Stránka 1 z 3

hodiny

Napsal: ned pro 31, 2006 00:17
od crestik
V inzerci sháním hodiny, zajímalo by mě, na kolik se tak cení ony autohodiny, když na ně někde narazím?

Napsal: ned pro 31, 2006 11:46
od Jelen
novy stojej v kramu asi 350,- ale kvalita je desna, skoro kazdy se zastavej.

Napsal: pon led 01, 2007 13:58
od Honza 21061
Já koupil na Koněvce za asi 440,- originál, ale už ty novější krystalem řízené, kromě toho, že byly hodně hlučné, začas začaly jít pozdě, protože se zasekával krokový motorek. Nedávno jsem je rozebral, celé naskrz prolil WD-40, vč. motorku (ten jen mírně) a od té doby jsou tiché a jdou naprosto bez chyby, tak jsem zvědavý, jestli vydrží. :)
Bohužel ta WD-40 se rozlezla po celých hodinách, takže jsem je musel skutečně rozložit na kousíčky a vyčistit části co nepotřebují mazat. Při rozebírání doporučuji zapamatovat si polohu zeleného průsvitného kroužku a obroučky se sklíčkem, protože potom se to těžko skládá a mohl by prasknout plastový ciferník. Také podložky a pružinka pod kolečkem na seřizování se rády rozskakují.

Co se týče těch starých hodin, tak jediné co tam asi může zlobit, jsou ty dva oranžové tranzistůrky, kondenzátor a odpor, kdyby se to všechno proměřilo a vyměnilo (sehnat schéma a přečíst hodnoty) tak by šly i ty staré hodiny. Když jsem je připojil na napětí, tak ten magnetický nepokoj udělal jeden slabý výkyv, ale zpět se nevrátil, tzn. musí zlobit klopný obvod...

Napsal: pon led 01, 2007 19:24
od Křečík Barbuška
Honza 21061 píše:o se týče těch starých hodin, tak jediné co tam asi může zlobit, jsou ty dva oranžové tranzistůrky, kondenzátor a odpor,
Hm, tak mě normálně fungují (na poslech), až na to, že se ulomil jeden zoubek na jednom významném kolečku a neposunují se ručičky, ale dostal jsem darem jedny elektricky vadné hodiny s dobrým kolečkem, jen jsem se ještě nedokopal k tomu, abych s tímto delikátním problémem navštívil hodináře.

Napsal: pon led 01, 2007 21:07
od Honza 21061
Koko Loko: Nemáš náhodou ročník výroby 1986? V tomhle ročníku vyrobené Lady mají totiž dle mých zjištění většinou původní hodiny funkční. :shock: Bezchybně a přesně jdou i u kamaráda, který nedávno koupil 2107 (také r.86), takže se asi nějak mimořádně povedla série hodin, které tam v té době dávali. Mně samozřejmě nešly, asi ještě model 85, vzhledem k tomu, že auto bylo vyrobeno někdy v lednu/únoru.
Doufej, že se Ti na to hodinář nevykašle, mne hodináři s Ladahodinami pravidelně vykazovali k východu. :lol: Ale když jde o mechanickou část, tak by snad nemuseli... Mně se na těch původních hodinách líbí, jak je to v podstatě klasika s nepokojem, který pohání místo péra takový miniaturní obvůdek, bohužel značně poruchový.

Napsal: úte led 02, 2007 10:49
od Vašátor
Honza 21061 píše:Koko Loko: Nemáš náhodou ročník výroby 1986? V tomhle ročníku vyrobené Lady mají totiž dle mých zjištění většinou původní hodiny funkční. :shock: Bezchybně a přesně jdou i u kamaráda, který nedávno koupil 2107 (také r.86), takže se asi nějak mimořádně povedla série hodin, které tam v té době dávali.
Bratránek má VAZ 21061 r.v. 1986 (jeden z posledních dovezených) a hodiny mu NEJDOU :?

Napsal: úte led 02, 2007 11:14
od Teepee
Co mám dělat se svými hodinami. Vše je funkční (elektronika i mechanismus). Jen jeden zoubek na tom prvním plastovém kolečku (kam se přenáší kývavý pohyb na otáčivý) je asi trochu (tisíciny mm) jiný a hodiny se na něm zastavují (tikají, ale nejdou, nepokoj jen hází kolečkem sem a tam). Promazal jsem je WD40, porozhýbal a šly, cca 30 hodin. Pak zase zarazily. :cry: Nemá se nějak nastavit axiální vůle nepokoje, který má teď cca 0,3 - 0,5mm?

Jinak ani u Slonového LADY 21061 (registrace březen 1987, výroba zřejmě 1986), hodiny nejdou. Ty co jsem zkoušel opravit by měly být z 1979.

Napsal: úte led 02, 2007 11:32
od Křečík Barbuška
Myslím, že by to chtělo navštívit nějakého jemného mechanika, nejlépe hodináře.

Napsal: úte led 02, 2007 11:38
od Teepee
Koko Loko píše:Myslím, že by to chtělo navštívit nějakého jemného mechanika, nejlépe hodináře.
No jo, jenže kde takového, v době kdy se jen mění baterky v quartzových stroječcích, najít? Budu ho muset nějak pohledat a nebo dám hodiny "k ledu". Chtěl jsem koupit ty co má Honza, ale jak to čtu, není to řešení.

Napsal: úte led 02, 2007 11:43
od Laďuša
Teepee píše:
Koko Loko píše:Myslím, že by to chtělo navštívit nějakého jemného mechanika, nejlépe hodináře.
No jo, jenže kde takového v době kdy se jen mění baterky v quartzových stroječcích najít? Budu ho muset nějak pohledat a nebo dám hodiny "k ledu". Chtěl jsem koupit ty co má Honza, ale jak to čtu, není to řešení.
Kua, v Praze západ nemáte hodináře? V KT je jich dost, jeden minimálně a další 2 nebo 3, co aspoň něco umí......... :P

Napsal: úte led 02, 2007 11:54
od Wolf
Urcite se vsude jeste najdou mistri hodinarsti, mne take u nas stale opravuji stare PRIMky, na ktere jsem si zvykl a nechci se jich zbavovat. Jenom to vzdy okomentuji tim, ze to jsou jeste poctive kovove hodinky. W.

Napsal: úte led 02, 2007 11:58
od Křečík Barbuška
Jsem zvědav jak mistr hodinář okomentuje sovětský palubní chronometr.

Napsal: úte led 02, 2007 12:00
od Laďuša
Koko Loko píše:Jsem zvědav jak mistr hodinář okomentuje sovětský palubní chronometr.
óóó, před dvaceti lety sem lez jeden tajemník OV za druhým, prej aby jim to v tej limuzíně fungovalo......myslel jsem si, že už to všude je spravený :shock: ....... :lol:

Napsal: úte led 02, 2007 17:19
od FOMA
Mně ty hodiny šli dobrých 10let a přesně,pak se začali předbíhat nebo zpoždovat.Známý hodinář se na ně díval,říkal,že jsou dobrý a přesný ale pak se tam vytvoří buď vůle anebo se přidřou v čepech a pak prostě nejdou jak by měli.Dohromady teda šli 15 let a ted již nejdou.Nicméně v prostředí v jakém pracují(vlhko,prudké změny teplot atd.) je prý i 10 roků docela pěkná životnost.

Napsal: úte led 02, 2007 18:53
od Honza 21061
Vždyť jsem psal, že se vám na to hodináři spíše asi vykašlou... Ale za pokus to stojí.

Teepee: Hodiny, co mám teď já, jsou pro Tebe právě jedním a asi nejlepším řešením. Pokud jsi se už jednou do nich pustil, rozebíral je a prostříkával, tak to jistě zvládneš zase až se začne zadírat krokový motorek u těch nových. 8) (a nebo třeba nezačne) Mně to zatím po prostříkání jde úplně bez problémů a myslím, že na tak jemný mechanismus stačí WD-40 nastříkat jen jednou celoživotně a nebude se to muset opakovat. Problém je ten, že by to měli lehce namazat už ve výrobě.
Spíše mě láká opravit ty staré hodiny. :wink:
(na tomto místě hlásím, že kdyby se někdo z pražské sekce a okolí chtěl zbavit nějakých nefunkčních původních hodin s chromovým kroužkem, tak si je rád vezmu)