Stránka 1 z 2

podchlazený motor

Napsal: pon kvě 14, 2007 20:43
od Little Red Riding Hood
Pánové pověste mi, jak je možné že i po půldení jízdě autem můžu stále bezbolestně držet ruku na deklu vačky(víko ventilů)??.... A přitom při ostřejší jízdě ve měste se mi klidně i spustí sahara.. mám 07 palubku, sahara se spouští na začátku zeleného pole(přechod bíla- zelená)... sytič můžu klidně vypínat už když rafička je uplně nazačátku bíleho... mam motor 21011, hlava o 2mm dole a jezdím na 14 svíčkách..

Napsal: pon kvě 14, 2007 21:02
od Nemo
Termostat je mrtev... sláva jeho památce.

Napsal: pon kvě 14, 2007 21:47
od Little Red Riding Hood
kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..

Napsal: pon kvě 14, 2007 21:52
od Pool
Tak to si musím taky zkusit šáhnout, jak je na tom můj agregát s teplotou. Není to třeba tím, že máš pod víkem nějaký silnější těsnění? Že by to nepřenášelo tolik tepla... Já jsem teď kupoval nový a to má snad 0.5 cm sílu.
Mně se motor "podchladil" nedávno, když jsem sjížděl na neutral šíleně dlouhej kopec. Jelo to celkem svižně a neutral holt nestíhal motor zahřát. Schválně jsem to nechal, kam až rafička klesne. Dole byla asi na hodnotě tak na půl zahřátého motoru. Až jsem si v duchu říkal, jestli za chvíli nebudu muset vytáhnout sytič :)

Napsal: pon kvě 14, 2007 22:00
od Little Red Riding Hood
hmm.. myslím že hlava se víc hřeje od válců, než od bloku, ale teorii s těsnění nezamítám.. ale je tam klasické 1,3 těsnění.. nenapadlo mě ho měřit..

Napsal: pon kvě 14, 2007 22:14
od Pool
Little Red Riding Hood píše:hmm.. myslím že hlava se víc hřeje od válců, než od bloku, ale teorii s těsnění nezamítám.. ale je tam klasické 1,3 těsnění.. nenapadlo mě ho měřit..
Já myslel těsnění hlava - víko :wink: Ruku jsi dával na víko ne? Nebo co je to dekl vačky?

Napsal: pon kvě 14, 2007 22:16
od Jelen
Little Red Riding Hood píše:víc hřeje od válců, než od bloku
neni to skoro jedna a ta samá věc?

jinak to může bejt těsněnim. Zkoušel jsi sáhnout přímo na hlavu?

Napsal: pon kvě 14, 2007 22:28
od Vašátor
Pánové, já bych toto moc neřešil. Pokud se motor normálně zahřívá, normálně maže a chová se normálně ..... na kvašení okurku to přece nemá žádnej vliv :D

Napsal: úte kvě 15, 2007 07:42
od Luděk Musil
Nemo píše:Termostat je mrtev... sláva jeho památce.
Little Red Riding Hood píše:kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Já, když přijedu z jakékoli cesty delší než 10 - 15 km, tak mám problém udržet ruku na ventilovém víku. A když jsem přijel z Příbrami, tak ještě po 2 hodinách byl motor teplý tak, že ruku jsem tamtéž taktéž neudržel :) . A to jsem si cestou manuálně "přichlazoval".
Takže jak píše Nemo - s největší pravděpodobností je termostat zaseknut v otevřené poloze. Ale že by to stačilo až tak vychladit ... ventilový víko? :( L.

Napsal: úte kvě 15, 2007 10:44
od Little Red Riding Hood
Luděk Musil píše:Takže jak píše Nemo - s největší pravděpodobností je termostat zaseknut v otevřené poloze.
jestli že by byl zaseklej v otevřené poloze, tak přece po tak dlouhé jízdě by to už vliv na teplotu mít nemělo ne snad??. vždyt i zdravej ventil se po zahřátí motoru naplno otevře...

Napsal: úte kvě 15, 2007 10:56
od Luděk Musil
hmmm ....... neotevře. Za jizdy se to stačí uchladit náporově tak, že spodek chladiče je (obvykle) vlažný až chladný. L.

Napsal: úte kvě 15, 2007 11:15
od Marek
Little Red Riding Hood píše:kdyby byl mrtvej termostat, tak by teplota bud rychle rostla, nebo naopak by trvalo déle než by se prohřál.. ale po nějakých například 5ti hodinách jízdy už by musel být motor prohřátej..
Zůstává-li termostat trvale otevřený, motor běžnou jízdou neohřeješ nikdy. Ani po pěti hodinách. Ale nikdy by nedošlo k tomu, že by se roztočila vrtule na chladiči. Takže na termostat bych nesázel.
Motor se sníženou hlavou má naopak tendenci se více hřát. Proto je mi to celé nějak divné. Už na srazu jsme o tom mluvili a kroutil jsem nad tím hlavou.

Napsal: úte kvě 15, 2007 11:25
od Little Red Riding Hood
Marek píše:Už na srazu jsme o tom mluvili a kroutil jsem nad tím hlavou.
proto sem to tady rozvedl.. víc hlav, víc ví.. sahara jede.. na mou duši na psí uši... ted mě napadá že by bylo vadné čidlo na chladiči a spínalo saharu už při nižších teplotách, tím pádem by to podchlazovala a třeba při rychlé jízdě po dálnici se to zase podchlazuje náporově.. :ANAL: napadá mě vzít teploměr a strčit ho do zahřáteho chladiče, kolik mi ukáže, ale na trubkách chlazení ruku neudržím.. :roll: zkusim ještě vyměnit čidlo teploty na hlavě.. uvidim co pak ukáže budík..

Napsal: úte kvě 15, 2007 17:03
od Vašátor
A co ti ukazuje teplota vody? Přece pokud ukazuje minimálně 70st., teplota oleje bude taktéž nějak podobně (v provozu a zahřátém motoru samozřejmě víc), a ve ventilovém víku je přece oleje spousta, který ohřívá právě i ventilové víko - a zároveň s pomocí vody chladí hlavu.
Tudíž mi to taky vůbec od hlavy nejde. I kdyby byl špatnej termostat, hlava přece hřeje nejvíc, tudíž by i ventilové víko dostatečně hřálo.
Je to volaké čudné.

Napsal: úte kvě 15, 2007 17:08
od Little Red Riding Hood
psal sem že sahara se spouští na přechodu bílá-zelená... otázkou je jak moc se dá budiku věřit.. (nicméně ted mě něco napadlo.. :lol: mam doma novej budík teploty z 03)... vyzkoušime..