Stránka 1 z 4

brzdy --- pomoooooc

Napsal: pát pro 08, 2006 08:20
od zigulman
Tak se mi stale kouse pri prudsim brzdeni leve zadni kolo a to i po vymene brzdoveho bubnu u ktereho jsem myslel ze je ovalita neb se kouse stale na tom jednom miste (predchozi kolo bylo v jednom miste vydrene az na draty - foto dohodim pozdeji pro zajimavost) Brzdove valecky netecou ,v brzdovem prostoru je sucho.Pri dobrzdovani (mirne brzdeni) je to vse OK. Jeste me napadlo vymenit HVB protoze u posilovace trosku protikal a odvzdusnit celou soustavu.Dle me teorie muzou byt predni kola zavzdusnene (snizuje se ucinost a je potreba vic seslapnout pedal cimz se zadni kolo zablokuje - nevim proc se nezablokuji obe) V otrokovi mam PLYN takze je trvale zatizena zadni naprava,musi se prenastavit i omezovac? nevim jestli to nekdo nekdy delal.
Kazdopadne vcera jsem vymenil ten HVB a mam problem.

Nejdou povolit odvzdusnovaci sroubky na prednich brzdach.Co s tim? Nalil jsem na ne brzdovku ze to snad pres noc povoli,ale uz jsem na nich zlomil klic c.7 a hlavicku maji mirne jetou.Odvrtavani se bojim a kombinackama se tam nedostanu.
Neznate nekdo zarucene ucinej zpusob jak povolit ty sk... sroubky?
Potrebuju jezdit a nechci vytahovat Milaska z garaze :-(

Napsal: pát pro 08, 2006 08:51
od Brandy
Mne se jednou kouslo zadni kolo diky tomu, ze se utrhlo oblozeni z jedne celisti a narvalo se mezi oblozeni druhe celisti a buben. Ale to asi nebude tvuj pripad. Predpokladam, ze stav celisti jsi kontroloval pri vymene bubnu. Asi bych to taky videl na vzduch v brzdove soustave. Nakonec odvzdusnenim nic nezkazis. Co se tyce povoleni odvzdusnovacich ventilku prednich brzd, tak po sundani kola by nemel byt problem se k nim dostat v podstate cimkoli a tedy i kombinackami. Nicmene to nedoporucuju. Jen bys to zbytecne osmekal. Zkus na to nasadit sestihranny orisek goly. Nepouzivej tisicihran, ten spis strhnes. Jinak jeste pred tim to natri misto brzdovky odrezovacem. Ten by to mohl uvolnit. Takhle jsem ted povoloval brzdove trubky u Peugeota. Dva dny jsem to natiral odrezovacem, pak jsem nasadil specialni klic na brzdove trubky, klepl do nej kladivkem a bylo povoleno. :) Pri zpetne montazi doporucuju lehce natrit zavit medenou pastou (ja pouzivam medeny sprej). Priste uz to pujde povolit snadno.

Napsal: pát pro 08, 2006 09:07
od zigulman
Jo pouzil jsem ockovej klic ale ten se na tom protocil,pak jsem to pilnikem zbrousil na sedmicku klic a ten jsem zlomil,pak jsem s tim jeste delal nejake pokusy a vysledek je ze srou se ani nehnul a je celej nejakej obitej takze klic ani gola nehrozi.Jeste zkusim pilkou udelat drazku uprostred srubu a nejak ho otocit.Esi mate nejaky zpusob nekdo jak dostat zmrzaceny sroubek ven tak sem s nim :-)

Napsal: pát pro 08, 2006 09:09
od Luděk Ondrůch
Na uvolnění odvzdušňováků používám sprej na uvolnění šroubů a před povolením zkus na ten odvzdušňovák zhora klepnout kladivem, ale s citem. Většinou se uvolní. Pokud máš ohlodaný ten šestihran tak při zpětné montáži ti doporučuji použít nové odvzdušňováky.

Napsal: pát pro 08, 2006 09:19
od Teepee
Hlavně ohřát, to mi vždycky zabralo. Stačí horkovzdušná pistole, ale lepší by asi byl přiměřeně velký hořák na propan butan.

Napsal: pát pro 08, 2006 09:23
od Wolf
Luděk Ondrůch píše:... Pokud máš ohlodaný ten šestihran tak při zpětné montáži ti doporučuji použít nové odvzdušňováky.
To jednoznacne a priste je povoluj jenom sestihrannym oriskem z golasady, pak neni problem. W.

Napsal: pát pro 08, 2006 11:45
od Luděk Musil
Kluci maj pravdu ....... napřed nějakej sajrajt na povolení (brzdovka, odrezovač, spray, coca-cola .... kladívko).
Já osobně jsem povoloval takhle ohlodaný šroubky starým větším hasákem (ne sikovkama/blitzkama) a šly.´L.

Napsal: pát pro 08, 2006 19:09
od Ivo
Většina už byla řečena. Něčím to napatlat a poklepat. Já klepu s citem jak do odvzdušňováku tak i do toho prasátka. A pokuď už na to nejde nasadit klíč, tak se mi osvědčily karosářské kleště.

Napsal: pát pro 08, 2006 19:24
od Nemo
No, a až ho konečně ulomíš, tak to odvrtání neni zas takový problém. Už jsem to vyzkoušel. 8) Ale samozřejmě ti přeju, abys ho po nahřátí prostě vytočil a mrsknul s úlevou do kouta. :P

Napsal: pát pro 08, 2006 19:55
od Dusan
Neza sekava sa ti nikde lanko od rucnej brzdy ? a tym padom sa nevraca oblozenie do zakladnej polohy ?

Napsal: úte pro 12, 2006 06:35
od zigulman
Panove diky za odpovedi,problem vyresen.
Po nahrati kopytem a vyrezanim drazky pro sroubovak to povolilo a zadni byly v pohode.Samozrejme jsem dal vsechny odvzdusnovaky nove,to delam pri kazde vymene kapaliny.Co je ale nejdulezitejsi,vypada to ze to konecne brzdi rovnomerne,ze se nekouse zadni leve kolo a take prestalo cukani pri dobrzdovani ktere jsem puvodne prisuzoval zvlnenym kotoucum :-)
Ale mam jinej problem,jak je mozne ze posilovac a celkove brzdy v 2103 brzdi uplne jinak nez v 2105? Kdyz jedu v 2103 tak se brzdy dotknu malickem na noze a libam sklo,v obou 2105 ktere mam slapu na pedal brzdy patou ,dupu po nem aby to trosku brzdilo.
Hi hi trosku jsem to s tou patou prehnal,ale rozdil tam je znatelny,pricemz Milacek ma brzdy perfektni a otrok je uz na tom stejne.Tak nevim,jestli je to tim ze motor 1500 si nasaje vic vzduchu z toho posilovace?

Napsal: stř pro 13, 2006 14:56
od Ziko
No to nevím, ale u 07 mi přijdou brzdy teda taky horší, než u kulaté s posilovačem, přičemž by to mělo bejt stejný..

Napsal: stř pro 13, 2006 14:59
od Myso
zigulman píše:Tak nevim,jestli je to tim ze motor 1500 si nasaje vic vzduchu z toho posilovace?
To urcite nie, postupne som presiel motory od 1300 cez 1600 az po 1700 a vplyv na brzdy to nemalo... ale je pravda ze psendova 2103 tusim brzdila lepsie ako moja 2105... alebo horsie? hmm keby som si tak pamatal...

Napsal: pon bře 12, 2007 10:27
od slavoj
Neviete mi povedat, aka je priblizna hrubka noveho brdzoveho oblozenia na zadnu napravu Lada 2105? Rucna mi zabera skoro az na vrchu mam pocit, ze bude treba vymenit oblozenie, lebo sa chystam na STK. Inac viete doporucit nejakeho dobreho vyrobcu, ked uz to budem musiet vymenit, nech nekupim nejaky smejd.

Napsal: pon bře 12, 2007 14:14
od Luděk Ondrůch
Zkus ji nejdřív doštelovat. Když lehneš pod auto tak na konci lanka vedoucího zepředu od ručky je závit s maticí o kterou je opřený plechový třmen v němž vede lanko co je mezi zadnímy koly. Utažením té matice seřizuješ volný chod ručky, měla by zabírat na třetím zubu.