Rozvody
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10622
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Rozvody
Někteří zasvěcení ví, co se mi přihodilo a jak se mi přihodilo. Pro ostatní přikládám dvě fotografie, a zkrácený popis, co toho bylo příčinou.
Napnul jsem řetěz a při startování mi o několik zubů přeskočil. Při této atrakci jsem ohnul 3 sací ventily. Shodil jsem tedy hlavu, ventily jsem vyhodil a dal druhý. Motor sice běžel ale v rozsahu 1500 – 2000 dost rachotil. Přisuzoval jsem to nezabroušeným ventilům, výkon byl taky slabší. Proto o týden později šla hlava opět dolů a zabrousil jsem ventily. Výkon se vrátil k normálu, rachocení neustalo.
Doufal jsem, že za pár km si to sedne. Projel jsem se proto do Špindlu a zpátky. Ujel jsem cca 700 km, aby se mi to „vysypalo“ znova na Nový rok. Opět přeskočil řetěz a tentokrát jsem ohnul všech 8 ventilů.
Když tak koukám na to malý kolečko (na fotografii to téměř není vidět), tak na několika zubech je vada materiálu a zbytek je asi ojet provozem. A to velký je od olejovýho čerpadla. Druhý rozvodový kolo od vačky je v pořádku. Motor má naběháno 160 kkm. L.
Napnul jsem řetěz a při startování mi o několik zubů přeskočil. Při této atrakci jsem ohnul 3 sací ventily. Shodil jsem tedy hlavu, ventily jsem vyhodil a dal druhý. Motor sice běžel ale v rozsahu 1500 – 2000 dost rachotil. Přisuzoval jsem to nezabroušeným ventilům, výkon byl taky slabší. Proto o týden později šla hlava opět dolů a zabrousil jsem ventily. Výkon se vrátil k normálu, rachocení neustalo.
Doufal jsem, že za pár km si to sedne. Projel jsem se proto do Špindlu a zpátky. Ujel jsem cca 700 km, aby se mi to „vysypalo“ znova na Nový rok. Opět přeskočil řetěz a tentokrát jsem ohnul všech 8 ventilů.
Když tak koukám na to malý kolečko (na fotografii to téměř není vidět), tak na několika zubech je vada materiálu a zbytek je asi ojet provozem. A to velký je od olejovýho čerpadla. Druhý rozvodový kolo od vačky je v pořádku. Motor má naběháno 160 kkm. L.
- Marcel
- Příspěvky: 1122
- Registrován: ned led 15, 2006 19:58
- Bydliště: Hajnice u trutnova
- Kontaktovat uživatele:
tak to je opravdu drsný
Přeju at už motor šlape tak jak má
Přeju at už motor šlape tak jak má
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS

http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Takova zavada nepotesi. Na mne to dela dojem, ze predchozi majitel si nedelal moc starosti s tim, zda je retez napnuty. Ne, ze bych ho chtel odsuzovat, ale k tomu staci, pokud se spolehal na servis a tam mu z neznalosti, anebo z lezernosti nedostatecne utahli matici s klestinami, anebo hur, pouzili jako nahradni dil napinak ze starsich typu. Sedmnactka si totiz velice rada kopne (asi tak, jako je znamy efekt u Jawy dveapulkila) a vysledek je nasnade. Proto doporucuji dodatecnou montaz jiz drive popisovaneho pridavneho operneho sroub alespon u tohoto typu. Preji Ti, at ted po oprave jiz nemas starosti takoveho razu. W.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Nejsou věčné. kolo možná snese hodně ale řetěz se vytahuje a jak se vytáhne tak nedosedá a začne kurv.t rozvodový kola a vzhledem k tomu že spodní má poloviční počet zubů tak dostává nejvíc na prdel. nevím ale myslím že rozvody se maj dělat po 80 000 což luďkův motor přesáhl víc než dvakrát.Dusan píše:len zaplakať...a to som si myslel ze tie kolesa su večnealebo zeby len tie do roku 89 ?

Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Výrobce výměnný interval pro řetězové rozvody neuvádí, teoreticky jsou určené pro celou životnost motoru. Jde o to, co je celá životnost motoru.
Osobně si myslím, že pokud se řetěz pravidelně napíná (při každé výměně oleje a nutno ZASTUDENA !!!), měly by rozvody vydržet do GO motoru, což u Lady je takových 150 - 200 tisíc km.
Osobně si myslím, že pokud se řetěz pravidelně napíná (při každé výměně oleje a nutno ZASTUDENA !!!), měly by rozvody vydržet do GO motoru, což u Lady je takových 150 - 200 tisíc km.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jiri píše:to je proste co kus to unikat....
holt se to stane - skoda 100 mela i po 170 000km rozvodovy retez ok, skoda 120 co ma kamos zacala jezdit az po vymene rozvodu .. retez vytahany, kola opotrebovana, proste des a hruza po 60 000km.
Ano, to bylo jednoznačně dáno materiálem. Navíc u modelové řady Škoda 742 / 781 se doporučuje po 60.000 km výměna rozvodů (dáno výrobcem).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
ja koupil motor 2121 a mel po 60 ti tisicich sežranou vačku,rozvodovymu řetězu nebylo nic,jen ta vačka a vahadla byly sjetý tak o 2 milimetry. zvuk to mělo jak hodně vyběhanej diesel,ještě že díly byly doma.Už to je OK.Jezdim už rok se svoji 2105 a v ní tenhle motor
špica.

když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Luďku, kde má to rozvodový kolo zuby?
Co se týká rozvodů, dle mého názoru záleží i hodně na kubatuře motoru...krouťáku.

Co se týká rozvodů, dle mého názoru záleží i hodně na kubatuře motoru...krouťáku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/