Stránka 1 z 2

příběh o druhé komoře

Napsal: čtv zář 14, 2006 21:29
od Pavel04
Včera se mi přihodila nemilá věc - jedu po Evropské třídě a zničeho nic začne auto samo zrychlovat, dám nohu z plynu a zrychluje dál... Rychle sjedu do boční ulice a zastavím, ale ouha na neutrál 6000 ot. volnoběh, tak se rozhodnu zhasnout auto ale ono má teď nějaký el. problém, takže klíčkem to nejde... rozhod sem se to jako obvykle uhasit na čtyřku, což nešlo, jenom se začala pálit spojka... takže sem použil přepínač lpg a šel do polohy 0. Sundal sem karbec a zjistil, ze se zasekla otevrená druhá komora... sem jí teda trovhu rozhejbal, nasadil na auto a jel...

teď mě napadá plno způsobů, jak ten ¨motor uasit, ale v tom stresu mě napadl jenom ten zdlouhavej s přepínačem lpg/ba.

Stalo se vám to taky už někdy?

Napsal: čtv zář 14, 2006 21:48
od JmJ
Ja bych se jen optal, jak se to vlastne muze stat, kdyz druha komora by se mela nucene zavrit kdyz pustim plyn? nebo to se jako zasakne tak, ze se tim zasekne vlastne i plynove tahlo, ktere se nevrati?

Napsal: čtv zář 14, 2006 22:02
od Jelen
Leda že by tam měl pán OZONa.. :P To by se pak zasek v podtlaku. Ale u Weberu to neni možný, to by se zasekly obě dvě komory, páč by se tam zaseklo i táhlo plynu jak říkal JmJ.

Napsal: čtv zář 14, 2006 22:10
od JmJ
Jelen píše:Leda že by tam měl pán OZONa.. :P To by se pak zasek v podtlaku. Ale u Weberu to neni možný, to by se zasekly obě dvě komory, páč by se tam zaseklo i táhlo plynu jak říkal JmJ.


No ale prave i u ozonu se musi plynovym tahlem povolit otevreni te komory. Ona neni tak uplne samootviraci. Kdyz plyn pustim, tak podtlak nepodtlak, komora se mechanicky zavre. Aspon sem si to myslel ;-)

Napsal: čtv zář 14, 2006 22:29
od Křečík Barbuška
Myslíš si to správně druhá komora se otvírá podtlakem při adekvátním otevření klapky první komory (odblokování pojistky) a zavírá se buď poklesem podtlaku nebo nuceně povolením pedálu, nicméněž je to mechanika a může se hryznout.

Napsal: čtv zář 14, 2006 22:49
od JmJ
Koko Loko píše:Myslíš si to správně druhá komora se otvírá podtlakem při adekvátním otevření klapky první komory (odblokování pojistky) a zavírá se buď poklesem podtlaku nebo nuceně povolením pedálu, nicméněž je to mechanika a může se hryznout.


a hryzne se pak i pedal nebo ne? je tam milion dajakych hejblat a byt vim, co je vysledek toho hlavolamu, tak nevim, jak presne to funguje.

Napsal: čtv zář 14, 2006 22:59
od Křečík Barbuška
Pokud se hryzne mechanismus klapek měl by se hryznout i pedál, Pavel04 by mohl objasnit, zdali se mu pedál hryzl či nikoliv.

Napsal: pát zář 15, 2006 13:57
od Pavel04
pedal se nezakous, ale probihalo to asi tak, ze na karburatoru se to zvenku nijak neprojevovalo - postupnym tahanim za tahlo se otvirala 1, pak se ta pacicka priblizila k zoubku tahla 2 a ta se zacala otvirat.

mozna ze klapka je jenom narazena na ty osicce, co prochazi skrz komoru a neni to jeden kus , takze vznikla vule mezi klapkou a tou osickou co skrz ni prochazi a osicka se normalne hybala, ale ta klapka byla stale zasekla...

kazdopadne nic vne karburatoru nevykazovalo chybu.
jo a jak je z vyse uvedeneho zrejme karburator je ovladan ciste mechanicky.

Re: příběh o druhé komoře

Napsal: pát zář 15, 2006 14:12
od Pool
Pavel04 píše:teď mě napadá plno způsobů, jak ten motor uhasit, ale v tom stresu mě napadl jenom ten zdlouhavej s přepínačem lpg/ba.


A jak teda? Mě teď nenapadá už nic :oops: Možná vytáhnout sytič, ale nevím jestli bych tomu naopak ještě nepřidal grády...

Napsal: pát zář 15, 2006 14:17
od Jelen
Pavel04 píše:Stalo se vám to taky už někdy?

Ano, na fichtlu se mi kouslo šoupátko a tak jsem to zastavil tim, že jsem da nohu na zem. :lol:

Napsal: pát zář 15, 2006 14:17
od Pavel04
treba vztahneskabel meyi civkou a roydelovacem nebo ruynz jinz kabely.

ted sem si sel prohlidnout jeden karbec anormalne sem prstem drzel pootevrenou 2 a a na 1 to nemelo vliv, tudiz sem vydedukoval, ze 2 byla tak ze tri ctvrtin otevrena, takze se este dala trochu pootevrit, tudiz mi zvenku pripadalo ze se normalne pohybuje. asi tam byl nejakej bordel, kterj to skripnul...

Napsal: pát zář 15, 2006 14:40
od Pool
Pavel04 píše:treba vztahneskabel meyi civkou a roydelovacem nebo ruynz jinz kabely.

Tak to joo.. ale jinak z kabiny asi nemáš šanci. Tatovi se na škodárně stal zas opačný případ, jezdil asi půl roku se zavřenou druhou komorou (zatuhlou). Přitom nebyl nějaký šetřílek, že by jezdil opatrně jen na první a z nějakých záhadných důvodů se to kouslo. A drželo to jak fena, ani kleštěmi jsme to nemohli roztrhnout! Benzín je totiž potvora lepkavá... používám při fajčení zapalovač benziňák a jeho "zásobník" se po nějakým čase zalepí a nejde to ani rukama otevřít. Nezbyde než to omýt lihem a je to o.k.

Napsal: pát zář 15, 2006 19:25
od Trevor
No pokial ti nefunguje ta poistka tak na volnobehu sa ti 2 komora otvori lebo je v sacom velky podtlak.

Napsal: pát zář 15, 2006 19:39
od Pavel04
ten karbec ale neni podtlakovej, jenom se zasekla otevrena 2, ale sla este trovhu vic pootevrit...

Napsal: sob zář 16, 2006 16:59
od Křečík Barbuška
Ty máš v autě z roku 89 Webera?