Stránka 1 z 2

karburátory 2103 a 2106

Napsal: pon črc 09, 2007 11:32
od Little Red Riding Hood
prosim nenašel by někdo doma tabulku otriskovaní karbu 2103 a 2106??...

nemůžu se tomu nikde dopátrat...

Napsal: pon črc 09, 2007 11:44
od Marek
Původní karburátor WEBER 32DSR (příšerně žral):
135 / 170 - 140 / 190, ve víčku obohacovač II.stupně

Modifikovaný WEBER 32DSR:
130 / 150 - 140 / 150, bez obohacovače

Od roku 1980 OZON DAAZ 2107
112 / 150 - 150 / 150, ve víčku obohacovač II.stupně


V literatuře to určitě je podrobně, ale tohle je asi nejdůležitější.

Napsal: pon črc 09, 2007 12:14
od Little Red Riding Hood
marku diky...

a ještě hodně diky drobku: http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/281.htm

záhada vyřešena... :D

Napsal: úte črc 10, 2007 14:25
od Myso
Marek píše:Původní karburátor WEBER 32DSR (příšerně žral):
135 / 170 - 140 / 190, ve víčku obohacovač II.stupně

Modifikovaný WEBER 32DSR:
130 / 150 - 140 / 150, bez obohacovače

Od roku 1980 OZON DAAZ 2107
112 / 150 - 150 / 150, ve víčku obohacovač II.stupně


V literatuře to určitě je podrobně, ale tohle je asi nejdůležitější.
marku a vedel by si povedat ako ich od seba odlisim, tie webre? ci nemoze byt ten moj problem s II. komorou v tom ze ten karbec je skladacka a poskladana zo spatnych suciastok, napriklad ze mu chyba ten obohacovac a preto to nejde, alebo nejak tak... no proste ze mam iny spodok a iny dekel?

Napsal: stř črc 11, 2007 15:08
od Marek
Ty dva WEBERy jsou v podstatě shodné. Liší se jen osazením trysek a tím, že jeden (ten novější) nemá obohacovač ve víčku.

Napsal: ned srp 12, 2007 10:12
od Křečík Barbuška
Skromná otázka, chtěl bych u karburátoru Weber 2106-1107010 spáchat něco ve stylu ekonomizéru z Ozónu. Inspiruje mě k tomu přítomnost el. mag. ventilu uzavírajícího přívod paliva při vypnutém zapalování. Nejsem ovšem úplně obeznámen s vnitřkem a funkcí toho karburátoru a proto se ptám znalejších. Ten ventil uzavírá celý kanál vedoucí pod klapky nebo jen přísun benzínu? Je to realizovatelné?

A ještě jeden naivní dotázek trošku mimo hlavní téma topicu, nakolik je funkční soustava ekonomizéru u Ozónu při provozu na LPG, odešel mi pneuventil a při bypassnutí podtlaku jsem zaznamenal subjektivní snížení účinnosti brždění motorem při provozu na LPG, což je logické u benzínu, ale kdysi jsem tu někde vyčetll, že při provozu na LPG je ekonomizer néfunkční, takže jsem poněkud zmaten.

Napsal: ned srp 12, 2007 10:18
od Myso
otazka A - myslim ze ak to napojis na tu logiku tak to bude fungovat rovnako ako ten pneuventil...

otazka B - ekonomizer palivo naozaj nesetri (pri LPG), je ale mozne ze ak je tam niekde nieco viac pootvorene (tym prepojenim co si urobil) tak to bude brzdit menej... ale neviem...

Napsal: ned srp 12, 2007 10:26
od Křečík Barbuška
A - taktéž si to myslím, nicméně myslet neznamená vědět, bude to chtít zkusit

B - pokud to brzdí méně znamená to, že tam jde více plynu než při funkčním ekonomizéru, tudíž to vliv asi má, ale je to subjektivní, záleží jakou má náladu auto a osoba co jej řídí, stav ekonomiky v USA ... ono u VAZidla něco tvrdit s absolutní jistotou :lol: .

Napsal: ned srp 12, 2007 12:20
od JmJ
Kdyz jedes na plyn a mas ekonomizer funkcni, tak i ten ekonomizer pracuje, takze otvira a zavira volnobezny kanal. Tim kanalem dle meho neplynarskeho soudu leti smes plynu se vzduchem, ktery so do nej nasaje ve filtrboxu. Kdyz jedes na benzin, tak se nasaje jen vzduch a v karburatoru se prida palivo a smes proleti volnobeznym kanalem. U plynu se nasaje misto vzduchu uz rovnou plyn se vzduchem, v karburatoru se uz nic neprida a smes proleti volnobeznym kanalem. Z cehos myslim plyne i to, ze serizeni mnozstvi volnobezne smesi na karburatoru ma vliv na chod motoru na plyn a ze i ekonomizer ma vliv na spotrebovavani plynu.

Na druhou stranu bych rekl, ze "brejle" sou udelany tak, ze plyn ma ji do komor karburatoru, tak nevim, jak moc se dostane i "mimo" brejle ke vzdusnikum volnobehu. Kdyz jede volnobeh, tak je treba ale sani do volnobezneho kanalu silnejsi nez sani pres vlasove vule klapek... cert vi, v tom uz se nevyznam, jen teoretizuju :-)

Napsal: ned srp 12, 2007 12:45
od Roman
Neviem ako je to s plynom, ale na benal potrebujes logiku, ktora vyhodnoti, ze mas volnobeh (respekt. zavrete klapky v karbeci) t.j. mikrospinac na karbburatore a dalsiu cast, ktora vyhodnoti, ze su otacky vacsie ako volnobezne (napr. cierna krabicka z 2105). A cele to funguje tak, ze ak mas nohu dole z plynoveho pedalu a otacky vyssie ako volnobezne, zatvori sa volnobezny kanal. Tento stav nastava pri deceleracii, teda pri brzdeni motorom. Teda takto to funguje ak chces pouzit to elmag.zatvaranie volnobeznej trysky(weber). Pri ozone sa ovlada ventil, ktory prepusta podtlak odniekal niekam a tym odstavi volnobeh.

Napsal: ned srp 12, 2007 13:14
od Myso
Roman píše:Neviem ako je to s plynom, ale na benal potrebujes logiku, ktora vyhodnoti, ze mas volnobeh (respekt. zavrete klapky v karbeci) t.j. mikrospinac na karbburatore a dalsiu cast, ktora vyhodnoti, ze su otacky vacsie ako volnobezne (napr. cierna krabicka z 2105). A cele to funguje tak, ze ak mas nohu dole z plynoveho pedalu a otacky vyssie ako volnobezne, zatvori sa volnobezny kanal. Tento stav nastava pri deceleracii, teda pri brzdeni motorom. Teda takto to funguje ak chces pouzit to elmag.zatvaranie volnobeznej trysky(weber). Pri ozone sa ovlada ventil, ktory prepusta podtlak odniekal niekam a tym odstavi volnobeh.
z toho vyplyva ze ak mas v 07/05 webra, s tym elmag. ihlovym ventiolom, tak staci zobrat ovladaci kablik z elmag. ventilu podtlakoveho co je na blatniku a pripojit ho na ten ihlovy ventil. a logika ho bude zatvarat/otvarat

Napsal: ned srp 12, 2007 13:20
od Křečík Barbuška
Za předpokladu, že na Werbera dobastlíš mikrospínač pro určení klidové polohy pedálu plynu.

Napsal: ned srp 12, 2007 14:01
od Myso
Koko Loko píše:Za předpokladu, že na Werbera dobastlíš mikrospínač pro určení klidové polohy pedálu plynu.
ano na to som zabudol, pardon, pre mna je to uz rutina:(bohuzial lepsiu fotku nemam, tak dam len vyrez z toho co mam)

Napsal: ned srp 12, 2007 16:18
od Marek
Koko - fungovat to bude, dokonce lépe než u OZONu (tam volnoběžný kanál občas netěsnil).

Napsal: ned srp 12, 2007 17:10
od Křečík Barbuška
Marku díky, to jsem chtěl slyšet :D . Myšo nemáš (byť naznačuješ, že ne) ještě nějakou lepší fotku implantace mikrospínače?

Dnes jsem zkoumal "nefunkční" pneuventil a zjistil jsem, že na vině není on, ale že je protržená membrána jehly ovládající volnoběh, takže si to při brždění motorem dělá co chce a vyvozovat jakékoliv závěry je zbytečné.