Tesnenie pod hlavu
Moderátor: Moderátoři
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Tesnenie pod hlavu
Ja som si kupil taketo normalne tesnenie pod hlavu a uvazoval som, ze ci by pomohlo chladeniu znizenej hlavy (-2mm) keby som nejakym sposobom zvecil setky vodne kanaly v tom tesneni na take ako su na obrazku sipkou oznacene.
СЕКТОР ГАЗА парты
no radsej nie leda ze by si tochcel skusat tie diery su tam take aby sa zabezpecilo rovnomerne chladenie respektive prietok kvapaliny hlavou. Aj tak asi najviac trpi 4 valec. Nechal by som to tak pripadne pozrel ake su diery na tesneni pre 1,7 a pouzil aj novu vodnu pumpu lebo ta ma vecsi priemer lopatkoveho kolesa a tym by to mohlo lepsie tlacit vodu cez hlavu..
Pokud ostatní otvory zvětšíš na velikost šipkami označených, bude problém. Tím totiž zvýšíš průtok na prvých válcích a poslední se nestihne dochladit. Je to úmyslně a nemělo by se do toho zasahovat.
Pokud chceš zlepšit chlazení, namontuj si na vodní čerpadlo menší řemenici nebo použij větší chladič, ale do tohoto rozhodně nezasahuj.
Mimochodem - měl jsem na motoru hlavu sníženou o 2,15 mm (stupeň komprese 10,5:1) a motor se normálně chladil na standardní systém chlazení.
Pokud chceš zlepšit chlazení, namontuj si na vodní čerpadlo menší řemenici nebo použij větší chladič, ale do tohoto rozhodně nezasahuj.
Mimochodem - měl jsem na motoru hlavu sníženou o 2,15 mm (stupeň komprese 10,5:1) a motor se normálně chladil na standardní systém chlazení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Pokud nebudeš dělat žádné velké úpravy, není potřeba chlazení řešit. Přesně jak píše Marek. Známý měl 15ku, LPG, něco málo přes 100Ps... a při normální ízdě se to chladilo bez problému. Při ostřejší jízdě teplota lezla k 105°C, ale nikdy nepřevřel.
U hlavy motoru se dá chlazení pomoci tak, že si pohraješ s kanálem v hlavě, jak je na něj přišroubovaná příruba na trubku k termostatu. Na první pohled se zdá široký dost, ale při podrobném prozkoumání přijdeš na to, že je tam dost nechutná pravoúhlá zatáčka a velké zúžení. Jemné dorovnání té pravoúhlé zatáčky chlazení celkem pomůže. Nebrzdí tolik průchod vody.
Marku, montáž menší řemenice vodní pumpy sice zvýší otáčky pumpy, ale rozhodně nedoporučuji zmenšovat řemenici moc. Při vysokých otáčkách pumpy totiž dojde přesně k opačnému efektu, než je zvýšení průtoku chladící kapaliny - průtok se zmenší! A my potřebujeme více chladit hlavně při vyšších otáčkách motoru . Na soutěžáckých motorech (co vím) se spíše rychlost otáček vodní pumpy zmenšovala....ale to už jsme zase někde u 8-11tis.otáček motoru.
U hlavy motoru se dá chlazení pomoci tak, že si pohraješ s kanálem v hlavě, jak je na něj přišroubovaná příruba na trubku k termostatu. Na první pohled se zdá široký dost, ale při podrobném prozkoumání přijdeš na to, že je tam dost nechutná pravoúhlá zatáčka a velké zúžení. Jemné dorovnání té pravoúhlé zatáčky chlazení celkem pomůže. Nebrzdí tolik průchod vody.
Marku, montáž menší řemenice vodní pumpy sice zvýší otáčky pumpy, ale rozhodně nedoporučuji zmenšovat řemenici moc. Při vysokých otáčkách pumpy totiž dojde přesně k opačnému efektu, než je zvýšení průtoku chladící kapaliny - průtok se zmenší! A my potřebujeme více chladit hlavně při vyšších otáčkách motoru . Na soutěžáckých motorech (co vím) se spíše rychlost otáček vodní pumpy zmenšovala....ale to už jsme zase někde u 8-11tis.otáček motoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ano, ale to nebylo kvůli chlazení, ale kvůli konstrukci pumpy - při takových otáčkách motoru by pumpa měla otáčky neúměrně vysoké a hrozilo by její mechanické poškození.Vašátor píše:Na soutěžáckých motorech (co vím) se spíše rychlost otáček vodní pumpy zmenšovala....ale to už jsme zase někde u 8-11tis.otáček motoru.
U škodovek se seriově montovala menší řemenice na motory od roku 1984 (model M), ale současně s tím se používalo větší lopatkové oběhové kolo.
Ovšem souhlasím, že účinnost chlazení rozhodně nemá nic moc společného s otáčkami pumpy - základem je kvalitní oběhové kolo pumpy, správný průtok a velký účinný chladič. Lze to řešit třeba demontáží termostatu, ale to už je extrém.
Nicméně opakuji znovu - málokdo z nás dokáže postavit takový motor, který by se seriovým chladicím systémem neuchladil.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Koukám, že na blbosti jste tu experti...Little Red Riding Hood píše:a co si nechat udělat nové lopatkové kolo s větším průtokem..
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Kec to asi nebude. Kdyz strcis ruku do kamen na zlomek vteriny, tak ti taky chytnou jenom chlupy, kdezto kdyz ji tam chvili nechas, tak mas pak kus tela v urne.Pája píše:Slyšel sem, že příliš vysoká rychlost průtoku vody motorem chlazení nepomůže, ale naopak. Teplo se nestihne přenýst na kapalinu. Možná je to jen kec.
VAZ 2104 1.3 1989
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No když se zamyslim selskym rozumem, tak problém bude v tom, že se teplo z kapaliny nedokáže předat v chladiči a do motoru jde pak příliš teplá chladící voda. Ale nevim, třeba je to věc mezi nebem a zemí.Pája píše:Slyšel sem, že příliš vysoká rychlost průtoku vody motorem chlazení nepomůže, ale naopak. Teplo se nestihne přenýst na kapalinu. Možná je to jen kec.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno