Stránka 1 z 1

Pístní kroužky

Napsal: stř úno 28, 2007 20:32
od Kamil Teplárek
Mám takový malý problém.Při výměně rozvodů na 1200 cm2 jsem zjistil,že mi profukujou písty do klikovky.Mám dojem,že jsou zapečené pístni kroužky.Tlaky jsou 6,5-5,5-6,5-6,5.Myslíte že stačí jen vymněnit pístní kroužky,nebo udělat výbrus.Díky za rady.

Napsal: čtv bře 01, 2007 09:03
od Luděk Musil
Stejně asi ten motor vytáhneš, aby jsi zjistil, zda-li jsou to "jen" zapečené kroužky, nebo je to vhodné na výbrus.
Orientačně to zjistíš na motoru v autě takto:
Varianta 1: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji prostrčíš přes kroužky - jsou zapečený.
Varianta 2: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji neprostrčíš přes kroužky - jsou pravděpodobně v pořádku, ale pokud se Ti tam podaří (i na těch cca 5 mm výšky pístu) zastrčit měrku 0,2 a tlustší - je to "zralý" na výbrus.
A měrku zkus zastrkávat v různých místech po obvodu stěny válce v cca polovině zdvihu. L.

Napsal: čtv bře 01, 2007 11:52
od Marek
Každopádně vyndej písty z motoru. Jednoznačně zjistíš, jestli kroužky jsou zapečené nebo ne. Pokud ano, měl bys vyměnit i písty, protože velmi pravděpodobně budou pro nové kroužky nepoužitelné (deformace drážek). Pístní kroužky půjdou nové jednoznačně, o tom netřeba diskutovat, stejně tak i ložiska klikového hřídele (šály).

Z pístu sundej kroužky a holý píst na ojnici zasuň do motoru obráceně (hlavou dolů) někam do půlky pracovní výšky. Zkoušej zastrčit měrku o síle 0,10 mm mezi píst a stěnu válce (ze spodní strany pístu - ne ode dna !!! - proto písty hlavou dolů) v místě největšího průměru pístu, tedy v rovině kolmé na osu čepu. Teoreticky by měrka měla projít velmi těsně nebo dokonce vůbec (u méně opotřebených motorů). Měrka 0,15 mm nesmí ve stejném místě projít za žádných okolností. Pokud projde měrka 0,10 mm a stejně tak i 0,15 mm, je to jednoznačně na výbrus bloku a větší písty a kroužky!!!

Napsal: čtv bře 01, 2007 15:57
od Kamil Teplárek
Vážení pánové.Díky za radu a na srazu :occasion5: :occasion5: :occasion5:

Napsal: pát bře 02, 2007 21:08
od Vašátor
Kamile, koukám, že ses pustil do práce na 2101. Taky bych už měl pomalu začít. Se stejným problémem na motoru jsem se také setkal (u mojí nové 2101). Tlaky motoru jsem zatím neměřil...tak uvidíme co vše bude potřeba.

Pokud bude vůle píst-válec v normě, můžu tedy bez problému vyměnit "pouze" pístní kroužky? A jaké pístní kroužky do starého již vyběhaného motoru zvolit? Ruské nebo Goetz? Mám trošku obavu, že při použití kroužků Goetz by více trpěla stěna válce, poněvadž jsou tvrdší. Nebo je to pouze moje mylná doměnka?

Napsal: sob bře 03, 2007 07:37
od Marek
Goetze jsou prostě Goetze.......

Napsal: sob bře 03, 2007 10:18
od Myso
Goetze Rulez! Polish sucks!

Napsal: sob bře 03, 2007 17:30
od Kamil Teplárek
Takže.Zrovna teď jsem se vrátil domů z dílny.Práce od 6.00 až doteď v klidu a pohodě.
1, těsnění pod hlavou totálně kaput (proběhla výměna)
2, výměna gufera na prsou ( ani nekápne)
3, zralé na výbrus (mezi pístem a válcem mezera 0,30 mm,pístní kroužky nejsou zapečené) :(
4, když jsem nalil tošku oleje nad písty,tak profukování do klikovky přestalo
5, kouří (generálka hlavy)
6, zpětná montáž a utěsnění prs a víka hlavy bez těsnění ( jen silikon) a pánové ani nekápne
7, nevím proč,ale zdá se mi,že to trošku lehčeji jede ( živější )
Takže když tak uvažuju,tak se mi zdá jestli nekoupím celý motor v lepším stavu :lol:

Napsal: sob bře 03, 2007 18:01
od Richard Novotný
Asi mě čeká stejná práce.Chtěl bych se zeptat jak se vejde stahovák na stažení řemenice z klikovky.Vždyť by to mělo vycházet na střed nárazníku a tam je taky plech z čela?

Napsal: sob bře 03, 2007 18:14
od Myso
stahovak? podla mna ak sa ti podari povolit tu matku tak mas vyhrane a uz to pojde dole rukou, aj ked po nejakych par uderoch kladivom, ale stahovak? sak tam neni konus...

Napsal: sob bře 03, 2007 19:09
od Richard Novotný
Když to půjde jak píšeš,budu jedině rád.

Napsal: sob bře 03, 2007 19:36
od Kamil Teplárek
Přesně jak píše Myšo.Kladivo a pár uderů a matice je povolená.Řemenice jde potom stáhnout rukou bez stahováku.

Napsal: čtv bře 08, 2007 15:35
od Křečík Barbuška
Hm, zajímavé, matici na řemenici jsem ze žluťákova motoru dostal celkem elegantně, ale řemenici se moc nechce. Je ovšem pravdou, že se mi o půlnoci nechtělo v našem panelákovém sklepě do toho začít mlátit kladivem.

Napsal: pát bře 09, 2007 08:49
od Marek
Řemenice by měla jít stáhnout rukama, bez použití nástroje. Maximálně je někdy potřeba ji mírně odpáčit třeba velkým šroubovákem, ale víc nic.