Stránka 1 z 1

Tlak cerpadla

Napsal: úte úno 06, 2007 22:07
od Matus
Mam rozobrate olejove cerpadlo a chcem zvysit tlak vraj to lepsie maze aj studene starty su lepsie. Kdesi som cital ale uz davnejsie ze sa pod redukcny ventil davaju podlozky.
Chcem vediet ze kolko podloziek alebo aku hrubku podlozky dat aby tlak nebol az moc velky.
Vdaka za rady!

Napsal: čtv úno 08, 2007 02:03
od Krwel
Tak to je na hodne velkou laboraci. U meho motoru to bylo zrovna spatne odhadnuto a tak jsem uz dvakrat skoncil tim, ze mi olej vytek tesnenim pod filtrem.

Napsal: čtv úno 08, 2007 11:03
od Marek
Jednou plochou podložkou o vnitřním průměru 12 mm se zvýší mazací tlak o 1 - 1,5 Bar.

Napsal: pát úno 09, 2007 18:00
od Matus
Marek píše:Jednou plochou podložkou o vnitřním průměru 12 mm se zvýší mazací tlak o 1 - 1,5 Bar.
Ok!
Myslim ze podlozka 1,5mm bude tak akurat!

Napsal: pon úno 12, 2007 09:41
od Marek
Řekl bych, že to je moc.

Pokud to přeženeš, může se stát, že Ti olej provalí nějaké těsnění nebo že exploduje olejový filtr.
Tlak oleje zatepla by neměl překročit 6 Bar.

Napsal: úte úno 13, 2007 01:42
od Krwel
Dej si na to opravdu pozor, Marek vi o cem mluvi. Tohle neni zas takova sranda. Pokud mas budik tlaku oleje a ukazuje ti dobre, mas to jednodussi.

Napsal: úte úno 13, 2007 06:25
od Wolf
Tlak oleje každého motoru se počítá, zejména ve vztahu k šálám (kluzným ložiskům) k zajištění jejich mazání, "plovoucího" uložení při provozu a také chlazení. Při konstrukci motorů je to jeden z nejdůležitějších výpočtů, už i proto, že motor a potažmo i čerpadlo má proměnné otáčky. Neodborným zásahem do mazání mororu může dojít k porušení mazacího filmu a pak nastane situace s opačným efektem, než byl původní záměr, a to vede k havárii motoru. Proto by se měl do podobných operací pouštět pouze ten, kdo ví, co změna tlaku oleje způsobí. Rozhodně nedoporučuji měnit tlak podobným způsobem u nových nebo velmi dobrých motorů, věřte, že tam je to dané od výrobce na optimální úrovni. W.

Napsal: stř úno 14, 2007 13:50
od Myso
v cerpadle uz jedna podlozka je, ja som z druheho vybrala pridal este jednu taku, a teraz mam tlak neviem aky, lebo mi keca budik... za studena asi 6 a za tepla to bude snad okolo 4 (do 4000rpm). tesnenie mi nastastie nevyvalilo ziadne, a mam to uz na druhom motore...