Stránka 1 z 4

napinani retezu

Napsal: sob kvě 05, 2007 18:43
od JmJ
Rad bych poprosil o rozumne detailni postup, jak napnout rozvodovy retez. Prece jen rozvody az tak moc neznam a retezove uz teprve ne (mam 2105). Co se musi odmontovat, na co si dat pozor a jaky je postup toho napinani. Dik.

Napsal: sob kvě 05, 2007 19:49
od Laďuša
Nu....podle Tůmy v tom neni žádnej problém...Povolí se matice (prej se jmenuje převlečná), je z pravý strany motoru, protočí se párkrát motor klikou, utáhne matice...a eště opakovat...Odbornější postup neznam, já jsem to dělal takhle :P

Napsal: sob kvě 05, 2007 20:06
od Křečík Barbuška
JmJ píše:... Rad bych poprosil o rozumne detailni postup, jak napnout rozvodovy retez ... .
Drahý JmJ musím tě pokárat za tvou nedisciplinovanost, pokud se na něco ptáš nejdříve pohledej jestli to tu není, pak je zde chaos :mrgreen: :occasion9: . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#43883

Napsal: sob kvě 05, 2007 21:01
od Maysner
Laďuša píše:Nu....podle Tůmy v tom neni žádnej problém...Povolí se matice (prej se jmenuje převlečná), je z pravý strany motoru, protočí se párkrát motor klikou, utáhne matice...a eště opakovat...Odbornější postup neznam, já jsem to dělal takhle :P
byl bych zvedav na kliku u hranataku :lol:

Napsal: sob kvě 05, 2007 21:03
od Laďuša
Maysner píše:
Laďuša píše:Nu....podle Tůmy v tom neni žádnej problém...Povolí se matice (prej se jmenuje převlečná), je z pravý strany motoru, protočí se párkrát motor klikou, utáhne matice...a eště opakovat...Odbornější postup neznam, já jsem to dělal takhle :P
byl bych zvedav na kliku u hranataku :lol:
No, taky mě to napadlo.......ale co, chladič by takovej odpor neklad :P

Napsal: sob kvě 05, 2007 22:51
od JmJ
Koko Loko píše:
JmJ píše:... Rad bych poprosil o rozumne detailni postup, jak napnout rozvodovy retez ... .
Drahý JmJ musím tě pokárat za tvou nedisciplinovanost, pokud se na něco ptáš nejdříve pohledej jestli to tu není, pak je zde chaos :mrgreen: :occasion9: . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#43883
:Hangman:

dik :-)

Napsal: sob kvě 05, 2007 22:54
od Křečík Barbuška
:laughing6:

Napsal: ned kvě 06, 2007 11:03
od JmJ
Napinani dopadlo dobre. Sice z jednoho klice sem udlelal lehkou vrtuli, ale zadna tragedie :-) Motor se utisil.

Napsal: úte kvě 15, 2007 20:59
od Džuzy
tak napinani retezu neni vubec slozite staci jenom povolit srob na prave strane motoru a dvakrat protocit motor a pak sroub zase utahnout nic tezkeho srob je myslim na 15mm orech 8)

Napsal: úte kvě 15, 2007 21:39
od Trevor
je to 13 matka a pokial je retaz vytahana tak je to dost problem :x

Napsal: stř kvě 16, 2007 07:40
od Marek
Trevor píše:je to 13 matka a pokial je retaz vytahana tak je to dost problem :x

Ono by se mělo každých 10.000 km......... Potom řetěz vytahaný není, tedy rozhodně ne nějak zásadně.
Nedávno jsem seřizoval motor jednomu staršímu pánovi důchodci. Měl najeto 138.000 km a původní řetěz časoval téměř jako nový. Což je jasný důkaz, že věnujeme-li motoru to, co je třeba, řetězové rozvody motor přežijí.

Napsal: stř kvě 16, 2007 14:12
od Dusan
Dobre je dat dole aj kryt ventilov a presvecit sa ze sa retaz fakt napol....mzoe sa stat ze sa nenapne a vy si demontujete tlmič kmitov retaze :D hlavne ked sa pri uvolneni napinaka troska pootoci vacka nespravnym smerom....
P:S. vytahany retaz.... vypodlozenim napinaka sa da dalej dospanovat...bezna uprava pri znizeni hlavy alebo bloku

Napsal: stř kvě 16, 2007 16:26
od Vašátor
Vypodložením napínáku? Tak to slyším prvně ... vždyť je zašroubovaný z venkovní strany, tudíž po vypodložení ho posunu dále od řetězu. Nebo jak jsi to myslel?
A vačka se nepsrávným směrem pootočit nemůže, pokud člověk správně napíná - to jest protočit motor a zastavit v kompresy, ne až za. Rovněž doporučuju lehce poklepat na tyčku napínáku (po úplném odšroubování matice napínáku), kdyby byl napínák zaseknutý, odskočí.

Napsal: stř kvě 16, 2007 17:11
od Trevor
Vašátor píše:Vypodložením napínáku? Tak to slyším prvně ... vždyť je zašroubovaný z venkovní strany, tudíž po vypodložení ho posunu dále od řetězu. Nebo jak jsi to myslel?
A vačka se nepsrávným směrem pootočit nemůže, pokud člověk správně napíná - to jest protočit motor a zastavit v kompresy, ne až za. Rovněž doporučuju lehce poklepat na tyčku napínáku (po úplném odšroubování matice napínáku), kdyby byl napínák zaseknutý, odskočí.
ale dusan myslel to ze navleces nieco na ten kolik co tlaci na plunzer teda bude viacej tlacit na retaz ale mne uz ani to nepohlo az nova retaz :(
Marek píše:Ono by se mělo každých 10.000 km......... Potom řetěz vytahaný není, tedy rozhodně ne nějak zásadně.
Nedávno jsem seřizoval motor jednomu staršímu pánovi důchodci. Měl najeto 138.000 km a původní řetěz časoval téměř jako nový. Což je jasný důkaz, že věnujeme-li motoru to, co je třeba, řetězové rozvody motor přežijí.
Ved ja sa stebou nehadam ale ruku na srdce kto znas to robi :P Na druhu stranu chlapci z autovazu nato mysleli a uz to urobili tak ze retaz dosponovava tlak oleja

Napsal: stř kvě 16, 2007 20:18
od Vašátor
Trevor píše: ale dusan myslel to ze navleces nieco na ten kolik co tlaci na plunzer teda bude viacej tlacit na retaz ale mne uz ani to nepohlo az nova retaz :(
Tak to potom jo 8)