Tlak cerpadla

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Matus
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 06, 2007 21:58

Tlak cerpadla

Příspěvek od Matus »

Mam rozobrate olejove cerpadlo a chcem zvysit tlak vraj to lepsie maze aj studene starty su lepsie. Kdesi som cital ale uz davnejsie ze sa pod redukcny ventil davaju podlozky.
Chcem vediet ze kolko podloziek alebo aku hrubku podlozky dat aby tlak nebol az moc velky.
Vdaka za rady!
Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krwel »

Tak to je na hodne velkou laboraci. U meho motoru to bylo zrovna spatne odhadnuto a tak jsem uz dvakrat skoncil tim, ze mi olej vytek tesnenim pod filtrem.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jednou plochou podložkou o vnitřním průměru 12 mm se zvýší mazací tlak o 1 - 1,5 Bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Matus
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 06, 2007 21:58

Příspěvek od Matus »

Marek píše:Jednou plochou podložkou o vnitřním průměru 12 mm se zvýší mazací tlak o 1 - 1,5 Bar.
Ok!
Myslim ze podlozka 1,5mm bude tak akurat!
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Řekl bych, že to je moc.

Pokud to přeženeš, může se stát, že Ti olej provalí nějaké těsnění nebo že exploduje olejový filtr.
Tlak oleje zatepla by neměl překročit 6 Bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krwel »

Dej si na to opravdu pozor, Marek vi o cem mluvi. Tohle neni zas takova sranda. Pokud mas budik tlaku oleje a ukazuje ti dobre, mas to jednodussi.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Tlak oleje každého motoru se počítá, zejména ve vztahu k šálám (kluzným ložiskům) k zajištění jejich mazání, "plovoucího" uložení při provozu a také chlazení. Při konstrukci motorů je to jeden z nejdůležitějších výpočtů, už i proto, že motor a potažmo i čerpadlo má proměnné otáčky. Neodborným zásahem do mazání mororu může dojít k porušení mazacího filmu a pak nastane situace s opačným efektem, než byl původní záměr, a to vede k havárii motoru. Proto by se měl do podobných operací pouštět pouze ten, kdo ví, co změna tlaku oleje způsobí. Rozhodně nedoporučuji měnit tlak podobným způsobem u nových nebo velmi dobrých motorů, věřte, že tam je to dané od výrobce na optimální úrovni. W.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

v cerpadle uz jedna podlozka je, ja som z druheho vybrala pridal este jednu taku, a teraz mam tlak neviem aky, lebo mi keca budik... za studena asi 6 a za tepla to bude snad okolo 4 (do 4000rpm). tesnenie mi nastastie nevyvalilo ziadne, a mam to uz na druhom motore...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“