Stránka 1 z 3

Chladič

Napsal: čtv kvě 17, 2007 16:42
od shifty
Chlapy mám dotaz jsou stejný chladiče na všech typech starších lad, nebo jsou nějaký rozdíly. Mám 2105 a zajímá mě z jakého jiného Vazu by šel použít chladič. Díky moc..

Napsal: čtv kvě 17, 2007 16:43
od Drobek81
urcite z 04/07

Napsal: čtv kvě 17, 2007 17:08
od Marek
Model 2105 měl mechanicky poháněnou vrtuli, model 2107 měl elektrickou. Nejsem si jist, zda byly stejné i chladiče, ale možná, že byly a lišilo se to jen saharou a vrtulí. Ovšem ze starších modelů chladič do 2105 nedostaneš.

Napsal: čtv kvě 17, 2007 17:18
od Drobek81
chladice byly stejne, resp lisily se jen uchytem na tu saharu...ale na chladic z 05ky sem vrtuli pridelal na strane kde sou dva uchyty v poho, na opacne ma sahara 1uchyt, chladic vsak 2...stacilo dat plochacek z plechu a 3ma dirama...nicmene chladic z 07cky Ti tam pasovat bude v pohode...

Napsal: čtv kvě 17, 2007 17:20
od Tommel
Marek píše:Model 2105 měl mechanicky poháněnou vrtuli, model 2107 měl elektrickou. Nejsem si jist, zda byly stejné i chladiče, ale možná, že byly a lišilo se to jen saharou a vrtulí. Ovšem ze starších modelů chladič do 2105 nedostaneš.
Ale dostane mam pokuď se nepletu v 05 chladič a saharu z 2103 :P

Napsal: čtv kvě 17, 2007 19:03
od Little Red Riding Hood
do hranaté sedne chladič z hranate bez problému, kulaté je už mají různé.. já mam v 01 hladič z 03, dalo mi to nějakou práci ho tam zapracovat...

Napsal: čtv kvě 17, 2007 19:33
od Štěpán
Chtěl bych se vás tady na něco zeptat!!!

Vím, že to sem asi nepatří, ale nechci zbytečně zakládát nové téma.

Přehřívá se vám taky motor, když jedete tak 140 i víc dlouhodobě po dálnici při asi 25 až 30°C okolního vzduchu? Myslím tim u starších řad s pohonem zadních kol.
Jde o to, že když jsem hodil do svýho auta ten fiaťáckej zázrak ( motor ) , tak jsem jel s plynem na podlaze delší dobu ( 10 km ) a ručička se VŮBEC NEHLA. Já jsem si totíž do tý doby myslel, že to přehřívání je důsledkem toho, že ten chladič nepatří k největším, ale po nové zkušenosti mě napadá už jen jedno: Špatné proudění chladící kapaliny; případně nedostatečný výkon čerpadla.

Tak se jenom chci optat na vaše zkušenosti.

Napsal: čtv kvě 17, 2007 19:46
od Myso
Marek píše:Ovšem ze starších modelů chladič do 2105 nedostaneš.
mam v 05 chladic 03, pasuje ako rit na serbel, akurat je dobre ho tam dat komplet aj s elektrickou saharou, potom sa nemusi nic prerabat (co sa uchytov tyka...)

Napsal: čtv kvě 17, 2007 20:47
od Nulašestka
shifty píše: jsou nějaký rozdíly
Chladiče na kulatou řadu mají díru na kliku. Některé chladiče (2106) mají závit pro čidlo shary.
Štěpán Getsko píše: tak jsem jel s plynem na podlaze delší dobu ( 10 km ) a ručička se VŮBEC NEHLA.
Nechápu,jak se nehla? Pořád v červeným poli? Měl jsem tentýž problém. Příčinu vidím v zanesení chladiče bordelem (myslím zvenčí, hmyz a bordel brání v proudění vzduchu skrz) a ureznutí části voštin odvádějících teplo.

Napsal: čtv kvě 17, 2007 21:22
od Michal Pokorný
Také se dá v pohodě použít chladič z Fiata 125p - dával jsem ho do 2105 protože jsem ho dostal zdarma, akorát měl dole "díru" na čidlo tak jsem sehnal jedno nefunkční,ale jako "špunt" fungující. Jen na něj nepasoval ten plastový kryt kolem vrtule co je na 2105, ale když se chce všechno jde :P

Napsal: sob kvě 19, 2007 19:55
od Štěpán
To nulašestka:

Myslím to tak, že s tím fiaťáckým motorem jsem držel nohu na podlaze, motor v 6 200 rpm, mírnej kopec na dálnici. teplota 15°C ( okolního vzduchu ), rychlost 165 km/h na 4-ku a rucicka teploměru na 90°C po dobu 10 min jízdy pod plným plynem. ( Ten mírnej kopeček byl v poslední fázi té rychlé jízdy. )

Napsal: sob kvě 19, 2007 20:09
od Pavel04
jj taky sem s dvouvackou spokojenej. cestou ze srazu sem jel do prahy po dalnici tak, ze rychlost trikrat klesla pod 160kmh zbytek 170-180 a teplota v klidu, jenom se hral olej... Takze olejovej chladic bude asi nutnosti. ten je fakt nedoresenej, mozna pocitaj s lehcima podminkama provozu...

Napsal: ned čer 10, 2007 11:34
od Puhi
:evil:

Napsal: ned čer 10, 2007 12:55
od Vašátor
Pokud ti opravdu větrák funguje, bude nejspíš chyba ve spínacím čidle nebo relátku. Oddělej dráty od spínacího čidla (čidlo umístěno na chladiči - dole) a natvrdo je zkratni k sobě. Větrák by se měl roztočit. Pokud se tak stane, doporučuju čidlo vyměnit a navíc k němu paralelně připojit spínač a umístit ho na palubní desku - pak si můžeš větrák zapnout kdy budeš chtít.

Motor zjistíš buď podle čísla motoru (pokud je původní) nebo podle nálitku na pravém boku bloku - jde tam ale špatně vidět (obzvláště je-li to zasrané od oleje)

Napsal: ned čer 10, 2007 14:16
od Puhi
:evil: