Stránka 1 z 4
Rozvody
Napsal: pon led 08, 2007 11:19
od Luděk Musil
Někteří zasvěcení ví, co se mi přihodilo a jak se mi přihodilo. Pro ostatní přikládám dvě fotografie, a zkrácený popis, co toho bylo příčinou.
Napnul jsem řetěz a při startování mi o několik zubů přeskočil. Při této atrakci jsem ohnul 3 sací ventily. Shodil jsem tedy hlavu, ventily jsem vyhodil a dal druhý. Motor sice běžel ale v rozsahu 1500 – 2000 dost rachotil. Přisuzoval jsem to nezabroušeným ventilům, výkon byl taky slabší. Proto o týden později šla hlava opět dolů a zabrousil jsem ventily. Výkon se vrátil k normálu, rachocení neustalo.
Doufal jsem, že za pár km si to sedne. Projel jsem se proto do Špindlu a zpátky. Ujel jsem cca 700 km, aby se mi to „vysypalo“ znova na Nový rok. Opět přeskočil řetěz a tentokrát jsem ohnul všech 8 ventilů.
Když tak koukám na to malý kolečko (na fotografii to téměř není vidět), tak na několika zubech je vada materiálu a zbytek je asi ojet provozem. A to velký je od olejovýho čerpadla. Druhý rozvodový kolo od vačky je v pořádku. Motor má naběháno 160 kkm. L.
Napsal: pon led 08, 2007 11:25
od Marcel
tak to je opravdu drsný
Přeju at už motor šlape tak jak má
Napsal: pon led 08, 2007 11:50
od Wolf
Takova zavada nepotesi. Na mne to dela dojem, ze predchozi majitel si nedelal moc starosti s tim, zda je retez napnuty. Ne, ze bych ho chtel odsuzovat, ale k tomu staci, pokud se spolehal na servis a tam mu z neznalosti, anebo z lezernosti nedostatecne utahli matici s klestinami, anebo hur, pouzili jako nahradni dil napinak ze starsich typu. Sedmnactka si totiz velice rada kopne (asi tak, jako je znamy efekt u Jawy dveapulkila) a vysledek je nasnade. Proto doporucuji dodatecnou montaz jiz drive popisovaneho pridavneho operneho sroub alespon u tohoto typu. Preji Ti, at ted po oprave jiz nemas starosti takoveho razu. W.
Napsal: pon led 08, 2007 12:24
od Patrac
Napsal: pon led 08, 2007 12:33
od Drobek81
mno koukám že se může stát ledacos
hlavně nepropadej panice, říká se že dotřetice všeho dobrého, tak držím palec

Napsal: pon led 08, 2007 13:15
od Marek
Pěkné !!!
Napsal: pon led 08, 2007 13:44
od Teepee
Napsal: pon led 08, 2007 20:00
od Dusan
len zaplakať...a to som si myslel ze tie kolesa su večne

alebo zeby len tie do roku 89 ?

Napsal: úte led 09, 2007 07:08
od Patrac
Dusan píše:len zaplakať...a to som si myslel ze tie kolesa su večne

alebo zeby len tie do roku 89 ?

Nejsou věčné. kolo možná snese hodně ale řetěz se vytahuje a jak se vytáhne tak nedosedá a začne kurv.t rozvodový kola a vzhledem k tomu že spodní má poloviční počet zubů tak dostává nejvíc na prdel. nevím ale myslím že rozvody se maj dělat po 80 000 což luďkův motor přesáhl víc než dvakrát.

Napsal: úte led 09, 2007 12:19
od Marek
Výrobce výměnný interval pro řetězové rozvody neuvádí, teoreticky jsou určené pro celou životnost motoru. Jde o to, co je celá životnost motoru.
Osobně si myslím, že pokud se řetěz pravidelně napíná (při každé výměně oleje a nutno ZASTUDENA !!!), měly by rozvody vydržet do GO motoru, což u Lady je takových 150 - 200 tisíc km.
Napsal: stř led 10, 2007 00:08
od Krwel
Zivotnost motoru je do ty doby, dokud se to nepo.ere

Napsal: čtv led 11, 2007 13:20
od Jiri
to je proste co kus to unikat....
holt se to stane - skoda 100 mela i po 170 000km rozvodovy retez ok, skoda 120 co ma kamos zacala jezdit az po vymene rozvodu .. retez vytahany, kola opotrebovana, proste des a hruza po 60 000km.
Napsal: pát led 12, 2007 08:46
od Marek
Jiri píše:to je proste co kus to unikat....
holt se to stane - skoda 100 mela i po 170 000km rozvodovy retez ok, skoda 120 co ma kamos zacala jezdit az po vymene rozvodu .. retez vytahany, kola opotrebovana, proste des a hruza po 60 000km.
Ano, to bylo jednoznačně dáno materiálem. Navíc u modelové řady Škoda 742 / 781 se doporučuje po 60.000 km výměna rozvodů (dáno výrobcem).
Napsal: pát led 12, 2007 17:37
od rosta
ja koupil motor 2121 a mel po 60 ti tisicich sežranou vačku,rozvodovymu řetězu nebylo nic,jen ta vačka a vahadla byly sjetý tak o 2 milimetry. zvuk to mělo jak hodně vyběhanej diesel,ještě že díly byly doma.Už to je OK.Jezdim už rok se svoji 2105 a v ní tenhle motor

špica.
Napsal: ned led 14, 2007 22:47
od Vašátor
Luďku, kde má to rozvodový kolo zuby?
Co se týká rozvodů, dle mého názoru záleží i hodně na kubatuře motoru...krouťáku.