Barva usazenin na ventilech

Moderátor: Moderátoři

Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Barva usazenin na ventilech

Příspěvek od Nemo »

Tak jsem rozhodil motor, a tohle na mě vykouklo.
Co byste řekli, že to znamená?
4.válec-chudá směs, 1.válec bohatá směs, 2.válec-optimum?
Tak to asi ne, že.Mám tam karb, ne vícebod, že.
Tlaky jsem měřil nedávno, byly téměř shodné.
Kroužky na pístech vypadaly OK, jen stírací na 1.byl trochu víc opotřebený, než ostatní.
Jezdím na plyn, tak mě napadlo, že by se mohl motor přes reduktor chladit víc na straně 4. válce než vepředu, nevim.
Napadá někoho něco?
Naposledy upravil(a) Nemo dne úte lis 21, 2006 23:50, celkem upraveno 2 x.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Písty vypadají takhle: 2.,3.,4. normální, na 1. asi trojnásobek zadehtované usazeniny.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

tem první není trochu zacákanej olejem??..
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Smes bude vsude stejna +- nejake promile. Navic i kdyz je u lpg bohata smes tak cerne usazeniny moc nevytari (trosku ano ale to už tam musi tect lpg opravdu velmi mnoho)
jedine co zbyva je olej - takze zkontrolovat simerinky (preventivne vymenit vsecky - moc to nestoji) a pak pistni krouzky na tom kritickem valci - a po te co jsem kdysi precetl rusky forum tak bych se kouknunl na to v jake tolerancni skupine je blok a v jake je pist ( obcas jim z linky sjely velmi zajimave kombinace ktere podle zvuku budily dojem ze se jedna o diesely :-)))))
kolik to ma najeto???
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Doplním: Gufera ventilů jsem vyměnil všechny, staré už byly K.O. Pístní kroužky jsem vyměnil všechny, pro jistotu, hranka ve válci nijak citelná není. Najeto má motor 180tis.
Ventily 1.a2. výfukový jsem zabrousil, ostatní byly jak zrcadlo. Na klice a ojnicích nikde žádné vůle, tak už je zase téměř pohromadě.
Jo, mimochodem, když měl motor asi 90tis, zdálo se mi že v něm něco nezdravě klepe.
Tak jsem to tenkrát otevřel, a našel jsem vůli mezi ojnicí a klikou na 3.v.
Byla sobota večer, já potřeboval v neděli odjet, tak jsem to vyřešil tak, že jsem podložil jednu šálu takovým tím mastným papírem, co do něj rusové balili díly. Klepání zmizelo, já na to načas zapoměl, až teď, když jsem ten motor rozhodil,tak jsem tam ten papírek našel, tak jak jsem ho tam dal. Dotyčné uložení je stále bez vůle.
Jo a na těch ventilech mě hlavně zaujalo, jak jsou barvy seřazené od černé do bílé.Zvláštní náhoda, ne?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

tos tam mel 90tkm papirek? :shock:
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

tos tam mel 90tkm papirek? :shock:
No jo, už je to tak, a nechal jsem ho tam.Funguje. Tomu se říká papírová generálka. :mrgreen:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

tak to je mazec
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Som myslel ze sa pouzili nove šalky na kluku a ojnice ....
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nemo píše:Písty vypadají takhle: 2.,3.,4. normální, na 1. asi trojnásobek zadehtované usazeniny.
Podle tohoto popisu a pohledu do spalovacích prostor hlavy si myslím, že je vše v nejlepším pořádku, jen prvý válec pravděpodobně bral olej nebo měl horší pálení (kabel či svíčka). Ale jinak to vypadá podle nejlepších kritérií, na Tvém místě bych byl spokojen :D .
Na hlavě očistit ventily, zabrousit je korundovou pastou na ventily a vyměnit těsnicí simeringy a bude lítat jako vítr další dlouhé roky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Moja hlava po 30 000km na LPG:
Obrázek

a piesty:
Obrázek
Obrázek

trochu to papalo olej, to viete, polske kruzky... inak si neviem vysvetlit tu ciernu vrstvu, benzin ten motor videl malokedy.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Marek píše:Na hlavě očistit ventily, zabrousit je korundovou pastou na ventily a vyměnit těsnicí simeringy
Ták.Přesně to jsem udělal, navíc jsem dal nové kroužky, a teď mám z toho takový uspokojivý pocit. 8)
Myso, dík za fotky, ty ten pocit ještě vylepšíly. :lol:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To Myšo: To opravdu vypadá na olej - asi si to blbě sedlo, ale podle té fotky to zase taková tragedie není. O polských kroužcích můžu skládat opějné písně :x :x :x .


To Nemo: Blahopřeju k úspěšné repasi. Předpokládám, že společně s kroužky jsi použil i nové šály (když šálu otevřeš, je potřeba ji vždy dát novou, protože nikdy nemáš jistotu, že si sedne do ojnice úplně přesně jak byla - pak se může stát, že bude klepat a ztratí se tlak mazání zatepla).
Hlavně piánko zajíždět, aspoň 3000 km. Lehce roztahovat, žádné ostré rozjezdy či akcelerace, a udržovat motor kolem paty maxima krouťáku, tedy 3000 - 3500 rpm. Často řadit, aby motor měl co možná nejlepší provozní režim. A co nejvíc využívat brzdění motorem !!!
Doporučení závěrem - do benzinu přidej malinko oleje M6A nebo M2T (stačí tak 1:100) na prvních 1000 - 1500 km.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11058
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

O čem mluví tyto barvičky? Hlava po ujetí 83 tis. Km na benzín a 2 tis. Km na LPG, sundaná z důvodu objevení mlhy ve výfuku, takového stlavého našedlého oparu a poměrně výraznému bublinkování v expanzce s proměnou jejího téměř čirého obsahu na hnědou břečku. K jevu došlo ze dne na den a hlava šla dolů okamžitě bez dalšího ježdění, na těsnění nebylo nic moc zvláštního vidět, čtvrtý válec totálně černý jako kdyby snad svíčka ani nepálila, přitom motor chodil normálně.
Přílohy
hlava.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Stopy od spáleného oleje tam jsou (ty napečené vrstvy), ale barva cihlových odstínů je více než dobrá !!!

Čtvrtý válec bral vodu, že?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“