Pístní kroužky
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Pístní kroužky
Mám takový malý problém.Při výměně rozvodů na 1200 cm2 jsem zjistil,že mi profukujou písty do klikovky.Mám dojem,že jsou zapečené pístni kroužky.Tlaky jsou 6,5-5,5-6,5-6,5.Myslíte že stačí jen vymněnit pístní kroužky,nebo udělat výbrus.Díky za rady.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Stejně asi ten motor vytáhneš, aby jsi zjistil, zda-li jsou to "jen" zapečené kroužky, nebo je to vhodné na výbrus.
Orientačně to zjistíš na motoru v autě takto:
Varianta 1: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji prostrčíš přes kroužky - jsou zapečený.
Varianta 2: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji neprostrčíš přes kroužky - jsou pravděpodobně v pořádku, ale pokud se Ti tam podaří (i na těch cca 5 mm výšky pístu) zastrčit měrku 0,2 a tlustší - je to "zralý" na výbrus.
A měrku zkus zastrkávat v různých místech po obvodu stěny válce v cca polovině zdvihu. L.
Orientačně to zjistíš na motoru v autě takto:
Varianta 1: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji prostrčíš přes kroužky - jsou zapečený.
Varianta 2: sundáš palici a zkusíš zastrčit měrku ( 0,1 - 0,15) mezi píst a stěnu válce. Pokud ji neprostrčíš přes kroužky - jsou pravděpodobně v pořádku, ale pokud se Ti tam podaří (i na těch cca 5 mm výšky pístu) zastrčit měrku 0,2 a tlustší - je to "zralý" na výbrus.
A měrku zkus zastrkávat v různých místech po obvodu stěny válce v cca polovině zdvihu. L.
Každopádně vyndej písty z motoru. Jednoznačně zjistíš, jestli kroužky jsou zapečené nebo ne. Pokud ano, měl bys vyměnit i písty, protože velmi pravděpodobně budou pro nové kroužky nepoužitelné (deformace drážek). Pístní kroužky půjdou nové jednoznačně, o tom netřeba diskutovat, stejně tak i ložiska klikového hřídele (šály).
Z pístu sundej kroužky a holý píst na ojnici zasuň do motoru obráceně (hlavou dolů) někam do půlky pracovní výšky. Zkoušej zastrčit měrku o síle 0,10 mm mezi píst a stěnu válce (ze spodní strany pístu - ne ode dna !!! - proto písty hlavou dolů) v místě největšího průměru pístu, tedy v rovině kolmé na osu čepu. Teoreticky by měrka měla projít velmi těsně nebo dokonce vůbec (u méně opotřebených motorů). Měrka 0,15 mm nesmí ve stejném místě projít za žádných okolností. Pokud projde měrka 0,10 mm a stejně tak i 0,15 mm, je to jednoznačně na výbrus bloku a větší písty a kroužky!!!
Z pístu sundej kroužky a holý píst na ojnici zasuň do motoru obráceně (hlavou dolů) někam do půlky pracovní výšky. Zkoušej zastrčit měrku o síle 0,10 mm mezi píst a stěnu válce (ze spodní strany pístu - ne ode dna !!! - proto písty hlavou dolů) v místě největšího průměru pístu, tedy v rovině kolmé na osu čepu. Teoreticky by měrka měla projít velmi těsně nebo dokonce vůbec (u méně opotřebených motorů). Měrka 0,15 mm nesmí ve stejném místě projít za žádných okolností. Pokud projde měrka 0,10 mm a stejně tak i 0,15 mm, je to jednoznačně na výbrus bloku a větší písty a kroužky!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Kamile, koukám, že ses pustil do práce na 2101. Taky bych už měl pomalu začít. Se stejným problémem na motoru jsem se také setkal (u mojí nové 2101). Tlaky motoru jsem zatím neměřil...tak uvidíme co vše bude potřeba.
Pokud bude vůle píst-válec v normě, můžu tedy bez problému vyměnit "pouze" pístní kroužky? A jaké pístní kroužky do starého již vyběhaného motoru zvolit? Ruské nebo Goetz? Mám trošku obavu, že při použití kroužků Goetz by více trpěla stěna válce, poněvadž jsou tvrdší. Nebo je to pouze moje mylná doměnka?
Pokud bude vůle píst-válec v normě, můžu tedy bez problému vyměnit "pouze" pístní kroužky? A jaké pístní kroužky do starého již vyběhaného motoru zvolit? Ruské nebo Goetz? Mám trošku obavu, že při použití kroužků Goetz by více trpěla stěna válce, poněvadž jsou tvrdší. Nebo je to pouze moje mylná doměnka?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Takže.Zrovna teď jsem se vrátil domů z dílny.Práce od 6.00 až doteď v klidu a pohodě.
1, těsnění pod hlavou totálně kaput (proběhla výměna)
2, výměna gufera na prsou ( ani nekápne)
3, zralé na výbrus (mezi pístem a válcem mezera 0,30 mm,pístní kroužky nejsou zapečené)
4, když jsem nalil tošku oleje nad písty,tak profukování do klikovky přestalo
5, kouří (generálka hlavy)
6, zpětná montáž a utěsnění prs a víka hlavy bez těsnění ( jen silikon) a pánové ani nekápne
7, nevím proč,ale zdá se mi,že to trošku lehčeji jede ( živější )
Takže když tak uvažuju,tak se mi zdá jestli nekoupím celý motor v lepším stavu
1, těsnění pod hlavou totálně kaput (proběhla výměna)
2, výměna gufera na prsou ( ani nekápne)
3, zralé na výbrus (mezi pístem a válcem mezera 0,30 mm,pístní kroužky nejsou zapečené)

4, když jsem nalil tošku oleje nad písty,tak profukování do klikovky přestalo
5, kouří (generálka hlavy)
6, zpětná montáž a utěsnění prs a víka hlavy bez těsnění ( jen silikon) a pánové ani nekápne
7, nevím proč,ale zdá se mi,že to trošku lehčeji jede ( živější )
Takže když tak uvažuju,tak se mi zdá jestli nekoupím celý motor v lepším stavu

LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
- Bydliště: Mirošov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
- Bydliště: Mirošov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Hm, zajímavé, matici na řemenici jsem ze žluťákova motoru dostal celkem elegantně, ale řemenici se moc nechce. Je ovšem pravdou, že se mi o půlnoci nechtělo v našem panelákovém sklepě do toho začít mlátit kladivem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107