Stránka 1 z 4

Rozvody

Napsal: pon led 08, 2007 11:19
od Luděk Musil
Někteří zasvěcení ví, co se mi přihodilo a jak se mi přihodilo. Pro ostatní přikládám dvě fotografie, a zkrácený popis, co toho bylo příčinou.
Napnul jsem řetěz a při startování mi o několik zubů přeskočil. Při této atrakci jsem ohnul 3 sací ventily. Shodil jsem tedy hlavu, ventily jsem vyhodil a dal druhý. Motor sice běžel ale v rozsahu 1500 – 2000 dost rachotil. Přisuzoval jsem to nezabroušeným ventilům, výkon byl taky slabší. Proto o týden později šla hlava opět dolů a zabrousil jsem ventily. Výkon se vrátil k normálu, rachocení neustalo.
Doufal jsem, že za pár km si to sedne. Projel jsem se proto do Špindlu a zpátky. Ujel jsem cca 700 km, aby se mi to „vysypalo“ znova na Nový rok. Opět přeskočil řetěz a tentokrát jsem ohnul všech 8 ventilů.
Když tak koukám na to malý kolečko (na fotografii to téměř není vidět), tak na několika zubech je vada materiálu a zbytek je asi ojet provozem. A to velký je od olejovýho čerpadla. Druhý rozvodový kolo od vačky je v pořádku. Motor má naběháno 160 kkm. L.

Napsal: pon led 08, 2007 11:25
od Marcel
tak to je opravdu drsný
Přeju at už motor šlape tak jak má

Napsal: pon led 08, 2007 11:50
od Wolf
Takova zavada nepotesi. Na mne to dela dojem, ze predchozi majitel si nedelal moc starosti s tim, zda je retez napnuty. Ne, ze bych ho chtel odsuzovat, ale k tomu staci, pokud se spolehal na servis a tam mu z neznalosti, anebo z lezernosti nedostatecne utahli matici s klestinami, anebo hur, pouzili jako nahradni dil napinak ze starsich typu. Sedmnactka si totiz velice rada kopne (asi tak, jako je znamy efekt u Jawy dveapulkila) a vysledek je nasnade. Proto doporucuji dodatecnou montaz jiz drive popisovaneho pridavneho operneho sroub alespon u tohoto typu. Preji Ti, at ted po oprave jiz nemas starosti takoveho razu. W.

Napsal: pon led 08, 2007 12:24
od Patrac
můj děděček před smrtí měl víc a lepší zuby.. :wink: :lol: :mrgreen:

Napsal: pon led 08, 2007 12:33
od Drobek81
mno koukám že se může stát ledacos :shock:
hlavně nepropadej panice, říká se že dotřetice všeho dobrého, tak držím palec 8)

Napsal: pon led 08, 2007 13:15
od Marek
Pěkné !!!

Napsal: pon led 08, 2007 13:44
od Teepee
Skoro jak kolečko na řemen. Hlavně že jsi na to přišel, udělat další hlavu tak :? :evil: :twisted:

Napsal: pon led 08, 2007 20:00
od Dusan
len zaplakať...a to som si myslel ze tie kolesa su večne :D alebo zeby len tie do roku 89 ? :D

Napsal: úte led 09, 2007 07:08
od Patrac
Dusan píše:len zaplakať...a to som si myslel ze tie kolesa su večne :D alebo zeby len tie do roku 89 ? :D
Nejsou věčné. kolo možná snese hodně ale řetěz se vytahuje a jak se vytáhne tak nedosedá a začne kurv.t rozvodový kola a vzhledem k tomu že spodní má poloviční počet zubů tak dostává nejvíc na prdel. nevím ale myslím že rozvody se maj dělat po 80 000 což luďkův motor přesáhl víc než dvakrát. :lol:

Napsal: úte led 09, 2007 12:19
od Marek
Výrobce výměnný interval pro řetězové rozvody neuvádí, teoreticky jsou určené pro celou životnost motoru. Jde o to, co je celá životnost motoru.

Osobně si myslím, že pokud se řetěz pravidelně napíná (při každé výměně oleje a nutno ZASTUDENA !!!), měly by rozvody vydržet do GO motoru, což u Lady je takových 150 - 200 tisíc km.

Napsal: stř led 10, 2007 00:08
od Krwel
Zivotnost motoru je do ty doby, dokud se to nepo.ere :D

Napsal: čtv led 11, 2007 13:20
od Jiri
to je proste co kus to unikat....
holt se to stane - skoda 100 mela i po 170 000km rozvodovy retez ok, skoda 120 co ma kamos zacala jezdit az po vymene rozvodu .. retez vytahany, kola opotrebovana, proste des a hruza po 60 000km.

Napsal: pát led 12, 2007 08:46
od Marek
Jiri píše:to je proste co kus to unikat....
holt se to stane - skoda 100 mela i po 170 000km rozvodovy retez ok, skoda 120 co ma kamos zacala jezdit az po vymene rozvodu .. retez vytahany, kola opotrebovana, proste des a hruza po 60 000km.

Ano, to bylo jednoznačně dáno materiálem. Navíc u modelové řady Škoda 742 / 781 se doporučuje po 60.000 km výměna rozvodů (dáno výrobcem).

Napsal: pát led 12, 2007 17:37
od rosta
ja koupil motor 2121 a mel po 60 ti tisicich sežranou vačku,rozvodovymu řetězu nebylo nic,jen ta vačka a vahadla byly sjetý tak o 2 milimetry. zvuk to mělo jak hodně vyběhanej diesel,ještě že díly byly doma.Už to je OK.Jezdim už rok se svoji 2105 a v ní tenhle motor :evil: špica.

Napsal: ned led 14, 2007 22:47
od Vašátor
Luďku, kde má to rozvodový kolo zuby? :D

Co se týká rozvodů, dle mého názoru záleží i hodně na kubatuře motoru...krouťáku.