Stránka 1 z 3
Díra v sacím potrubí
Napsal: čtv čer 21, 2007 09:09
od Jirka 2103
Zdravim
Včera jsem tak drobně pracoval v motorovém prostoru a zjistil jsem jednu takovou velmi zajímavou věc - díru v sacím potrubí se závitem M6 do kterého je zašroubován nějaký "nipl" s kuželovým závitem a asi trojkou dírou v něm nakrz
Může mi někdo říci co tímhle chtěli soudruzi říci? Je přímo pod přípojkou hadice k posilovači brzd. A vypadá to jako originální díl, ne nějaký homemade

A v Tůmovi jsem o něm nic nenašel....
Určitě to souvisí s vlastním sacím prostorem, zkousil jsem do sacího potrubí nalít něco benzínu a vytékal odtamtud, a to prímo na výfukové potrubí....
Dík za odpovědi. Jo, je to LADA 1500, rok 75
Napsal: čtv čer 21, 2007 09:13
od Drobek81
jestli nemyslis vyvod k podtlaku na karbec...posli fotku:) Ale podle popisu je to ono.Dej na to hadicku a tu zaslep...urcite ale nebude dobre ze je to otevrene, pak treti valec nedostava spravnou smes a muze to mit vliv na chod motoru(horsi je to kdyz je praskla hadice posilovace)...
Napsal: čtv čer 21, 2007 09:14
od Luděk Musil

Velmi vhodné řešení pro ekonoměr
Pravděpodobnější rozluštění této záhady bude v tom, že sací potrubí na tomto voze není původní, ale z nějakého novějšího modelu (a to konkrétně z modelu s recirkulací výfukových plynů). L.
Napsal: čtv čer 21, 2007 09:18
od Jirka 2103
Aha.
Ale co bych s tím měl dělat? Mám to nechat nebo to mám zaslepit? Zkusil jsem to cvičně rukou při teplém motoru a ono to chcíplo...
A s fotkou to bude špatné, nemám digitál a i kdybch ho měl tak sem neumím dát fotku

[/center]
Napsal: čtv čer 21, 2007 09:50
od Drobek81
Luděk Musil píše:(a to konkrétně z modelu s recirkulací výfukových plynů)
zpetne vedeni vyfukovych plynu se resilo pod karbec, resp. pod saci potrubi vyustenim kovove trubicky o prumeru cca8mm...to co popisuje je u hadice posilovace tak spis z modelu na ekonomizer...ale nechapu jak pise ze to zacpal a ono to chciplo...to je divne, melo by to pomoct...
Napsal: čtv čer 21, 2007 09:56
od Jirka 2103
Drobek81 píše:Luděk Musil píše:(a to konkrétně z modelu s recirkulací výfukových plynů)
zpetne vedeni vyfukovych plynu se resilo pod karbec, resp. pod saci potrubi vyustenim kovove trubicky o prumeru cca8mm...to co popisuje je u hadice posilovace tak spis z modelu na ekonomizer...ale nechapu jak pise ze to zacpal a ono to chciplo...to je divne, melo by to pomoct...
No, já myslím že je to tím, že ten motor jsem seřídil na stav kdy si to cucá falešný vzduch touhletou dírou
Po jejím zacpání se to zřejmě "uchlastalo"...
Napsal: čtv čer 21, 2007 10:09
od Drobek81
Vladimír píše:Po jejím zacpání se to zřejmě "uchlastalo"...
taky fakt, ale urco tam dira v sacim byt nesmi...takze to zacpi a zkus seridit znovu.Pokud je dira 3mm prumer tak to taky ovlivni chod, jak jsem psal, nejvic trpi prave ten treti valec bo nedostava co zada...
Napsal: čtv čer 21, 2007 10:13
od Jirka 2103
Ok, zacpu ji a seřídim to.
Díky moc za rady

Napsal: čtv čer 21, 2007 11:45
od Luděk Ondrůch
Pokud myslíš to červeně orámované, tak ta trubička slouží k odvodu kondenzátu ze sběrného potrubí. Rozhodně ji neucpávej!
Napsal: čtv čer 21, 2007 12:21
od Drobek81
mluvil o trubicce u vyvodu k brzd. posilovaci, tahle je jinde a nema diru 3mm...
Napsal: čtv čer 21, 2007 13:07
od Little Red Riding Hood
než nějaké ucpávání bych doporučil, ji vyšroubovat a našroubovat tam nějakou krátkou M6 šroub... například imbus s válcovou hlavou a pro klid duše hlavu podmáznout silikonem a motory, ale to už je extrém.. stačí co doma najdeš, to tam našroubuj..
Napsal: čtv čer 21, 2007 13:25
od Drobek81
LRRH: do hliniku se nedavaji klasicke zavity, ale konusove-pak se to nemusi nicim utesnovat.Klasickym sroubem ten zavit znici...
Napsal: čtv čer 21, 2007 13:51
od Křečík Barbuška
Metrický obyčejný tam lze s citem zašroubovat a bude dobře sloužit, mám pocit, že ten origo trubičkošroub se neliší od obyčejného šroubu, vyjma dutiny samozřejmě, aspoň tak to bylo na nebohé pětce.
Re: Díra v sacím potrubí
Napsal: čtv čer 21, 2007 15:00
od Štěpán
Vladimír píše:Zdravim
Včera jsem tak drobně pracoval v motorovém prostoru a zjistil jsem jednu takovou velmi zajímavou věc - díru v sacím potrubí se závitem M6 do kterého je zašroubován nějaký "nipl" s kuželovým závitem a asi trojkou dírou v něm nakrz
Může mi někdo říci co tímhle chtěli soudruzi říci? Je přímo pod přípojkou hadice k posilovači brzd. A vypadá to jako originální díl, ne nějaký homemade

A v Tůmovi jsem o něm nic nenašel....
Určitě to souvisí s vlastním sacím prostorem, zkousil jsem do sacího potrubí nalít něco benzínu a vytékal odtamtud, a to prímo na výfukové potrubí....
Dík za odpovědi. Jo, je to LADA 1500, rok 75
Tahle trubička tam musí být. Dokonce se ani nesmí zaslepovat a to proto, že konstruktéři při navrhování karbu brali v úvahu i přisávání vzduchu touhle trubičkou.
Ta trubička slouží předevšim k tomů, aby se neuchlastal motor v zimě při startování. Někteří jedinci totíž se říděj tím, že napumpujou akcelerační pumpičkou litry benzínu, aby to vůbec nakopli - a uchlastaj to. Proto je tam ta trubička, která je napojena v sacím potrubí na takovou malinkou prohlubeň. Tím pádem přebytek benzínu odteče ven a ne do válcu, aby vyskratovali svíčky.
Napsal: čtv čer 21, 2007 15:10
od Drobek81
kdyz to tak ctu,nejsem si jistej jestli opravdu nemysli tu odtokovou trubicku(nema ale dirku 3mm,spis tak 0,3mm).Podle zacatku prispevku je to u hadice k posilovaci brzd, tak ted su mimo...Pokud je to ta odtokova tak urco neucpavat:) myslel sem ze ma na mysli spis na podtlak ke karbecu, pripadne nejakou vifikundaci ktera se dava pri montazi LPG