Pístní kroužky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Pístní kroužky

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Mám takový malý problém.Při výměně rozvodů na 1200 cm2 jsem zjistil,že mi profukujou písty do klikovky.Mám dojem,že jsou zapečené pístni kroužky.Tlaky jsou 6,5-5,5-6,5-6,5.Myslíte že stačí jen vymněnit pístní kroužky,nebo udělat výbrus.Díky za rady.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Stejně asi ten motor vytáhneš, aby jsi zjistil, zda-li jsou to "jen" zapečené kroužky, nebo je to vhodné na výbrus.
Orientačně to zjistíš na motoru v autě takto:
Varianta 1: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji prostrčíš přes kroužky - jsou zapečený.
Varianta 2: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji neprostrčíš přes kroužky - jsou pravděpodobně v pořádku, ale pokud se Ti tam podaří (i na těch cca 5 mm výšky pístu) zastrčit měrku 0,2 a tlustší - je to "zralý" na výbrus.
A měrku zkus zastrkávat v různých místech po obvodu stěny válce v cca polovině zdvihu. L.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Každopádně vyndej písty z motoru. Jednoznačně zjistíš, jestli kroužky jsou zapečené nebo ne. Pokud ano, měl bys vyměnit i písty, protože velmi pravděpodobně budou pro nové kroužky nepoužitelné (deformace drážek). Pístní kroužky půjdou nové jednoznačně, o tom netřeba diskutovat, stejně tak i ložiska klikového hřídele (šály).

Z pístu sundej kroužky a holý píst na ojnici zasuň do motoru obráceně (hlavou dolů) někam do půlky pracovní výšky. Zkoušej zastrčit měrku o síle 0,10 mm mezi píst a stěnu válce (ze spodní strany pístu - ne ode dna !!! - proto písty hlavou dolů) v místě největšího průměru pístu, tedy v rovině kolmé na osu čepu. Teoreticky by měrka měla projít velmi těsně nebo dokonce vůbec (u méně opotřebených motorů). Měrka 0,15 mm nesmí ve stejném místě projít za žádných okolností. Pokud projde měrka 0,10 mm a stejně tak i 0,15 mm, je to jednoznačně na výbrus bloku a větší písty a kroužky!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Vážení pánové.Díky za radu a na srazu :occasion5: :occasion5: :occasion5:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Kamile, koukám, že ses pustil do práce na 2101. Taky bych už měl pomalu začít. Se stejným problémem na motoru jsem se také setkal (u mojí nové 2101). Tlaky motoru jsem zatím neměřil...tak uvidíme co vše bude potřeba.

Pokud bude vůle píst-válec v normě, můžu tedy bez problému vyměnit "pouze" pístní kroužky? A jaké pístní kroužky do starého již vyběhaného motoru zvolit? Ruské nebo Goetz? Mám trošku obavu, že při použití kroužků Goetz by více trpěla stěna válce, poněvadž jsou tvrdší. Nebo je to pouze moje mylná doměnka?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Goetze jsou prostě Goetze.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Goetze Rulez! Polish sucks!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Takže.Zrovna teď jsem se vrátil domů z dílny.Práce od 6.00 až doteď v klidu a pohodě.
1, těsnění pod hlavou totálně kaput (proběhla výměna)
2, výměna gufera na prsou ( ani nekápne)
3, zralé na výbrus (mezi pístem a válcem mezera 0,30 mm,pístní kroužky nejsou zapečené) :(
4, když jsem nalil tošku oleje nad písty,tak profukování do klikovky přestalo
5, kouří (generálka hlavy)
6, zpětná montáž a utěsnění prs a víka hlavy bez těsnění ( jen silikon) a pánové ani nekápne
7, nevím proč,ale zdá se mi,že to trošku lehčeji jede ( živější )
Takže když tak uvažuju,tak se mi zdá jestli nekoupím celý motor v lepším stavu :lol:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

Asi mě čeká stejná práce.Chtěl bych se zeptat jak se vejde stahovák na stažení řemenice z klikovky.Vždyť by to mělo vycházet na střed nárazníku a tam je taky plech z čela?
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

stahovak? podla mna ak sa ti podari povolit tu matku tak mas vyhrane a uz to pojde dole rukou, aj ked po nejakych par uderoch kladivom, ale stahovak? sak tam neni konus...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

Když to půjde jak píšeš,budu jedině rád.
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Přesně jak píše Myšo.Kladivo a pár uderů a matice je povolená.Řemenice jde potom stáhnout rukou bez stahováku.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Hm, zajímavé, matici na řemenici jsem ze žluťákova motoru dostal celkem elegantně, ale řemenici se moc nechce. Je ovšem pravdou, že se mi o půlnoci nechtělo v našem panelákovém sklepě do toho začít mlátit kladivem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Řemenice by měla jít stáhnout rukama, bez použití nástroje. Maximálně je někdy potřeba ji mírně odpáčit třeba velkým šroubovákem, ale víc nic.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“