Stránka 1 z 1

Napínání rozvodového řetězu

Napsal: pon črc 09, 2007 09:44
od Horcipa1
Zdravím všechny,
potřeboval bych poradit. Vyměňoval jsem těsnění pod hlavou a už to dávám dohromady a stala se mi zajímavá věc a zdá se mi, že to není normální. Rozvodové kolo a řemenici z klikovky jsem měl na značkách a začal jsem dávat napínák rozv.řetězu. Co je zajímavy je, že když mam kola na značkách, tak je řetěz dost povolen (průhyb asi 2cm) a když začnu točit s motorem, tak se hned utáhne (průhyb 0,5cm) a zůstává tak celou dobu dokuď nedojde na značky. V knížce jsem četl, že povolíme zátku a protočíme klikový hřídel o 1,5 otáčky a napínák se automaticky přitlačí a pak zas zátku utáhneme nadoraz.

Napsal: pon črc 09, 2007 09:57
od Drobek81
hmmm jestli to nebude tim, ze motor prejede pres horni uvrat tak jakoby poskoci...je potreba ten napinak utahnout kdyz je jakoby v tahu...pripadne mas nejakej zadiraci napinak bo co...

Napsal: pon črc 09, 2007 16:05
od Vašátor
Nevím proč si většina lidí při výměně hlavy přidává práci rozvodama ... píšu to tu už po několikáté: rozvodový řetěž stahnout k rozvodovému kolu drátem tak, aby řetěz nesklouzl a až potom sundat hlavu motoru. Rozvody se nepohnou a je to OK.
Jinak rozovodový řetěz se napíná tak jak píšou v Tůmovi + to co napsal Drobek. Jen ještě ke značkám na rozvodech - musí sedět při NAPNUTÉM řetězu!

Napsal: stř črc 11, 2007 13:41
od Horcipa1
děkuji za odpovědi,
to s tím uvázáním řetězu a kola dohromady je dobrá věc. Příště to tak udělám.
Už jsem to dal dohromady, tak snad to bude dobrý.
S pozdravem Pavel