Stránka 1 z 2

Prevodka rizeni

Napsal: pon dub 09, 2007 17:52
od hornak.active.sound
Neco mi negde dost hlasite prasklo pri zataceni doprava a volant sel najednou nejak moc ztuha,po nekolika stech dalsich metrech sem tocil volantem tam a spjet v uhlu asi 90st. a auto se do strany ani nehnulo,jelo porad rovne.Velka vule v rizeni. Dneska sem to vystih a zastavil auto zrovna gdyz se ta vule projevila. Tocim volantem tam a zpet v 90st. a paka rizeni se ani nepohla. Toto se stava nyni cim dal casteji.Mam podezreni na prevodku rizeni ale vyndat ji je trosku pakarna,Bez jamy nebo aspon najezdu a stahovaku se nechytam.Co to muze byt??Loziska v prevodce nebo zuby?? Jezdit se s tim da ale dost je to vo hubu a navic STK mam za minutu dvanact.

Napsal: pon dub 09, 2007 18:23
od Michal Pokorný
No, myslím, že ta převodovka řízení musí ven tak jako tak. Zas tak moc práce to není - odpojit tyč řízení od volantu, odpojit ty dva čepy - stahovákem jsem to nikdy nedělal, vždy postačilo kladivo :oops: no a pak ji odšroubovat a je venku. Jen tak pro představu nějaký obrázek. Na první pohled z venku není nic vidět? Nepraskla ta hliníková skříň ? Asi bude nutná rozborka a prozkoumání.

Napsal: pon dub 09, 2007 19:04
od hornak.active.sound
Zvenci zadna viditelna vada,jen sroub na serizeni vule jde cim dal vic zasroubovat,co vic jde zasroubovat uplne celej.

Napsal: pon dub 09, 2007 22:56
od Vašátor
Zas tak moc práce to není?? Mno, většina tady na foru klasifikuje jako nejhorší práci na VAZu výměnu kohoutu topení .... u mě absolutně vede výměna převodky řízení. Po půldenním snažení povolit matice čepů a sundat je, jsem milou převodku vyřezal flexou :twisted: Celou tu dobu jsem ležel pod autem, páč jámu nemám :? .... ale také se to dá ... když se chce, všechno jde :D

Napsal: úte dub 10, 2007 05:12
od Michal Pokorný
Vašátor píše:Po půldenním snažení povolit matice čepů a sundat je
Fakt, jo? To jsem teda netušil že může nastat komplikace i tady, mě to vždy šlo úplně v pohodě. Měl jsem tam teda většinou ještě ten starší typ matic - taková ta zubatá se závlačkou a největší problém byl většinou vyšťourat z toho tu orezlou závlačku, ale povolit to šlo vždy v pohodě. Chystám se v nejbližší době vyndavat převodovku řízení, protože ze spoda slušně kape olej, tak doufám, že mě taková komplikace nepotká :?

Napsal: úte dub 10, 2007 16:49
od hornak.active.sound
Dneska sem ze srotaku vykuchal z 2101 prevodku rizeni. [snad je stejna] Problem se vyskytl jak sundat paku nani nasazenou,kladivo nepomaha,mlatil sem jak o zivot a trochu vzal zavit :D ale nevaddi,stahovak mam jen s velkou pakou a ta se tam nedostane.Neni moznost autogenu tagze se odflexuje aby ostala samotna prevodka [ve srotaku autogenovali vse co slo a kus paky zustal].Snad z myho LAADI pujde sundat lepe.

Napsal: úte dub 10, 2007 18:02
od Dusan
No bez autogenu si to neviem predstavit...tu maticu 36 ci aku som ani inak nepovolil a druha odysea bolo stiahnut to rameno :) Pri poslednej rozborke to islo uz hravol ale puzdrov s krinke ma uz volu 1mm tak ze je to na h...o :) o tej praci ako sa to dobre vybera nehovorim ...ceresnicka na torte je povolit skrutku ktora spaja tyč volantu s hriadelom prevodovky klicek 13 a vela stastia :D nato ako to povolit prides sam :D

Napsal: úte dub 10, 2007 18:07
od Little Red Riding Hood
hlavní průser bude ten že 2105 má jinou převodovku než 2101..

Napsal: úte dub 10, 2007 18:50
od hornak.active.sound
2101 je jina nez 2105 ??? Snad si delate srandu ne?? :cry: pokud vim tak sou jiny ramena to jo,ale prevodky ??matice 36 je f pohode a sroub na spojovaci tyci taky.U myho je mam povoleny ale to rameno asi bude problem.

Napsal: úte dub 10, 2007 19:13
od Little Red Riding Hood
rozdil by měl být v tom že hranátý maj kardanovou tyč řízení.. kulatý maj v celku (možná nějaké novější už maj taky kardanovou).. no a jak ti z převodovky čouhá ten trn na tyč řizení, tak ten je jinak dlouhej..

ještě takhle.. ona by tam šla použít, ale musel by jsi dát aj tyč řizení v celku (01) a ještě předělat to uložení tyče řizení pod volantem (jak je to tam kluzně uloženo v pouzdře), tak už se to liší od toho co tam máš namonotváno.. 2 páčka 3 páčka.. ale stejně ta konzala jako samotná je jiná než 01.. a aby si mohl mit pořád 3 páčku (předpoklládám že tam určitě máš), tak by jsis musel sehnat zase jeden dil z 03, kterej tvoří přechodku mezi konzolou 01 a 3 páčkou.. (no zní to asi složitě.. ale je to tak.. :lol: )

Napsal: úte dub 10, 2007 19:14
od Jelen
prevodka jako takova je stejna, ale 05 ma delsi tu tycku na kterou se nasazuje tyc rizeni. Jde tam dat, musis ale pouzit tyc rizeni z 05

Napsal: úte dub 10, 2007 19:14
od Jelen
taak to jsme se trefili do stejnyho casu odpovedi :-)

Napsal: úte dub 10, 2007 20:10
od hornak.active.sound
tagze pokud budou dobry urcity dily tak tzv:zbastlit ze dvou jednu,ja tusim ze snekova cast u mne bude dobra a ze cast na ktery je paka bude shit bo stelovaci sroub se vic a vic propada do prevodky,mozna bude prdly lozisko.Uvidim zejtra bo se na to vrhnu. Dam vjedet co a jak.

Napsal: stř dub 11, 2007 17:00
od Myso
takto sa povoluje ta 36ka:
Obrázek
Obrázek

btw.: to na fotke je 05kova prevodka s dlhou tou tycou...

Napsal: stř dub 11, 2007 17:08
od Jelen
No ta matka mi sla povolit jeste celkem dobre i na aute, ale nesla z toho sundat ta tyc co hejbe tycema dole :-)