Problémy s chlazením

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Problémy s chlazením

Příspěvek od zeek »

Nazdárek, mám problém,stále se mi přehřívá auto i za tohodle studenýho počasí....jedu si klidně 80km rychlostí a stejně jde pořád teplota přes 90. Někdy to sleze pod a zase to šplhá nahoru až tak k cca 110...pořád to dost kolísá ale většinou se to drží tak že ručička je tak dva milimetry za 90...někdy to vyleze hodně a pak se to najednou začne držet normálně přesně na 90...prostě jak kdy..ale je to otrava když na dálnici člověk pořád kouká na teploměr kolik tam je...a najednou na rovince ve 130 to leze skoro až k červenýmu poli.:(
Každopádně...seřídil se předstih, propláchl chladič, vyměnil termostat. Voda neubývá a při měření tlaků na válcích mají všechny 4 skoro přesně těsně přes 11.Poraďte...prosím...vážně už nevím čím to může být..... :cry:
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

a co vodní čerpadlo ?
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

tak mas mozna zaneseny chladici kanalky ve bloku, nebo nevim, to mas fakt blby ze te to furt trapi
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Špatnej teploměr?(čidlo,budík)-resp.přehřejvá se to opravdu nebo to jen tak ukazuje?
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

budík i čidlo je taky měněný:(
Jenže mě nenapadá jak pročistit kanálky v motoru? Ocet do oběhu a nechat projet?
A čerpadlo....nevím...ale nechci ho moc sundavat....
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

To bude asi obyčejná vzduchová bublina v soustavě. 8) Zahřej motor tak na 60 stupňů, aby nevyletěla voda, otevři naplno topení a potom sundej víčko na chladiči, počkej, až se ohřeje na teplotu, kdy otevírá termostat a potom chvíli drž zvýšené otáčky, tak 2000 a několikrát to protáhni i např. ke 4 tisícům. Jestli je tam bublina, tak tohle je 100% způsob, jak se jí zbavit.
Bohužel Žigul je jedno z aut, které vyhazuje vodu, takže nejde dělat asi nejlepší věc- jet s tím delší trasu. :roll: Ale i tak by to mělo pomoct!

P.S. A kdo říká, že ten nový termostat musí být dobrý? Když víme, jak to s těmi díly na Žiguly vypadá... :D
Naposledy upravil(a) Honza 21061 dne čtv říj 12, 2006 12:15, celkem upraveno 1 x.
Honza
Osa Praha - Brno
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

- Především si zkus ukostřit motor. Kostra umí divy - snímač teploty vody je odporové čidlo a přechoďák navíc může zlobit.
- Potom zkontroluj napnutí řemenu pro pohon vodního čerpadla.
- Když ani to nepomůže, asi nastane fáze výměny čidla případně budíku.
- A když ani to ne, hlava dolů a hledej trhlinu - buď v těsnění (lepší varianta) nebo v hlavě samotné (varianta méně příjemná).

Vodní čerpadlo je celkem odolný kus, kdyby odešlo, pak jedině ložisko - a to by dělalo ukrutný kravál. Ostatně stav ložiska můžeš jednoduše zkontrolovat - shoď řemen a zkus chytit řemenici a otáčet či vychylovat ve směru radiálním i axiálním - a hned víš, na čem jsi. Nicméně na vodní čerpadlo bych moc nevěřil.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x :-D ..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza. :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Mě to už dělá asi tak půl roku...mno prakticky od té doby co tohle auto mám...teplotu stáhnu vždy neustálým zapínáním větráku na chladiči a občas(většinou i v autě takže že by byla chyba ukazatelů se mi nezdá)...měnil jsem kromě motoru a čerpadla všechno co má s vodou společné...od budíků přes čidlo...řemen (je dotaženej) termostat, chladič a je to stále stejné....
motor jsem ukostřoval...
pokud by něco bylo s hlavou tak by přece voda mizela...ale já za půl roku nemusel dolévat!?!
zkusím shodit ten řemen a mrknout se jak na tom čerpadlo je....ale vážně už si nevím rady...
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Vašátor píše:Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x :-D ..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza. :D
Calgon neni vhodny, na proplach chladici soustavy se vyrabi specialni pripravek, Petrocid se to tusim jmenuje a ten rozpousti dokonale - bez zbytkovych supinek a pevnych castic. Ve starsich vozech jsem ho pouzival a vzdy bez problemu. Ale pozor - chladic musi byt v dobrem stavu. W.
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Wolf píše:
Vašátor píše:Motor jsme proplachovali Calgonem a to 2x :-D ..... asi po 200Km se uvolněným bordelem ucpal chladič. Po propláchnutí chladiče z něj vypadlo takovýho bordelu až hrůza. :D
Calgon neni vhodny, na proplach chladici soustavy se vyrabi specialni pripravek, Petrocid se to tusim jmenuje a ten rozpousti dokonale - bez zbytkovych supinek a pevnych castic. Ve starsich vozech jsem ho pouzival a vzdy bez problemu. Ale pozor - chladic musi byt v dobrem stavu. W.
kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(
A co se týká chladiče...mám ještě dva v super stavu;)
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

zeek píše:kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(
Prodavalo se to v drogerii, cena nejak do 50K. W.
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

a kdyby bylo v prd... těsnění pod hlavou pozná se to jinak aniž bych musel hlavu sundavat?
jinak je pravda že občas pomůže pořádně protůrovat motor aby to slezlo...
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Šubi »

Zdravim, poznáš to tak, když otevřeš víčko na dolívání motorového oleje. Když na něm bude ze spoda bílá emulze, je to těsnění pod hlavou. Nebo to může být ucpané odvětrání klikové skříně, nebo jak se to jmenuje.
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

víčko je jen od oleje...pěna na něm není( na mojí bejvalý 03 jsem měl ale na víčku pěnu pořád a těsnění bylo v poho...)
jinak odvětrávání klikovky normálně fouká....
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“