Stránka 1 z 2

Barva usazenin na ventilech

Napsal: úte lis 21, 2006 22:44
od Nemo
Tak jsem rozhodil motor, a tohle na mě vykouklo.
Co byste řekli, že to znamená?
4.válec-chudá směs, 1.válec bohatá směs, 2.válec-optimum?
Tak to asi ne, že.Mám tam karb, ne vícebod, že.
Tlaky jsem měřil nedávno, byly téměř shodné.
Kroužky na pístech vypadaly OK, jen stírací na 1.byl trochu víc opotřebený, než ostatní.
Jezdím na plyn, tak mě napadlo, že by se mohl motor přes reduktor chladit víc na straně 4. válce než vepředu, nevim.
Napadá někoho něco?

Napsal: úte lis 21, 2006 22:57
od Nemo
Písty vypadají takhle: 2.,3.,4. normální, na 1. asi trojnásobek zadehtované usazeniny.

Napsal: stř lis 22, 2006 09:01
od Little Red Riding Hood
tem první není trochu zacákanej olejem??..

Napsal: stř lis 22, 2006 13:56
od Jiri
Smes bude vsude stejna +- nejake promile. Navic i kdyz je u lpg bohata smes tak cerne usazeniny moc nevytari (trosku ano ale to už tam musi tect lpg opravdu velmi mnoho)
jedine co zbyva je olej - takze zkontrolovat simerinky (preventivne vymenit vsecky - moc to nestoji) a pak pistni krouzky na tom kritickem valci - a po te co jsem kdysi precetl rusky forum tak bych se kouknunl na to v jake tolerancni skupine je blok a v jake je pist ( obcas jim z linky sjely velmi zajimave kombinace ktere podle zvuku budily dojem ze se jedna o diesely :-)))))
kolik to ma najeto???

Napsal: stř lis 22, 2006 22:22
od Nemo
Doplním: Gufera ventilů jsem vyměnil všechny, staré už byly K.O. Pístní kroužky jsem vyměnil všechny, pro jistotu, hranka ve válci nijak citelná není. Najeto má motor 180tis.
Ventily 1.a2. výfukový jsem zabrousil, ostatní byly jak zrcadlo. Na klice a ojnicích nikde žádné vůle, tak už je zase téměř pohromadě.
Jo, mimochodem, když měl motor asi 90tis, zdálo se mi že v něm něco nezdravě klepe.
Tak jsem to tenkrát otevřel, a našel jsem vůli mezi ojnicí a klikou na 3.v.
Byla sobota večer, já potřeboval v neděli odjet, tak jsem to vyřešil tak, že jsem podložil jednu šálu takovým tím mastným papírem, co do něj rusové balili díly. Klepání zmizelo, já na to načas zapoměl, až teď, když jsem ten motor rozhodil,tak jsem tam ten papírek našel, tak jak jsem ho tam dal. Dotyčné uložení je stále bez vůle.
Jo a na těch ventilech mě hlavně zaujalo, jak jsou barvy seřazené od černé do bílé.Zvláštní náhoda, ne?

Napsal: stř lis 22, 2006 22:52
od Pavel04
tos tam mel 90tkm papirek? :shock:

Napsal: čtv lis 23, 2006 00:35
od Nemo
tos tam mel 90tkm papirek? :shock:
No jo, už je to tak, a nechal jsem ho tam.Funguje. Tomu se říká papírová generálka. :mrgreen:

Napsal: čtv lis 23, 2006 01:00
od Pavel04
tak to je mazec

Napsal: čtv lis 23, 2006 15:45
od Dusan
Som myslel ze sa pouzili nove šalky na kluku a ojnice ....

Napsal: pát lis 24, 2006 12:02
od Marek
Nemo píše:Písty vypadají takhle: 2.,3.,4. normální, na 1. asi trojnásobek zadehtované usazeniny.
Podle tohoto popisu a pohledu do spalovacích prostor hlavy si myslím, že je vše v nejlepším pořádku, jen prvý válec pravděpodobně bral olej nebo měl horší pálení (kabel či svíčka). Ale jinak to vypadá podle nejlepších kritérií, na Tvém místě bych byl spokojen :D .
Na hlavě očistit ventily, zabrousit je korundovou pastou na ventily a vyměnit těsnicí simeringy a bude lítat jako vítr další dlouhé roky.

Napsal: pát lis 24, 2006 14:52
od Myso
Moja hlava po 30 000km na LPG:
Obrázek

a piesty:
Obrázek
Obrázek

trochu to papalo olej, to viete, polske kruzky... inak si neviem vysvetlit tu ciernu vrstvu, benzin ten motor videl malokedy.

Napsal: pát lis 24, 2006 19:17
od Nemo
Marek píše:Na hlavě očistit ventily, zabrousit je korundovou pastou na ventily a vyměnit těsnicí simeringy
Ták.Přesně to jsem udělal, navíc jsem dal nové kroužky, a teď mám z toho takový uspokojivý pocit. 8)
Myso, dík za fotky, ty ten pocit ještě vylepšíly. :lol:

Napsal: sob lis 25, 2006 12:46
od Marek
To Myšo: To opravdu vypadá na olej - asi si to blbě sedlo, ale podle té fotky to zase taková tragedie není. O polských kroužcích můžu skládat opějné písně :x :x :x .


To Nemo: Blahopřeju k úspěšné repasi. Předpokládám, že společně s kroužky jsi použil i nové šály (když šálu otevřeš, je potřeba ji vždy dát novou, protože nikdy nemáš jistotu, že si sedne do ojnice úplně přesně jak byla - pak se může stát, že bude klepat a ztratí se tlak mazání zatepla).
Hlavně piánko zajíždět, aspoň 3000 km. Lehce roztahovat, žádné ostré rozjezdy či akcelerace, a udržovat motor kolem paty maxima krouťáku, tedy 3000 - 3500 rpm. Často řadit, aby motor měl co možná nejlepší provozní režim. A co nejvíc využívat brzdění motorem !!!
Doporučení závěrem - do benzinu přidej malinko oleje M6A nebo M2T (stačí tak 1:100) na prvních 1000 - 1500 km.

Napsal: sob srp 11, 2007 12:34
od Křečík Barbuška
O čem mluví tyto barvičky? Hlava po ujetí 83 tis. Km na benzín a 2 tis. Km na LPG, sundaná z důvodu objevení mlhy ve výfuku, takového stlavého našedlého oparu a poměrně výraznému bublinkování v expanzce s proměnou jejího téměř čirého obsahu na hnědou břečku. K jevu došlo ze dne na den a hlava šla dolů okamžitě bez dalšího ježdění, na těsnění nebylo nic moc zvláštního vidět, čtvrtý válec totálně černý jako kdyby snad svíčka ani nepálila, přitom motor chodil normálně.

Napsal: ned srp 12, 2007 16:12
od Marek
Stopy od spáleného oleje tam jsou (ty napečené vrstvy), ale barva cihlových odstínů je více než dobrá !!!

Čtvrtý válec bral vodu, že?