Stránka 1 z 5
					
				spotřeba
				Napsal: ned bře 11, 2007 20:23
				od jarus
				Ahoj. Stal jsem se majitelem Vaz 21061, krasný exemplář, a moje 4. Lada. Při koupi jsem byl upozorněn, že "trochu žere". Nechal jsem ho přestavět na plyn, a bere asi 12 L, Což je hodně moc. Nevíte prosím někdo, jestli mám hledat "hadr" v karburátoru, nebo spíše v odporech podvozku. Hltá tolik na plyn i benzin, ale nevím, jak moc karburátor ovlivňuje činnost brejlí LPG. že by se nezavíral sytič, se mi nezdá, volnoběh je proklatě nízko. vzduch. filtr jsem dal nový.... díky za rady
			 
			
					
				
				Napsal: pon bře 12, 2007 09:29
				od Vašátor
				Hlavní problém bude asi v celkovém seřízení motoru (předstih + zapalování, karburátor, LPG). Pak ještě hodně záleží na stavu motoru...
			 
			
					
				
				Napsal: pon bře 12, 2007 18:14
				od jarus
				ahoj, motor se zdá velmi dobrý, je tichy, nebere olej, a celkově je auto velmi zachovalé.Předstih jsem ladívával vždycky jen dle ucha. dá se vůbec na karbeci s lpg něco štelovat?
			 
			
					
				
				Napsal: úte bře 13, 2007 10:16
				od Vašátor
				Předstih podle ucha? Nejlepší je to udělat přesně podle stroboskopu na 5-7st. 
U LPG se na karbu nešteluje krom klapek asi nic, LPG se šteluje na reduktoru a hadici. Ovšem pro správný chod motoru musí být prvně správně seřízen na benzín (respektive doporučuje se to). Pak ještě hodně záleží na membráně LPGčka atd ... Ale o tom už někdo, kdo LPG rozumí víc než já  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř bře 14, 2007 09:12
				od Marek
				Ladit předstih od ucha je trochu silné kafe!!! Zvláště u motorů Lada, které jsou na seřízení velmi citlivé.
Základem všeho problému je jednoznačně to, co už popsal Vašek - celkové seřízení motoru, a to jak na benzin, tak na LPG. Pokud motor nebude správně seřízen na benzin, nikdy nepojede správně ani na plyn!!!!!
			 
			
					
				
				Napsal: stř bře 14, 2007 12:30
				od jarus
				ok, díky za rady. tak to zkusím s předstihem a dám všdět jak to dopadlo  

 
			 
			
					
				
				Napsal: čtv bře 15, 2007 19:38
				od Majo
				...no kedze montovali LPG a zerie to aj nan(predpokladam ze ho nastavili) aj na benzin, tak by som sa poobzeral aj po tom podvozku. Pridierajuce loziska prednych nabojov, ci nie celkom odbrzdujuce brzdy dokazu tiez divy...
			 
			
					
				
				Napsal: čtv bře 15, 2007 20:07
				od Hnojar
				Marek píše:Pokud motor nebude správně seřízen na benzin, nikdy nepojede správně ani na plyn!!!!!
           ehm. nikdy neříkej nikdy.....budu Tě muset seznámit s mým zeleným letadlem............. 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pát bře 16, 2007 23:03
				od jarus
				taky mám ten pocit. když jedu, něco vrže, asi ložisko na kardanu. přední kola jsem kontroloval(teda zatim jedno) a ložiska jsou v pohodě. za jízdy se ovšem špatně hledá co vrže. motor se mi zdá nepravděpodobný, protože auto skvěle jede i staruje.  jenom na plyn startuje špatně teplý, ale to je normální, už jsem auto na plyn měl. Je ale možné, že by jedno ložisko pobralo 2 -3 litry? já mněl nejdřív 2101, to bralo do 8 benzinu, ale to jsem jezdil do 100, pak 2105 LPG přesné 10 plynu, a to jsem ho moc nešetřil, a 1500 prý berou méně než 1300, tak nevim. máte někdo zkušenost s 21061(1500s) na plyn? díky za rady
			 
			
					
				
				Napsal: sob bře 17, 2007 08:40
				od Luděk Ondrůch
				Hlavně si zkontroluj brzdy jestli nezůstávají viset a nepřibržďují, mě zatuhlá přední brzda na nivě udělala +3 l/100 km benzínu   

 
			 
			
					
				
				Napsal: sob bře 17, 2007 17:04
				od jarus
				ahoj. tak jsem dneska dal auto na špalky, všechny kola se lehounce točí,  tak budu muset řádit v motoru.zítra se na to vrhnu.
			 
			
					
				
				Napsal: sob bře 17, 2007 18:49
				od dmatej
				jarus píše:ahoj, motor se zdá velmi dobrý, je tichy, nebere olej, a celkově je auto velmi zachovalé.Předstih jsem ladívával vždycky jen dle ucha. dá se vůbec na karbeci s lpg něco štelovat?
Předstih jsem ladil dřív jen korektorem podle otáček, ještě před dvěma týdny to fungovalo "dobře", jenže. Auto krom škytání ve vysokých a nízkých otáčkách začalo i špatně startovat.
Min. víkend jsem přišel na propálené kladívko v rozdělovači (tj. na jednom kontaktu navařený kopec, na druhém dírka, navíc nešly přímo proti sobě ale tak z 50%), kladívko vyměnil, s pomocí lampy MZ jsem seřídil předstih (pootočení rozdělovače).
Jinak menší průser ... kabely od lampy se i omylem dostaly do větráku a měli jste vidět ten fofr. Někdy si říkám, že mě ten Martin nezabije.  
 
No, spotřeba šla z 9,9 na 8,7 při jízdě 110-130 km/h po dálnici. A korektorem můžu kroutit jak chci, otáčky se drží pořád stejně i když se předstih mění.
Ještě další věc, po téhle operaci mi ještě netěsnila membrána akcelerátoru, ačkoliv v ní nebyla viditelná žádná dírka. Vyměněná za 55 Kč (celkem drahý na to, jak to vypadá).
 
			 
			
					
				
				Napsal: sob bře 24, 2007 16:17
				od jarus
				Tak jsem ještě jednou dal auto na špalky, otáčení kol naprosto lehounce. jenom točit kardanem šlo celkem ztuha. nevíte někdo, je-li to normální? nevím co všechno se v převodovce nastálo točí. mohla by být zatudlá rozvodovka? strašně se mi to nechce rozpojovat. 
 
ps: neutrál tam byl  
 
 
			 
			
					
				
				Napsal: sob bře 24, 2007 20:37
				od JmJ
				Ja bych take zkontroloval, jestli se vsechen benzin dostane az do motoru.
			 
			
					
				
				Napsal: pon dub 16, 2007 23:15
				od jarus
				Tak jsem ještě vyměnil vodní pumpu, neboť slzela, a tiše jsem doufal, že třeby byla přidřená. ale nebyla. Předstih jsem pošteloval dle ucha jako vždycky, a jsem tak na 11,5 litrech.to nic moc. ještě zkusím ventily, ale nevim jestli by to mohly tak takto ovlivnit. navíc motor vůbec nechce do otáček, a víc jak 110 na rovině z něj nevytáhnu. začínám mít podezření jestli mistr přede mnou nepopletl rozvody o zub. nebo by to neběželo bez potkání? 
