Stránka 1 z 2

předehřev motoru

Napsal: úte úno 06, 2007 22:17
od Lada_BV
Prosím o radu od expertů na motory. Vleze spirála z obrázku níže do motoru lada 1500ccm ? (do mrazové zátky) Děkuji.

Re: předehřev motoru

Napsal: úte úno 06, 2007 23:09
od JmJ
Lada 21053 píše:Prosím o radu od expertů na motory. Vleze spirála z obrázku níže do motoru lada 1500ccm ? (do mrazové zátky) Děkuji.
nevim co je mrazova zatka (vicko nadoby s nermzkou?), ale pokud ty vis co to je, tak staci vzit supleru a zmerit to, ne? na tom rysu jsou rozmery uvedeny.

Napsal: úte úno 06, 2007 23:21
od Pavel04
mrazova zatka je takovej ten prolis v bloku motoru, kudy se ma vylomit ven led aby blok pri zamrznuti vody neprasknul, ja se ale obavam ze tam je nejakej kanal, kterej tim ucpes, ale nejsem expert

Napsal: stř úno 07, 2007 07:20
od JmJ
Pavel04 píše:mrazova zatka je takovej ten prolis v bloku motoru, kudy se ma vylomit ven led aby blok pri zamrznuti vody neprasknul, ja se ale obavam ze tam je nejakej kanal, kterej tim ucpes, ale nejsem expert
wow, to sem nevedel ze neco takoveho tam je :-)

Napsal: stř úno 07, 2007 07:21
od Luděk Musil
Těch mrazových zátek na bloku je několik (tuším 5). Tři jsou na pravé straně, jedna zezadu, jedna zleva. Všemi se dostaneš přímo do chladicího systému (to Pavel: žádnej kanál tím nenabouráš). Budeš si muset vybrat zátku, která je "mezi" válci.
Principielně je to možné. Ovšem při výhřevných vlastnostech našich motorů, si myslím, je to zbytečné. L.

Napsal: stř úno 07, 2007 07:30
od Pavel04
Ja bych nahodou zrovna neco takovydleho uvital.

Napsal: stř úno 07, 2007 09:22
od Little Red Riding Hood
a nebylo by lepší předehřívat rači olej??.. když už vymyšlíte takové kraviny..

Napsal: stř úno 07, 2007 09:48
od JmJ
Little Red Riding Hood píše:a nebylo by lepší předehřívat rači olej??.. když už vymyšlíte takové kraviny..
kdyz pominu mnoho aspektu tak faktem zustava to, ze olej je steceny dole ve vane. ten sice ohrejes, ale blok motoru zustane studeny, pak na nej hodis teply olej a jak moc to necemu pomuze, to tezko rict. kdyz ohrivas chladici smes, tak ta je stale pritomna ve vsech chladicich kanalech v ruznych castech motoru, takze od chladici smesi se ohreje i blok motoru, coz je myslim stezejni pro rozumny start. nehlede na to, ze predehratou chladici smesi muzes v aute vyrazne drive zatopit.

Napsal: stř úno 07, 2007 10:13
od Martin Kalenda
Já mám předehřev na svý nivě od předchozího majitele, bydlel u Varnsdorfu, je to vyřešeno větví od přívodu k motoru, otevřete kohout a ten předehřev dáte na 220V, má to svoje čerpadlo a termostat, kde nastavíš požadovanou teplotu.Při mínus 20 sem to ohříval půl hodiny a bylo to ohřátý na cca 50, je to spíš pro komfort, že nelezeš do studenýho auta 8)

Napsal: stř úno 07, 2007 11:34
od Honza 21061
Tak tak... Vaše starosti bych chtěl mít. 8) :lol: Sednu, jedu, pohoda- klídek- tabáček... Ještě lépe startovat, než startuje žigul v zimě, pokud je v pořádku a dříve topit než po půl kilometru jízdy s kopce? To už chce spíš Mercedes než zápasit s předehřevem. :D

Napsal: stř úno 07, 2007 17:38
od Lada_BV
Jezdím trasy kolem 10 km a motor akorát zahřeju. Myslím, domnívám se, že malý předehřev motoru nemůže škodit - naopak pomoct. Studený motor má vyšší opotřebení. Tuto zimu nepočítám, ale bývalo i -15°C a někdy i -20°C. Auto mám pod střechou, ale v mrazu. (samozřejmě jen když mrzne) Stávající systém beru jako z nouze cnost.

Mě to jako kravina nepřipadne, když v zimě sednu do auta a po ujetí 1 km mám teplo. :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2:

Napsal: čtv úno 08, 2007 01:50
od Honza 21061
Nehodil by se spíše nový termostat a dečka před chladič? Mně to tedy topí skutečně po půl kilometru a po 2 km už mám v autě "normální" teplo. Fakt je ten, že voda i při dobrém termostatu se ohřívá dost dlouho, ale než se pouštět do podobných úprav bych vyzkoušel zatím ty menší komplikace (termostat, dečka, jízda chvíli raději s pootevřeným oknem a bez větráku atd.) a až kdyby skutečně nebylo vyhnutí, tak bych to tam zkusil dát, když jinak nedáš. :roll:

Napsal: čtv úno 08, 2007 02:22
od Krwel
urcite to neni spatna vec a motoru to muze jen pomoci, ale kdyz, tak bych opravdu radeji ohrival olej. U zigula neni problem se zahrivanim a s topenim uz vubec. Loni jsem mel problem se starterem a pri -25°C jsem nechal motor chvilku bezet na volnobeh a sepl mi dokonce ventilator na chladici. A to jsem nemel pred maskou zadnou decku. Myslim, ze u dobre opecovavany lady tyhle veci neni treba resit.
Jen kutily mozna ten olej, sice je blok studeny, ale ten se rychle zahreje a nejvetsi opotrebeni motoru pri studenem startu je prave zpusobeno studenym olejem, ze je husty a nemaze vsade, tak jak ma.

Napsal: čtv úno 08, 2007 09:06
od Michal Pokorný
No, jo v práci jsme kdysi asi tak hodinku před vyjetím dávali pod motor u Transita takový ten teplomet co se dával v paneláku do koupelen, ne kvůli šetření motoru, ale proto aby vůbec nastartoval :D ale to problém Lady není. Takové trochu "vidlácké" řešení, nic méně plně spolehlivé. - mimochodem tu elektriku bych platit nechtěl.

Napsal: čtv úno 08, 2007 09:23
od Wolf
Michal Pokorný píše:No, jo v práci jsme kdysi asi tak hodinku před vyjetím dávali pod motor u Transita takový ten teplomet co se dával v paneláku do koupelen, ne kvůli šetření motoru, ale proto aby vůbec nastartoval :D ale to problém Lady není. Takové trochu "vidlácké" řešení, nic méně plně spolehlivé. - mimochodem tu elektriku bych platit nechtěl.
To znam o trochu vic rasantni reseni - delalo se to u vejtrasek ve velkych mrazech kvuli oleji. Olej M6A je totiz pri -20°C tekuty asi jako dvojnulka vazelina a tak se pod vanou rozdelal ohen (s drevem) a po nejakem case se uz za pomoci novin (rikalo se, ze se ji daji precist noviny), anebo, kdyz byl, eteru ji podarilo nahodit (za mohutneho klepani a koure z vyfuku). W.