Problémy s chlazením
Moderátor: Moderátoři
- zeek
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
- Bydliště: Praha 10 - Strašnice
- Kontaktovat uživatele:
Problémy s chlazením
Nazdárek, mám problém,stále se mi přehřívá auto i za tohodle studenýho počasí....jedu si klidně 80km rychlostí a stejně jde pořád teplota přes 90. Někdy to sleze pod a zase to šplhá nahoru až tak k cca 110...pořád to dost kolísá ale většinou se to drží tak že ručička je tak dva milimetry za 90...někdy to vyleze hodně a pak se to najednou začne držet normálně přesně na 90...prostě jak kdy..ale je to otrava když na dálnici člověk pořád kouká na teploměr kolik tam je...a najednou na rovince ve 130 to leze skoro až k červenýmu poli.
Každopádně...seřídil se předstih, propláchl chladič, vyměnil termostat. Voda neubývá a při měření tlaků na válcích mají všechny 4 skoro přesně těsně přes 11.Poraďte...prosím...vážně už nevím čím to může být.....
Každopádně...seřídil se předstih, propláchl chladič, vyměnil termostat. Voda neubývá a při měření tlaků na válcích mají všechny 4 skoro přesně těsně přes 11.Poraďte...prosím...vážně už nevím čím to může být.....
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- zeek
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
- Bydliště: Praha 10 - Strašnice
- Kontaktovat uživatele:
budík i čidlo je taky měněný:(
Jenže mě nenapadá jak pročistit kanálky v motoru? Ocet do oběhu a nechat projet?
A čerpadlo....nevím...ale nechci ho moc sundavat....
Jenže mě nenapadá jak pročistit kanálky v motoru? Ocet do oběhu a nechat projet?
A čerpadlo....nevím...ale nechci ho moc sundavat....
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To bude asi obyčejná vzduchová bublina v soustavě. Zahřej motor tak na 60 stupňů, aby nevyletěla voda, otevři naplno topení a potom sundej víčko na chladiči, počkej, až se ohřeje na teplotu, kdy otevírá termostat a potom chvíli drž zvýšené otáčky, tak 2000 a několikrát to protáhni i např. ke 4 tisícům. Jestli je tam bublina, tak tohle je 100% způsob, jak se jí zbavit.
Bohužel Žigul je jedno z aut, které vyhazuje vodu, takže nejde dělat asi nejlepší věc- jet s tím delší trasu. Ale i tak by to mělo pomoct!
P.S. A kdo říká, že ten nový termostat musí být dobrý? Když víme, jak to s těmi díly na Žiguly vypadá...
Bohužel Žigul je jedno z aut, které vyhazuje vodu, takže nejde dělat asi nejlepší věc- jet s tím delší trasu. Ale i tak by to mělo pomoct!
P.S. A kdo říká, že ten nový termostat musí být dobrý? Když víme, jak to s těmi díly na Žiguly vypadá...
Naposledy upravil(a) Honza 21061 dne čtv říj 12, 2006 12:15, celkem upraveno 1 x.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Především si zkus ukostřit motor. Kostra umí divy - snímač teploty vody je odporové čidlo a přechoďák navíc může zlobit.
- Potom zkontroluj napnutí řemenu pro pohon vodního čerpadla.
- Když ani to nepomůže, asi nastane fáze výměny čidla případně budíku.
- A když ani to ne, hlava dolů a hledej trhlinu - buď v těsnění (lepší varianta) nebo v hlavě samotné (varianta méně příjemná).
Vodní čerpadlo je celkem odolný kus, kdyby odešlo, pak jedině ložisko - a to by dělalo ukrutný kravál. Ostatně stav ložiska můžeš jednoduše zkontrolovat - shoď řemen a zkus chytit řemenici a otáčet či vychylovat ve směru radiálním i axiálním - a hned víš, na čem jsi. Nicméně na vodní čerpadlo bych moc nevěřil.
- Potom zkontroluj napnutí řemenu pro pohon vodního čerpadla.
- Když ani to nepomůže, asi nastane fáze výměny čidla případně budíku.
- A když ani to ne, hlava dolů a hledej trhlinu - buď v těsnění (lepší varianta) nebo v hlavě samotné (varianta méně příjemná).
Vodní čerpadlo je celkem odolný kus, kdyby odešlo, pak jedině ložisko - a to by dělalo ukrutný kravál. Ostatně stav ložiska můžeš jednoduše zkontrolovat - shoď řemen a zkus chytit řemenici a otáčet či vychylovat ve směru radiálním i axiálním - a hned víš, na čem jsi. Nicméně na vodní čerpadlo bych moc nevěřil.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x ..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- zeek
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
- Bydliště: Praha 10 - Strašnice
- Kontaktovat uživatele:
Mě to už dělá asi tak půl roku...mno prakticky od té doby co tohle auto mám...teplotu stáhnu vždy neustálým zapínáním větráku na chladiči a občas(většinou i v autě takže že by byla chyba ukazatelů se mi nezdá)...měnil jsem kromě motoru a čerpadla všechno co má s vodou společné...od budíků přes čidlo...řemen (je dotaženej) termostat, chladič a je to stále stejné....
motor jsem ukostřoval...
pokud by něco bylo s hlavou tak by přece voda mizela...ale já za půl roku nemusel dolévat!?!
zkusím shodit ten řemen a mrknout se jak na tom čerpadlo je....ale vážně už si nevím rady...
motor jsem ukostřoval...
pokud by něco bylo s hlavou tak by přece voda mizela...ale já za půl roku nemusel dolévat!?!
zkusím shodit ten řemen a mrknout se jak na tom čerpadlo je....ale vážně už si nevím rady...
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Calgon neni vhodny, na proplach chladici soustavy se vyrabi specialni pripravek, Petrocid se to tusim jmenuje a ten rozpousti dokonale - bez zbytkovych supinek a pevnych castic. Ve starsich vozech jsem ho pouzival a vzdy bez problemu. Ale pozor - chladic musi byt v dobrem stavu. W.Vašátor píše:Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x ..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza.
- zeek
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
- Bydliště: Praha 10 - Strašnice
- Kontaktovat uživatele:
kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(Wolf píše:Calgon neni vhodny, na proplach chladici soustavy se vyrabi specialni pripravek, Petrocid se to tusim jmenuje a ten rozpousti dokonale - bez zbytkovych supinek a pevnych castic. Ve starsich vozech jsem ho pouzival a vzdy bez problemu. Ale pozor - chladic musi byt v dobrem stavu. W.Vašátor píše:Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x ..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza.
A co se týká chladiče...mám ještě dva v super stavu;)
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
- zeek
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
- Bydliště: Praha 10 - Strašnice
- Kontaktovat uživatele:
a kdyby bylo v prd... těsnění pod hlavou pozná se to jinak aniž bych musel hlavu sundavat?
jinak je pravda že občas pomůže pořádně protůrovat motor aby to slezlo...
jinak je pravda že občas pomůže pořádně protůrovat motor aby to slezlo...
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
- zeek
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
- Bydliště: Praha 10 - Strašnice
- Kontaktovat uživatele:
víčko je jen od oleje...pěna na něm není( na mojí bejvalý 03 jsem měl ale na víčku pěnu pořád a těsnění bylo v poho...)
jinak odvětrávání klikovky normálně fouká....
jinak odvětrávání klikovky normálně fouká....
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
současnost..felda v kombiku kvůli psu.