Stránka 1 z 3
Alternátor G224
Napsal: ned dub 22, 2007 21:08
od Dobi
Má někdo povědomí, zda se nechá sehnat polov, regulátor k bulharskému alternátoru
G224? 14V, 55A. Z ruského G222 tam pochopitelně nepasuje. Případně je-li možno "pokřížit" bulharský předek s rotorem a ruský zadek se statorem, diodami a běžně dostupným polovod. regulátorem? O ¨případných rozměrových rozdílech nemám šajn. Vím, že v tom "Bulharu" má zadní ložisko vnější průměr cca 31mm a sběrací kroužky jsou ,od oka, stejně velké. Jak je to u "Rusa", nevím.

Napsal: úte dub 24, 2007 07:22
od Dobi
Tak co, páni ladysté, nikdo nemá ve svém bouráku tenhle bulharský zázrak?

Nikdo neprozradí partyzány?

Jen co bude trocha času, pošlu i fotodokumentaci.

Napsal: úte dub 24, 2007 07:30
od Wolf
A nepasuje Ti tam Samaracky regulator? V 17-tistovkach se tyto 55A alternatory s regulatory pouzivaji. W.
Napsal: úte dub 24, 2007 08:23
od Dobi
Ad Wolf: nevím, jaký je regl v Samaře. Jinak posílám fotodokumentaci. Co je co, je znalým jasné. Pokud ten menší zmetek vlevo je ze Samary, tak Hósana !!!
Napsal: úte dub 24, 2007 08:48
od Wolf
Nedokazu to ted potvrdit na jisto, ale na 90% ta velikost a uchyceni je to, co mam na svem stroji. Asi ma ta viditelna strana (ta co je v namontovanem stavu videt) ma jiny tvar, ale na tom nezalezi. W.
Napsal: úte dub 24, 2007 09:30
od Dobi
Ještě 2 fotky, před tím mi nějak utekly.
Napsal: sob dub 28, 2007 16:36
od utia
ano, bude to nejspis samarackej, pred chvili jsem ho demontoval z alternatoru - vypada naprosto stejne
Hm, dneska jsem to cele prozkoumal a zjistil nasledujici - ten hajzlik neni regulator ale kondenzator alternatoru. Regulator (jestli se to tak jmenuje) tam je a je delany jako to do ceho se nasune drzak s uhlikama... pripadne muzu poslat fotku.
Napsal: úte kvě 01, 2007 21:58
od Dobi
Jo za event. fotku bych byl docela vděčný. Jinak kondenzátor je ta černá, obdélníková "krabička", přimontovaná na zadním čele alternátoru. Rozdíl v regulátorech je zřejmý z fotky - ruský do G 222 je ten krásně stříbrný, docela nový, ale k ničemu, bulhar je ta špinavá bestie vlevo, s těmi různě dlouhými uhlíky, jedním obzvláště ometeným. Jinak docela na okraj: právě jsem zjistil, že u 05/1300 je asi podpálený nějaký výfuk. ventil

, 053/1500 je taky neschopná

, viz výše, tak že na sraz asi dorazím neoriginálním vozidlem

.
Napsal: pon kvě 21, 2007 19:57
od utia
[quote="Dobi"]Jo za event. fotku bych byl docela vděčný.
Dostal jsem se k tomu az ted

Napsal: úte kvě 22, 2007 11:41
od Dobi
Díky

, je to přesně ono. Ale ještě dotaz: jak je u novějších 05,053,07 atd. zapojena kontrolka dobíjení? U 2105/85 ( G 222) mám klasické relé na pravém blatníku ale u 21053/90 ( G 224 ) se ničeho nemůžu dopátrat a v rubrice " schemata, schema 2105 jsem relé taky hledal marně

. Předpokládám tedy, že kontrolka je zapojená přímo na alternátor. Zatím jsem u 053 po tom na místě nepátral.
Napsal: úte kvě 22, 2007 11:52
od Roman
No ono to klasicke rele na pravom blatniku pre kontrolku dobijania nie je celkom klasicke. Je to 6voltove rozpinacie rele. Jeho cievka je zapojena medzi stred vinuti alternatora a zem. Ak alternator vyraba napatie je na tomto vyvode 6 - 8V, rele pritiahne a odpoji napajanie pre kontrolku. V zasade to funguje aj s 12V relatkom, ale nemusi to byt spolahlive, zalezi pri akom napati je schopne relatko zopnut. Novsie modely (konkretne 05 z roku 88) relatko nemali a kontrolka nebola zapojena. Ale to, tak ako vsetko ostatne u Lad sa neda tvrdit na 100%.
Napsal: úte kvě 22, 2007 11:52
od Myso
ja mam 2105/88 s G224 a kontrolka bola nezapojena, rele tam nebolo. stacilo podla schemy pridat rele(rovnako ako u verzie s G222) a odvtedy funguje.
aj ked nemyslim ze sa standardne robili 05ky s G222 - to bude nejaky samodomo homemade bastl

Napsal: úte kvě 22, 2007 12:05
od Roman
To rele je v s knihe Kopp v scheme 1300 novsi modely oznacene 21
Napsal: úte kvě 22, 2007 12:12
od Myso
Napsal: úte kvě 22, 2007 12:14
od Dobi
No páni, koukám a stále se mi potvrzuje, co Lada, to originál. Že u novějších 05/07 atd, nebyla zapojená kontrolka, to vím. Jen voltmetr. Prostě půjdu od kontrolky po drátu k poj. skříňce a pak dál a dál a ono se uvidí, kam se dostanu. Stejně teď budu rozebíraz prakticky celý předek. Dám vědět, kam mě to v mém případě dovedlo. Tak trochu Minotaurovo bludiště a Ariadnina niť.
