Stránka 1 z 1
Tesnenie pod hlavu
Napsal: pát led 05, 2007 14:07
od Lada Rider
Ja som si kupil taketo normalne tesnenie pod hlavu a uvazoval som, ze ci by pomohlo chladeniu znizenej hlavy (-2mm) keby som nejakym sposobom zvecil setky vodne kanaly v tom tesneni na take ako su na obrazku sipkou oznacene.
Napsal: pát led 05, 2007 19:25
od Dusan
no radsej nie leda ze by si tochcel skusat
tie diery su tam take aby sa zabezpecilo rovnomerne chladenie respektive prietok kvapaliny hlavou. Aj tak asi najviac trpi 4 valec. Nechal by som to tak pripadne pozrel ake su diery na tesneni pre 1,7 a pouzil aj novu vodnu pumpu lebo ta ma vecsi priemer lopatkoveho kolesa a tym by to mohlo lepsie tlacit vodu cez hlavu..
Napsal: pát led 05, 2007 21:24
od Marek
Pokud ostatní otvory zvětšíš na velikost šipkami označených, bude problém. Tím totiž zvýšíš průtok na prvých válcích a poslední se nestihne dochladit. Je to úmyslně a nemělo by se do toho zasahovat.
Pokud chceš zlepšit chlazení, namontuj si na vodní čerpadlo menší řemenici nebo použij větší chladič, ale do tohoto rozhodně nezasahuj.
Mimochodem - měl jsem na motoru hlavu sníženou o 2,15 mm (stupeň komprese 10,5:1) a motor se normálně chladil na standardní systém chlazení.
Napsal: sob led 06, 2007 10:44
od Lada Rider
no fuha asi som zase moc tvorivy tak to naham teda na pokoji.
Napsal: sob led 06, 2007 12:33
od Little Red Riding Hood
Marek píše:menší řemenici
což o to není to zlí nápad, ale nemůže to mit i nějaké vedlejší nechtěné učinky na motor??.. bude se déle prohřívat? větší odpor? v nižších teplotách by se mohl podchlazovat??. a ve velkých otáčkách nebude to zase čerpat zbytečně moc?..
Napsal: sob led 06, 2007 12:35
od Vašátor
Pokud nebudeš dělat žádné velké úpravy, není potřeba chlazení řešit. Přesně jak píše Marek. Známý měl 15ku, LPG, něco málo přes 100Ps... a při normální ízdě se to chladilo bez problému. Při ostřejší jízdě teplota lezla k 105°C, ale nikdy nepřevřel.
U hlavy motoru se dá chlazení pomoci tak, že si pohraješ s kanálem v hlavě, jak je na něj přišroubovaná příruba na trubku k termostatu. Na první pohled se zdá široký dost, ale při podrobném prozkoumání přijdeš na to, že je tam dost nechutná pravoúhlá zatáčka a velké zúžení. Jemné dorovnání té pravoúhlé zatáčky chlazení celkem pomůže. Nebrzdí tolik průchod vody.
Marku, montáž menší řemenice vodní pumpy sice zvýší otáčky pumpy, ale rozhodně nedoporučuji zmenšovat řemenici moc. Při vysokých otáčkách pumpy totiž dojde přesně k opačnému efektu, než je zvýšení průtoku chladící kapaliny - průtok se zmenší! A my potřebujeme více chladit hlavně při vyšších otáčkách motoru
. Na soutěžáckých motorech (co vím) se spíše rychlost otáček vodní pumpy zmenšovala....ale to už jsme zase někde u 8-11tis.otáček motoru.
Napsal: ned led 07, 2007 08:14
od Marek
Vašátor píše:Na soutěžáckých motorech (co vím) se spíše rychlost otáček vodní pumpy zmenšovala....ale to už jsme zase někde u 8-11tis.otáček motoru.
Ano, ale to nebylo kvůli chlazení, ale kvůli konstrukci pumpy - při takových otáčkách motoru by pumpa měla otáčky neúměrně vysoké a hrozilo by její mechanické poškození.
U škodovek se seriově montovala menší řemenice na motory od roku 1984 (model M), ale současně s tím se používalo větší lopatkové oběhové kolo.
Ovšem souhlasím, že účinnost chlazení rozhodně nemá nic moc společného s otáčkami pumpy - základem je kvalitní oběhové kolo pumpy, správný průtok a velký účinný chladič. Lze to řešit třeba demontáží termostatu, ale to už je extrém.
Nicméně opakuji znovu - málokdo z nás dokáže postavit takový motor, který by se seriovým chladicím systémem neuchladil.
Napsal: ned led 07, 2007 11:08
od Little Red Riding Hood
a co si nechat udělat nové lopatkové kolo s větším průtokem..
Napsal: ned led 07, 2007 12:15
od Vašátor
Little Red Riding Hood píše:a co si nechat udělat nové lopatkové kolo s větším průtokem..
Koukám, že na blbosti jste tu experti...
Napsal: ned led 07, 2007 14:51
od Little Red Riding Hood
Napsal: úte led 16, 2007 13:25
od Pája
Slyšel sem, že příliš vysoká rychlost průtoku vody motorem chlazení nepomůže, ale naopak. Teplo se nestihne přenýst na kapalinu. Možná je to jen kec.
Napsal: úte led 16, 2007 13:32
od JmJ
Pája píše:Slyšel sem, že příliš vysoká rychlost průtoku vody motorem chlazení nepomůže, ale naopak. Teplo se nestihne přenýst na kapalinu. Možná je to jen kec.
Kec to asi nebude. Kdyz strcis ruku do kamen na zlomek vteriny, tak ti taky chytnou jenom chlupy, kdezto kdyz ji tam chvili nechas, tak mas pak kus tela v urne.
Napsal: úte led 16, 2007 13:49
od Teepee
Pája píše:Slyšel sem, že příliš vysoká rychlost průtoku vody motorem chlazení nepomůže, ale naopak. Teplo se nestihne přenýst na kapalinu. Možná je to jen kec.
No když se zamyslim selskym rozumem, tak problém bude v tom, že se teplo z kapaliny nedokáže předat v chladiči a do motoru jde pak příliš teplá chladící voda. Ale nevim, třeba je to věc mezi nebem a zemí.
Napsal: úte led 16, 2007 20:27
od Lada Rider
som zase uvazoval a dospel som k zaveru, ze ked uz bude mat to lopatkove koleso velmi velke otacky tak sa voda nebude dostavat na lopatky ale tu vodu "rozhadze" len okolo kolesa a prestane to obhanat tu vodu, alebo nieco v tom zmysle ma napadlo co vi na to?