Stránka 1 z 3
Problémy s chlazením
Napsal: čtv říj 12, 2006 10:43
od zeek
Nazdárek, mám problém,stále se mi přehřívá auto i za tohodle studenýho počasí....jedu si klidně 80km rychlostí a stejně jde pořád teplota přes 90. Někdy to sleze pod a zase to šplhá nahoru až tak k cca 110...pořád to dost kolísá ale většinou se to drží tak že ručička je tak dva milimetry za 90...někdy to vyleze hodně a pak se to najednou začne držet normálně přesně na 90...prostě jak kdy..ale je to otrava když na dálnici člověk pořád kouká na teploměr kolik tam je...a najednou na rovince ve 130 to leze skoro až k červenýmu poli.
Každopádně...seřídil se předstih, propláchl chladič, vyměnil termostat. Voda neubývá a při měření tlaků na válcích mají všechny 4 skoro přesně těsně přes 11.Poraďte...prosím...vážně už nevím čím to může být.....
Napsal: čtv říj 12, 2006 10:45
od Hnojar
a co vodní čerpadlo ?
Napsal: čtv říj 12, 2006 10:59
od Pavel04
tak mas mozna zaneseny chladici kanalky ve bloku, nebo nevim, to mas fakt blby ze te to furt trapi
Napsal: čtv říj 12, 2006 11:25
od Nulašestka
Špatnej teploměr?(čidlo,budík)-resp.přehřejvá se to opravdu nebo to jen tak ukazuje?
Napsal: čtv říj 12, 2006 12:10
od zeek
budík i čidlo je taky měněný:(
Jenže mě nenapadá jak pročistit kanálky v motoru? Ocet do oběhu a nechat projet?
A čerpadlo....nevím...ale nechci ho moc sundavat....
Napsal: čtv říj 12, 2006 12:10
od Honza 21061
To bude asi obyčejná vzduchová bublina v soustavě.
Zahřej motor tak na 60 stupňů, aby nevyletěla voda, otevři naplno topení a potom sundej víčko na chladiči, počkej, až se ohřeje na teplotu, kdy otevírá termostat a potom chvíli drž zvýšené otáčky, tak 2000 a několikrát to protáhni i např. ke 4 tisícům. Jestli je tam bublina, tak tohle je 100% způsob, jak se jí zbavit.
Bohužel Žigul je jedno z aut, které vyhazuje vodu, takže nejde dělat asi nejlepší věc- jet s tím delší trasu.
Ale i tak by to mělo pomoct!
P.S. A kdo říká, že ten nový termostat musí být dobrý? Když víme, jak to s těmi díly na Žiguly vypadá...
Napsal: čtv říj 12, 2006 12:12
od Marek
- Především si zkus ukostřit motor. Kostra umí divy - snímač teploty vody je odporové čidlo a přechoďák navíc může zlobit.
- Potom zkontroluj napnutí řemenu pro pohon vodního čerpadla.
- Když ani to nepomůže, asi nastane fáze výměny čidla případně budíku.
- A když ani to ne, hlava dolů a hledej trhlinu - buď v těsnění (lepší varianta) nebo v hlavě samotné (varianta méně příjemná).
Vodní čerpadlo je celkem odolný kus, kdyby odešlo, pak jedině ložisko - a to by dělalo ukrutný kravál. Ostatně stav ložiska můžeš jednoduše zkontrolovat - shoď řemen a zkus chytit řemenici a otáčet či vychylovat ve směru radiálním i axiálním - a hned víš, na čem jsi. Nicméně na vodní čerpadlo bych moc nevěřil.
Napsal: čtv říj 12, 2006 12:22
od Vašátor
Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x
..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza.
Napsal: čtv říj 12, 2006 13:12
od zeek
Mě to už dělá asi tak půl roku...mno prakticky od té doby co tohle auto mám...teplotu stáhnu vždy neustálým zapínáním větráku na chladiči a občas(většinou i v autě takže že by byla chyba ukazatelů se mi nezdá)...měnil jsem kromě motoru a čerpadla všechno co má s vodou společné...od budíků přes čidlo...řemen (je dotaženej) termostat, chladič a je to stále stejné....
motor jsem ukostřoval...
pokud by něco bylo s hlavou tak by přece voda mizela...ale já za půl roku nemusel dolévat!?!
zkusím shodit ten řemen a mrknout se jak na tom čerpadlo je....ale vážně už si nevím rady...
Napsal: čtv říj 12, 2006 13:22
od Wolf
Vašátor píše:Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x
..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza.
Calgon neni vhodny, na proplach chladici soustavy se vyrabi specialni pripravek, Petrocid se to tusim jmenuje a ten rozpousti dokonale - bez zbytkovych supinek a pevnych castic. Ve starsich vozech jsem ho pouzival a vzdy bez problemu. Ale pozor - chladic musi byt v dobrem stavu. W.
Napsal: čtv říj 12, 2006 13:27
od zeek
Wolf píše:Vašátor píše:Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x
..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza.
Calgon neni vhodny, na proplach chladici soustavy se vyrabi specialni pripravek, Petrocid se to tusim jmenuje a ten rozpousti dokonale - bez zbytkovych supinek a pevnych castic. Ve starsich vozech jsem ho pouzival a vzdy bez problemu. Ale pozor - chladic musi byt v dobrem stavu. W.
kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(
A co se týká chladiče...mám ještě dva v super stavu;)
Napsal: čtv říj 12, 2006 13:53
od Wolf
zeek píše:kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(
Prodavalo se to v drogerii, cena nejak do 50K. W.
Napsal: čtv říj 12, 2006 14:06
od zeek
a kdyby bylo v prd... těsnění pod hlavou pozná se to jinak aniž bych musel hlavu sundavat?
jinak je pravda že občas pomůže pořádně protůrovat motor aby to slezlo...
Napsal: čtv říj 12, 2006 18:35
od Šubi
Zdravim, poznáš to tak, když otevřeš víčko na dolívání motorového oleje. Když na něm bude ze spoda bílá emulze, je to těsnění pod hlavou. Nebo to může být ucpané odvětrání klikové skříně, nebo jak se to jmenuje.
Napsal: čtv říj 12, 2006 18:40
od zeek
víčko je jen od oleje...pěna na něm není( na mojí bejvalý 03 jsem měl ale na víčku pěnu pořád a těsnění bylo v poho...)
jinak odvětrávání klikovky normálně fouká....