Stránka 1 z 2
poloosa na výletě
Napsal: sob dub 21, 2007 21:20
od Little Red Riding Hood
chtěl bych se vás zeptat jak je možné že vypadne poloosa.. (jinak v týhle situaci se vyplatí mít snižené auto.. nebýt lemu blatníku, tak mě opustila nadobro.. kur.. jedna.. )
Napsal: sob dub 21, 2007 21:47
od Jozef Matuška
asi sa ti uvolnil zdrhovaci kruzok ( tak sa to tusim vola ) za loziskom, uz si to rozobral?
Napsal: ned dub 22, 2007 09:16
od dmatej
Nejspíš, když ti někdo měnil zadní ložisko, nabouchal ho tam jen tak kladivem, místo toho, aby kroužek nahřál a využil teplotní roztažnosti - má se nalisovat při 230°C (Tůma) silou do 58840N (Jurčenko), většinou se skončí zase u toho kladiva. Potom je kroužek docela problém sundat, natož aby spadl sám.
Ta část, na kterou se ložisko a kroužek nasouvá, je kuželová s malilinkatým stoupáním.
Po vystydnutí má kroužek udržet sílu 19613N (Jurčenko).
Napsal: ned dub 22, 2007 11:00
od Ivo
Zatím jsem pokaždé ten kroužek dával zpátky kladivem a zatím se nic nestalo. A najezdil jsem na to dost km.
Napsal: ned dub 22, 2007 11:06
od dmatej
Ivo píše:Zatím jsem pokaždé ten kroužek dával zpátky kladivem a zatím se nic nestalo. A najezdil jsem na to dost km.
Ten kroužek by měl být před tím nahřátý - bez diskuze. Krom toho by se měl vždycky dávat nový (což přiznávám, že jsem taky jednou nesplnil
).
Napsal: ned dub 22, 2007 11:13
od Petanek2101
noo-bez diskuze,v servise ti to taky nalisujou za studena,takze...
Napsal: ned dub 22, 2007 11:17
od dmatej
Petanek2101 píše:noo-bez diskuze,v servise ti to taky nalisujou za studena,takze...
Jak kde
Napsal: ned dub 22, 2007 12:10
od Little Red Riding Hood
no takže poloosa je vyměněná.. ta stárá vyjela jen tak bez všeho co je normálně na ní.. kroužek, ložisko a ta plechová budka.. na místě sem to cihlou dopravil nazpět, ale s takovou učiností že už to bylo moc vevnitř.. a nešel nasadit buben.. tak auti přenocovalo mimo svůj dvoreček. benzín nevysáli, kola neukradli, ciga mi taky nevykouřili.. druhej den ráno sem tu kur.. zasr.. vytáhl, nasadil druhou a jelo se domů.. práce na půl hodky a jeden utrženej palec..
(ale i to má své výhody, huř se bude zjištovat totožnost..
).. auto bylo často servisováno, čili asi to nějake bastl serviskej podělal no..
Napsal: ned dub 22, 2007 16:05
od Ondra 07
Little Red Riding Hood píše:a jeden utrženej palec..
No jo, ale ten plalec byl muj!!! Priste se budu uz raci jenom divat.
Napsal: pon dub 23, 2007 09:01
od Drobek81
je pravda ze se to dela za tepla a na lisu, jenze kdo takovou vec sezene:-)Taky sem to daval kladivem...sice za tepla ale slo to...dolu sem ho dal tak ze sem ho poklepal a jednou nesel ani takl dolu tak sel flexou...jinak zpet sem to dal sice za tepla a za ukrutneho mlaceni, nicmene pro sichr sem to nechal dvakrat bodnout COckem...a problem sem nikdy nemel, jen je potreba bodovat opatrne aby se neposkodila plocha pro gufero...
Napsal: pon dub 23, 2007 13:47
od Little Red Riding Hood
Drobek81 píše:nicmene pro sichr sem to nechal dvakrat bodnout COckem..
už sem myslel že jen mě napadaj takovíhle uchylnosti..
Napsal: pon dub 23, 2007 15:16
od Pool
A já měl pocit že to všechno drží pohromadě ty 4 masivní šrouby, ale jak vidím (i v katalogu) stačí když povolí kroužek a už se to sype ven
Napsal: pon dub 23, 2007 20:27
od Little Red Riding Hood
Pool píše:stačí když povolí kroužek a už se to sype ven
přesně tak..
Napsal: pon dub 23, 2007 20:30
od Dusan
no v servise nato mali origo nacinie
aspon v tom vybavenom
Napsal: úte dub 24, 2007 22:07
od Ondra 07
Pool píše: ty 4 masivní šrouby
Myslis ty M8? Tak sroub to je uz pekny, ale pod pojmem masivni si predstavim vetsi kousky. Kazdopadne tyhle 4 masaky drzi jenom kryci domecek, neco jako prachovka aby nesel bordel z brzd do loziska a prilehlych soucasti.Ale vime jak je to s tou tesnosti... provozni naplne to neudrzi, od toho je tam gufero.