Stránka 1 z 8
Spotřeba
Napsal: pát bře 23, 2007 20:56
od popest
Dobrý den, vlastním VAZ 2107 r.v. 1989. Bylo by možné i za cenu podstatného snížení výkonu snížit spotřebu tak na 7l a méně kombinovaně? Autem uz jezdím jen po městě a spotřeba je neúnosná 12l/100 (motor je ve špatném stavu, ale opravovat se to nevyplatí - dřívější dotaz na mazíní)
Napsal: sob bře 24, 2007 00:40
od janci
jasne da nastavenim vole ventilov(som ich mal nastavene na doraz)a mi to zralo menej ako teraz,rozdelovac musi byt nastaveny.atd
Napsal: sob bře 24, 2007 11:09
od Majo
ale no ludia, prosim vas
neprestavam zasnut, asi ma nikdy neprestanete udivovat.
popest, motor, ktory je v zlom stave, ale neoplati sa opravovat v ziadnom pripade nemoze mat spotrbu 7 litrov, ani keby si sa rozkrajal.
a
janci, s takymi "upravami" sa radsej nikde "nechval". Zmensenie ventilovej vole ma za nasledok podpalenie ventilov a pri nastaveni na studenom motore bez vole, velmi rychlo... A aby to znizilo spotrebu to uz je len pekna hovadina
Napsal: sob bře 24, 2007 11:34
od Petanek2101
janci píše:jasne da nastavenim vole ventilov(som ich mal nastavene na doraz)a mi to zralo menej ako teraz,rozdelovac musi byt nastaveny.atd
tak toto je dobrej džouk,takovou kravinu jsem dlouho nečetl
Napsal: sob bře 24, 2007 11:54
od Vašátor
Majo, vystihl jsi to přesně!
"Starýho psa, novejm kouskům nenaučíš"
A pokud chceš ze svého špatného motoru udělat ještě horší, seřiď si vůle dle Janci
Re: Spotreba
Napsal: sob bře 24, 2007 12:27
od popest
Nelze nějak nastavit karburátor? Slyšel jsem o případu, ale to bylo u Š. 125, něco jako "jezdit na jednu komoru", spotřeba velice nizka, ale do kopce to skoro nejelo.
Napsal: sob bře 24, 2007 12:36
od Vašátor
Tak samozřejmě spotřebu velice ovlivníš správným seřízením a těžkou-lehkou nohou na plynu. Blokovat druhou komoru u karburátoru 2107 nemá pražádný význam. Otvírá se ti automaticky podle podtlaku v sacím potrubí a sešlápnutí pedálu plynu. Tudíž pokud budeš jezdit s lehkou nohou, druhá komora se ti vůbec neotevře!
popest píše:"jezdit na jednu komoru"
= jezdit s lehkou nohou
Tudíž bych v první řadě seřídil karburátor, předstih, ventily (na správné vůle!) ... a jezdil s lehoučkou nohou. Moje 2101 má spotřebu po městě taktéž podobně vysokou, na dlouhé trasy však není problém jet za 7,5l/100Km při svižné jízdě.
Pokud tě po seřízení ani tak spotřeba nebude uspokojovat, slyšel jsem třebas o namontování jednokomorového karburátoru ze škody 100 ... auto jezdilo se spotřebou, ale i výkonem jako škoda 100 ... ovšem nevím, jak by to fungovalo na motoru 1500ccm. Osobně bych podobnou blbost nedělal...
Napsal: sob bře 24, 2007 12:36
od janci
Majo píše:
a
janci, s takymi "upravami" sa radsej nikde "nechval". Zmensenie ventilovej vole ma za nasledok podpalenie ventilov a pri nastaveni na studenom motore bez vole, velmi rychlo... A aby to znizilo spotrebu to uz je len pekna hovadina
mozno som to zle napisal
nastavovanie ventilových voli za studena medzi vackami a vahadlami,ako udava vyrobca a pomocou skarometra tak,ze ten skarometer sa vytahuje z ich zovretia tazsie.
po dobrom nastaveni mne osobne sa snizila spotreba,aj motor bol tichucky(ked bol zohriaty ani ho skoro pocut nebolo)
Napsal: sob bře 24, 2007 12:40
od janci
Vašátor píše:
Tudíž bych v první řadě seřídil karburátor, předstih, ventily (na správné vůle!) ... a jezdil s lehoučkou nohou. Moje 2101 má spotřebu po městě taktéž podobně vysokou, na dlouhé trasy však není problém jet za 7,5l/100Km při svižné jízdě.
Ako aj v meste sa da jazdit aj za 9l, ale vsetci vodici za tebou by ta asi zabili
Napsal: sob bře 24, 2007 12:40
od Vašátor
janci píše:
po dobrom nastaveni mne osobne sa snizila spotreba,aj motor bol tichucky(ked bol zohriaty ani ho skoro pocut nebolo)
Píšeš správně "po dobrém nastavení" spotřeba vážně klesne. Ovšem ne nastavením vůlí na těsno ... nedejbože natvrdo.
janci píše:
Ako aj v meste sa da jazdit aj za 9l, ale vsetci vodici za tebou by ta asi zabili
To už ale není můj problém ... spotřebu to ovlivní ... Blokování druhé komory rovněž způsobí přesdržku od ostatních řidičů ...
Napsal: sob bře 24, 2007 12:46
od janci
Vašátor píše:
Píšeš správně "po dobrém nastavení" spotřeba vážně klesne. Ovšem ne nastavením vůlí na těsno ... nedejbože natvrdo.
Hold sorry som to nejasne napisal. ja to nastavujem podla knizky od IVAN Škoda "Ziguli.LADA"
ale ked je motor studeny sa mozem aj roztrhat vzdy to bude 9l
A teraz to mam nastavne podla lasera(nejaky stroj na nastavovanie vole ventilov), a pri urcitych otackach (fakt teraz tipnem) ,,myslim si ze pri 2000-2500 na cca 2sekundy na 4prevodovom stupni je pocut jemny cinkotavy zvuk. Par ludi mi povedalo, že dany zvuk znamena,že je to dobre nastavene.
Napsal: sob bře 24, 2007 12:56
od janci
Nestavalo sa vam,ze ked ste dotiahly poistnu skrutku na vahadle,ze sa vam odmerana vola zmenila?
regulacnou skrutkou som si nastavil skaru podla skarometra a dotiahol som to nasledne poistnou, a danu volu som si znovu pre istotu znova meral a sa mi sem tam zmenila skara,(asi to bude tym,ze medzi klucom a maticou je ista vola,fakt neviem)
Napsal: sob bře 24, 2007 13:06
od Brandy
janci píše:Nestavalo sa vam,ze ked ste dotiahly poistnu skrutku na vahadle,ze sa vam odmerana vola zmenila?
Jo, to se stava. Clovek si s tim musi chvilku hrat, nez to ma nastaveny tak, jak to ma byt.
Napsal: sob bře 24, 2007 14:24
od Střelec VFTS
Pro Popesta - pokud máš motor ve špatném stavu,nedříve ho pořádně zkus seřídit , ale nějakou velkou usporu pohonných látek si neslibuj- Vašátor má fakt pravdu.
Napsal: sob bře 24, 2007 20:42
od JmJ
A nebu nejlepsi tomu motoru treba odrezat 1 - 2 valce? nebo z auta zahodit vsechny dvere. bude pak lehci a usetrite palivo.
nez dumat po vecerech, jak motoru priskrtit palivo, tak bych dumal nad tim, jak motor spravne seridit, zajistit, aby se vsechna kola tocila volne atd. a mozna zapremyslet nad stylem jizdy.
dale pak je nutne si uvedomit, v jakem jizdnim rezimu auto provozuju. ono i slovo "po meste" ma ruzny vyznam. je rozdil jezdit "po meste" Brno a "po meste" treba Kromeriz. Po Brne se jede treba aspon 5 km, po Kromerizi se jezdi 1 - 2 km. A pokud je hnusne, zima a jezdim 1 km za pul dne, tak nemuzu cekat, ze motor pojede za 8 litru.