Stránka 1 z 3
problem s motorom
Napsal: sob kvě 26, 2007 20:39
od Marek89
Poradte mi, mam problem a neviem co to moze sposobovat. Auto ide, ma rychlost aj otacky. Zrazu akoby strati otacky, musim dat neutral, pridat plyn, otacky naskocia a potom hodit nizsiu rychlost a niekedy aj o 2 rychlosti. Napr. mam 4 rychlost a 80 km/h a cca 2000ot./min. , zrazu klesnu otacky na 0 (motor je v chode), auto sa sprava ako v neutrale hoci rychlost je hodena a musi sa hodit neutral 3 a niekedy aj 2 rychlost, pridat plyn aby sa dostali otacky na cca 3000ot./min. a potom hodit vyssiu rychlost a uz to ide dobre.
Napsal: ned kvě 27, 2007 19:46
od Stanley__001x
V prvé řadě mne není jasné jak může být motor v chodu a mít nula otáček. Problém s nepravidelným chodem motoru řeší většinou u karburátorových motorů zapalování a tak bych to viděl i u tebe na problém ze zapalováním. Zkus vyndat výčko z rozdělovače a kouknout na kontakty, vůli ložiska, kladívko a tak... Taky by asi nebylo od věci vyndat a vyčistit karbec a dát nová těsnění a membránky.
Napsal: ned kvě 27, 2007 20:06
od Marek89
vyzera ze je to uz ok, vymenil som kable k svieckam. to s tymi 0 otackami som myslel tak ze motor akoby zastal a potom naskocil.
Napsal: ned kvě 27, 2007 20:07
od Pool
No a jak se s tím rozjíždí, normálně nebo musíš dávat taky víc plynu? (3000 ot/min a víc)
Napsal: ned kvě 27, 2007 20:08
od Marek89
Pool píše:No a jak se s tím rozjíždí, normálně nebo musíš dávat taky víc plynu? (3000 ot/min a víc)
normalne
Napsal: úte kvě 29, 2007 11:18
od Marek89
problem odstraneny. kladivko rozdelovaca malo volu, vymenene kable k svieckam a vycistena tryska v karburatore (benzin totiz isiel do karbecu stale, ci bol pedal stlaceny alebo nie)
Napsal: úte kvě 29, 2007 11:32
od Marek
Puma17 píše: (benzin totiz isiel do karbecu stale, ci bol pedal stlaceny alebo nie)
Tohle je sice kravina nejvyššího kalibru, ale hlavně, že jsi to opravil.
Napsal: sob čer 09, 2007 18:15
od Marek89
dlho som sa netesil, zase to zacalo robit, indukcna cievka je velmi horuca, odpor ma 4ohm. dal som aj druhu zo S120, ta ma odpor 2ohm.
poradte mi ci mam dobre zapojene droty na inducke.
popis obrazku (z lavej strany doprava), na lavom konektore je privod +12V, stredny je na rozdelovac, na pravom konektore je napajanie na rozdelovac a hnedy drot ktory ide do svorkovnice vedla nadrziek na brzdovu kvapalinu. Na pravom konektore je na volnobehu 7.8V az 8.2V, max. napatie ktore tam je pri pridany plynu (cca 2500ot./min) je napatie cca 10.8V. Viac to nejde.
edit: na pravom kontakte mam pripojeny aj otackomer
Napsal: sob čer 09, 2007 19:03
od Křečík Barbuška
Zdá se to být správně, na symbol + (levý) má jít modrý drátek s červeným lemem, na druhou svorku (pravá) je připojené kladívko a další drátek co vede do jednotky řídící ekonomizér. Na tom levém by jsi měl měřit palubní napětí, možná menší o nějakých pár desetin voltu oproti napětí baterie (odpor vedení atd.). Na tom pravém raději nic neměř nebo si odsereš měřák, pokud tedy nemáš nějaký spešl, kladívko tu svorku v rytmu otáček přizemňuje a díky tomu dochází k indukci napětí z nízkovoltového okruhu do vn. Jisté zahřátí cívky je při provozu normální, ale neměl by jsi se o ní spálit. Hodnota nn vinutí cívky je cca. 4 ohmy a vn vinutí cca. 6-7 kiloohmů.
Napsal: sob čer 09, 2007 19:06
od Marek89
Koko Loko píše:Zdá se to být správně, na symbol + (levý) má jít modrý drátek s červeným lemem, na druhou svorku (pravá) je připojené kladívko a další drátek co vede do jednotky řídící ekonomizér. Na tom levém by jsi měl měřit palubní napětí, možná menší o nějakých pár desetin voltu oproti napětí baterie (odpor vedení atd.). Na tom pravém raději nic neměř nebo si odsereš měřák, pokud tedy nemáš nějaký spešl, kladívko tu svorku v rytmu otáček přizemňuje a díky tomu dochází k indukci napětí z nízkovoltového okruhu do vn. Jisté zahřátí cívky je při provozu normální, ale neměl by jsi se o ní spálit. Hodnota nn vinutí cívky je cca. 4 ohmy a vn vinutí cca. 6-7 kiloohmů.
sak to ze som sa aj o nu popalil, bola taka horuca ako motor. Merak mam klasicky, na pravom som v pohode nameral merak, napatie sa menilo, ale stale sa motor chova divne. je nejaky clovek z KE a okolia, ktory by sa na to pozrel a pripadne odstranil chyby ? Inac ten hnedy drot nemoze ist do ekonomizera, lebo ja mam 05.
Napsal: sob čer 09, 2007 20:11
od Křečík Barbuška
Puma17 píše:Inac ten hnedy drot nemoze ist do ekonomizera, lebo ja mam 05.
Možné je všechno, ale řekl bych, že máš.
Zkus prostě nějakou jinou cívku, třeba od někoho, kdo nemá potíže, tebou popisované jevy by ukazovaly na nějaký mezizávitový zkrat. Prohlédni také upevnění drátku od kladívka a to jak mimo rozdělovač a hlavně v něm, jestli se ti to někde nemá tendenci přizemňovat. Mohl by jsi zkusit i jiný kondenzátor, mož ná by to chtělo zkontrolovat palec a odpor v něm a víčko. Kabely a svíčky jsou také dobré?
Napsal: sob čer 09, 2007 20:14
od Marek89
Koko Loko píše:Puma17 píše:Inac ten hnedy drot nemoze ist do ekonomizera, lebo ja mam 05.
Možné je všechno, ale řekl bych, že máš.
Zkus prostě nějakou jinou cívku, třeba od někoho, kdo nemá potíže, tebou popisované jevy by ukazovaly na nějaký mezizávitový zkrat. Prohlédni také upevnění drátku od kladívka a to jak mimo rozdělovač a hlavně v něm, jestli se ti to někde nemá tendenci přizemňovat. Mohl by jsi zkusit i jiný kondenzátor, mož ná by to chtělo zkontrolovat palec a odpor v něm a víčko. Kabely a svíčky jsou také dobré?
uz som dal druhu cievku, stale to robi, palec aj viecko rozdelovaca su nove, kable su tak isto nove.
Napsal: sob čer 09, 2007 20:33
od Křečík Barbuška
Odtrh a předstih máš správně?
Napsal: sob čer 09, 2007 22:17
od Pool
Všechno nové, ale kladívka stále staré? Nebude teda problém s nimi? Měl by jsi změřit odtrh.
Napsal: ned čer 10, 2007 06:58
od Brandy
Zkus vymenit jeste kondenzator. Mne to delalo neco podobnyho a bylo to spatnym kondenzatorem. A to byl uplne novej!