Stránka 1 z 3

Moc oleje

Napsal: pon dub 30, 2007 16:17
od Acibuk
Začal mi docházet olej, tak jsem tam nalil nový a z jakási rozšafnosti jsem tam nalil omylem krapet víc. Na studeném motoru je ryska 1mm nad max, tak se ptám, jak moc to vadí, jestli to mám upouštět. A co znamená bílý dým vycházející při horkém motoru při odšroubování víčka na ventilovém krytu?

Napsal: pon dub 30, 2007 18:09
od Křečík Barbuška
Myslím, že z 1 mm se nestřílí, tedy aspoň u mě to nikdy nevadilo neb si motor to deci navíc stejně rychle požral. Co se týče "dýmu" nevím jak moc jej máš výrazný, ale jisté decentní vypařování při horkém motoru je dle mě normální v podstatě může jít o reakci horkého vzduchu vycházejícího ven s okolním chladnějším.

Napsal: pon dub 30, 2007 18:11
od Little Red Riding Hood
u ondry se tak projevoval propálenej píst..

Napsal: pon dub 30, 2007 18:15
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:u ondry se tak projevoval propálenej píst..
Jestli si vzpomínám dobře, tak to hulilo fest kama mohlo, to je i tento případ? :shock:

Napsal: pon dub 30, 2007 18:15
od Acibuk
To bych u Marka asi netipoval. Kdybyste viděli, co se odpařovalo z 1203:)

Napsal: pon dub 30, 2007 18:17
od Křečík Barbuška
Tak jak moc je tedy ten "dým" výrazný?

Napsal: pon dub 30, 2007 18:18
od Pšenda
Acibuk píše:To bych u Marka asi netipoval. Kdybyste viděli, co se odpařovalo z 1203:)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř kvě 02, 2007 10:51
od Marek
Takže odpovím na obě věci:

Pokud máš v motoru o 1 mm oleje víc, je to špatně!!! Vyšroubuj filtr a vylej ho. Pak ho vrať zpátky a je po problému. Dobře míněná rada k tomuto problému - není dobře plnit olej až na maximum (natož přes !!!) - nejlépe je mít hladinu oleje lehce nad středem měrky.

Slabý bílý kouř z motoru je odpařovaná voda, která se dostává do oleje při provozu na LPG (je to normální a nic s tím nenaděláš). Motor má po výměně kroužků najeto necelých 6000 km, proto jakoukoli mechanickou závadu odmítám.

Napsal: stř kvě 02, 2007 14:21
od Myso
este to vysvetli s tou vodou prosim.

k tym kruzkom, ja mam po vymene kruzkov 9000km, mam tam goetze, a vsetci mi tvrdia ze mam kruzky v prdeli, lebo mi ide olejova para do airboxu...

a ano, ked sa to prezenie s hladinou oleja narastie tlak a odseru to gufera.

Napsal: stř kvě 02, 2007 14:36
od Marek
Olejové páry do airboxu jít musejí, to je naprosto normální jev u všech motorů. A že motory Lada foukají odvětráváním více než jiné motory, se všeobecně ví - je to dáno konstrukcí a nelze to řešit.

Spalováním LPG vzniká vysoké procento vodních par, které se dostávají do oleje a dochází k jeho ředění. Ostatně i proto se zvláště v chladném období roku tvoří na zátce víka ventilů emulze (takové to hnědo-žluté bahno). To je pouze voda, nic víc. Opět se s tím nedá nic dělat.

Napsal: stř kvě 02, 2007 14:42
od Myso
no ale ja mam zvnutra cely airbox mastny a aj karburator je dobre namazany :) nejake zadretie nehrozi :weedman:

za 40000km prevadzky na LPG som nikdy ziadne bahno nespozoroval, mozno to bude tym ze nejazdim kratke trasy ale dlhe, kedy sa vsetko poriadne prehreje...

Napsal: stř kvě 02, 2007 14:48
od Majo
cize ked mne taketo nic motor nerobi je to skor svetla vynimka?

ja davam oleja vzdy viac, ale s tym ze gufera mam nove a nie ruske a tlak kontrolujem tlakomerom 8)

Napsal: stř kvě 02, 2007 15:07
od Dusan
Neviem skrina je odvetrana do vzduchoveho filtra ..tak neviem preco by mali odist gufera...skor vyleti mierka. Naco tam pchat viac oleja vzime sa dlhsie prehrieva, ma byt medzi min a max tak nerieste ... liat viac...viac vytecie :D

Napsal: stř kvě 02, 2007 15:08
od Myso
myslim ze je tu par ludi ktori preliali a potom plakali :axe:

Napsal: stř kvě 02, 2007 15:10
od Majo
Myso píše:myslim ze je tu par ludi ktori preliali a potom plakali :axe:
me too :oops:


ja som nalial az tak ze 1cm nad max a povolilo to gufero co je na zotrvaku vzadu. Takze prevodovka dole, spojka nova, gufero tiez/vystrelila pruzinka co stahuje stred na gufere/.....