od Majo
uzavierka? to ti je na co?? chces driftovat alebo v zime zapojit obe kola?
Robia sa aj LSD - samosvorne diferencialy, to robia napr madari, cena je okolo 20tisic alebo sa robi 100percentna zapinatelna uzavierka, napr. Offrotec a tam je cena okolo 30tisic, taky si vyber :P

Napsal: úte črc 31, 2007 20:26
od Kristensen
Majo píše:uzavierka? to ti je na co?? chces driftovat alebo v zime zapojit obe kola?
Robia sa aj LSD - samosvorne diferencialy, to robia napr madari, cena je okolo 20tisic alebo sa robi 100percentna zapinatelna uzavierka, napr. Offrotec a tam je cena okolo 30tisic, taky si vyber :P
Aha takže budu muset něco vytvořit sám :idea: Tak díky

Napsal: stř srp 01, 2007 06:23
od Luděk Musil
Kdysi dávno (řekl bych tak 2 - 3 leta zpátky) tudy na téma uzávěrka diferenciálu prošel zajímavý obrázek - byl to návrh nějakého přípravku do diferenciálu a tvrdilo se v něm, že je až 70% uzavření.
Pokusím se to popsat: jednalo se v podstatě o dvě destičky z kvalitnější oceli, které se umístily mezi planetová kola a mezi ně se vložilo 4 nebo 6 silnějších pružinek ze spojkové lamely. Ty pružinky roztahovaly destičky, destičky tlačily na planetový kola a tím bránily (smykovým třením) vzájemnému protáčení. L.

Napsal: stř srp 01, 2007 08:03
od Kristensen
Luděk Musil píše:Kdysi dávno (řekl bych tak 2 - 3 leta zpátky) tudy na téma uzávěrka diferenciálu prošel zajímavý obrázek - byl to návrh nějakého přípravku do diferenciálu a tvrdilo se v něm, že je až 70% uzavření.
Pokusím se to popsat: jednalo se v podstatě o dvě destičky z kvalitnější oceli, které se umístily mezi planetová kola a mezi ně se vložilo 4 nebo 6 silnějších pružinek ze spojkové lamely. Ty pružinky roztahovaly destičky, destičky tlačily na planetový kola a tím bránily (smykovým třením) vzájemnému protáčení. L.
Hm, to vypadá docela reálně, jen se obávám že tam bude docházet k mírnej šrotaci materiálu tím třením. Mě třeba nejvíc štve právě to že když jedeš někde po lesní cestě z kopce, brzdíš motorem a jedno kolo se dostane na trávu nebo bláto tak se díky diferáku roztočí obráceně. Ale zase zajistit ho natvrdo taky není moc výhra, pak to nechce zatáčet.

Napsal: stř srp 01, 2007 10:50
od Marosqo
Chalani u nas maju povarene diferencialy ,zatacat to moc nechce na malom mieste ,ale normalne na ceste v pohode a ked sa potrebujes otocit ,tak sa s tym otocis este na mensom mieste ako s normalnym diferencialom ,lebo staci dat 1 alebo 2 ,vytocit motor do otacok ,rychlo pustit spojku a auto sa otoci temer na mieste :lol: a ak si servis ,tak urcite mas poriadnu zvaracku a si to vies sam urobit :wink:

Napsal: stř srp 01, 2007 11:46
od Kristensen
Marosqo píše:Chalani u nas maju povarene diferencialy ,zatacat to moc nechce na malom mieste ,ale normalne na ceste v pohode a ked sa potrebujes otocit ,tak sa s tym otocis este na mensom mieste ako s normalnym diferencialom ,lebo staci dat 1 alebo 2 ,vytocit motor do otacok ,rychlo pustit spojku a auto sa otoci temer na mieste :lol: a ak si servis ,tak urcite mas poriadnu zvaracku a si to vies sam urobit :wink:
Já mám vše, autogen, elektriku, CO ale přece jen kdyby se mě to podařilo vymyslet vypínatelný, klidně že bych musel vlízt pod auto, to je jedno ale zavařit se mě to nechce

Napsal: stř srp 01, 2007 18:54
od vik2
na offroad foru je manik z čech, co vyrabi automaticke 100% uzaverky na jakekoliv auto. Je to kopie ausielocker(USA) a co je pro tebe nejzajimavejsi, cena je 12tis. nic levnejsiho asi nsezenes.
Jinak ty desticky s perkama do difu. Kokni na sekci nivka nekde tam bude odkaz na brazilskej WEB, tam je to obrazove ukazany....

Napsal: stř srp 01, 2007 21:43
od Kristensen
vik2 píše:na offroad foru je manik z čech, co vyrabi automaticke 100% uzaverky na jakekoliv auto. Je to kopie ausielocker(USA) a co je pro tebe nejzajimavejsi, cena je 12tis. nic levnejsiho asi nsezenes.
Jinak ty desticky s perkama do difu. Kokni na sekci nivka nekde tam bude odkaz na brazilskej WEB, tam je to obrazove ukazany....
jj díky

Napsal: ned srp 05, 2007 09:59
od popest
Měl bych jeden nápad jak by se možná dal vyřešit problém diferenciál - zima - motor v předu = KATASTROFA. Asi todle vsichni znate. Jedno kolo asfalt, druhy led = smula :) Pochybuju ze to co me napadlo by se dalo pouzit pri normalni jizde tzn. stale v cinnosti. Spis bych to videl na moznost to pouzivat jen v pripade "zapadnuti".

Na kazdy kolo, by se umistil snimac otacek(ja osbone bych to resil halovou sondou a necim magneticky, ale je i spusty jinych zpusobu). Ke kazdymu kolu vede lanko od rucni brzdy. Na kazdy todle lanko by se umistil elektromotor s dostatecnym vykonem a pokud by prostrednictvim snimacu otacek bylo zjisteno, ze rozdil mezi otackami kol presahl urcitou mez, tak by elektromotor na rychleji se otacejicim kole toto kolo pribrzdil coz by zpusobilo prenos sily i na kolo druhe.

Osobne mi to neprijde az zas tak spatne a to i co se tyce ceny. Co si o tom myslite vy?

Napsal: ned srp 05, 2007 10:35
od Puhi
Nebolo by jednoduhsie spravit uz ked rucnu s dvomi lankami, kde by si si mohol jedno kedykolvek odopnut? :roll: Teoreticky by to mozno slo.

Napsal: ned srp 05, 2007 18:05
od Saša
popest píše:Měl bych jeden nápad jak by se možná dal vyřešit problém diferenciál
To není vůbec špatný nápad!
Snímač otáček na kole již mám 11let (jazíčkové relé) a v bubnu zavrtán magnet . Jen jedna závada,zmrzlým sněhem utržen drát-vyřešeno .
A lanovody bych ovládal podtlakem-upravenýni posilovači brzd,skoušel jsem tak řešit poloautomat a chdilo to.

Napsal: ned srp 05, 2007 23:10
od Myso
ja by som tam drbol skodovacke lanka na rucku a dve paky a mas traktor, brzdis kolo ktore smyka ;)

Napsal: pon srp 06, 2007 06:37
od vik2
kluci meli dve paky rucni brzdy na zavodni Nivce. Velmi mala ucinost v terenu :(
Na silnici to mozna bude stacit...