Stránka 1 z 2

Rozjezd

Napsal: pát srp 25, 2006 07:02
od Hnojar
Při prudkém rozjezdu - tak aby pískaly zadní gumy, začne vibrovat šaltr páka a tím torchu i celé auto - připadá mi to jako by nestíhala hardy spojka , myslím si to správně ? je to normální stav, kdy hardyspojka nepřenese brutální krouťák motoru 1600 ? Podotýkám že spojka mi zabírá krásně a nikdy se mi nestalo že by vibrovala - to jsou rychlejší a ostrřejší vibrace, na žabákovi vibruje šaltr a auto se tak trochu pohoupe, spolujezdec neznalý věci to ani nepozná........

Napsal: pát srp 25, 2006 07:48
od Teepee
Určitě to je v pořádku a normální.
Modrý LADA tohle dělal při prudkém rozjezdu.
A taky při jízdě s extrémně těžkou soupravou při snaze o prudší zrychlení na jedničku či dvojku se asi vyosil kardan v hardyspojce a celé auto vibrovalo, ale jinak s duněním v oblasti tunelu.

Při prudkém rozjezdu ta vibrace byla spojená s poskakováním plynového pedálu pod nohou, třesem celéhho agregátu. Pravděpodobně se motor začne naklápět v silentbokách a trochu se přitom mění poloha škrtící klapky (a tím se to trochu zacyklí). Navíc určitě něco udělá i hardy spojka, které se stlačí a pak skokově povolí a pak se zase stlačuje a pořád dokola. Navíc je v samotné spojce "tlumič torzních kmitů", ten by taky mohl hrát svou konstrukční roli.
Pokud je jiný rozjezd plynulý a hladký, bez drhnutí spojky, cvakání atp. je toto určitě normální jev.

Napsal: pát srp 25, 2006 08:12
od Malda
Tohle mi dela taky. Sice mi to snad nikdy neudelalo na rovine, ale dycky kdyz stojim nekde v kopci a pak se chci rozjet, tak mi to dela pri rozjezdu do kopce. Takze je to normalni? hm ... :roll
/EDIT: Mne se teda klepe cela prevodovka, resp. saltrpaka a docela to kope, takze to jde poznat i od spolujezdce :)

Napsal: pát srp 25, 2006 08:13
od Hnojar
Je to velice nenápadné.....v plynovém pedálu nic nevibruje a pravda zkoušel jsem to při plně naloženém voze ( řidič + 2 lidé + mimino + nákup z tesca ) dělá to pouze na jedničku, hluk žádný, ani cvakání houpání vozu zcela minimální ( spíš žádné ), jak říkám, všiml jsem si toho pouze já. Osobně to tipuji na pulsující hardyspojku, jež se stlačí a pak prudce expanduje, nebo jak to nazvat a zmiňovaný tlumič torzních kmitů to utlumí tak, že je to cítitl téměř jen na šaltrpáce. Funguje to jako ABS, neprotočíš kola 8) Měl jsem trochu obavy, že se brzy zařadím do davu spokojených uživatelů kvalitních nových hardyspojek, jež jsou dnes na trhu, s životností kolem 30 km a víc...... :lol:

Napsal: pát srp 25, 2006 08:45
od dusin
Svoji roli při klepání šaltrpáky podle mě hrajou i silentbloky motoru.Já je mám v háji a spolujezdci se mě poměrně často ptaj na parkinsona(jako jestli ho nemám-Chettak ví)PRoblém cyklování klepání vlivem klapky sem eliminoval použitím karbu ze samary a lanovodu.(respektive předchozí majitel)

Napsal: pát srp 25, 2006 09:02
od Wolf
Neklidny rozjezd pri prudsim zaberu muze zpusobovat axialni hazeni lamely spojky, kde je povolena tolerance v radech setin milimetru. Pri jejim prekroceni pak dochazi k tomu, ze s narustajicim pozadovanym vykonem pri rozjezdu se vuz chova neklidne - skube. Extrem potom je, pri velke hazivosti, moznost rozjezdu pouze na volnobeh a s citlivym ovladanim spojky. Pokud se vsak vuz pri normalnim rozjezdu chova normalne, neni si treba z toho delat tezkou hlavu. V opacnem pripade, kdy je bezny rozjezd vzdy dobrodruzstvim, je vhodnejsi lamelu demontovat a nechat ji axialne pretocit (srovnat) na soustruhu. Tady je ale treba zduraznit, ze by mel byt presny. S podobnym problemem se mnohdy setkavaji i ridici s vozy s prednim nahonem, neni to jenom zalezitost LADY. W.

Napsal: pát srp 25, 2006 09:02
od Nemo
Jo, jo, pod větším zatížením se to trošku klepe běžně, ale když jsou v háji hardy spojka, silenbloky motoru a převodovky tak máš v autě osmičku Richtera při každém rozjezdu :lol:

Napsal: pát srp 25, 2006 09:10
od Hnojar
To znám od nebožky 2108....... bylo umění se rozjet bez pocitu, že se celý interiér na mě sesype........

Napsal: pát srp 25, 2006 09:26
od Teepee
Nemo píše:osmičku Richtera při každém rozjezdu :lol:
Myslíš Richtera z dálniční policie - Kobry 11??? :D :D :D Tak takový zemětřesení bych si klidně odpustil, mám své auto rád. :wink: :wink:

Napsal: pát srp 25, 2006 09:32
od Hnojar
Lanovod by se dal použít i na karbec Weber ne ? ...btw. mám doma karbec z 2108 - můžu ho tam dát bez nějakých úprav ?

Napsal: pát srp 25, 2006 09:40
od Dawid
Teepee píše:
Nemo píše:osmičku Richtera při každém rozjezdu :lol:
Myslíš Richtera z dálniční policie - Kobry 11??? :D :D :D Tak takový zemětřesení bych si klidně odpustil, mám své auto rád. :wink: :wink:
sacoval bych to spis na osmicku Richterovy stupnice...

Napsal: pát srp 25, 2006 09:59
od dusin
Hnojar píše:anovod by se dal použít i na karbec Weber ne ? ...btw. mám doma karbec z 2108 - můžu ho tam dát bez nějakých úprav ?
Tak to nevim.Jde o to,jestli běhal v 1300 nebo 1500-myslim,že maj jiný trysky a jinak nastavenou hladinu v plovákové komoře.Jinak na parohy to sedne bez úprav a filtrbox na to taky.Musíš akorát přetahat lanovod od sytiče(myslim,možná že stačí origo)+ nový lanko ke klapce.A teď si nejsem jistej,jestli tam zůstalo originál táhlo,co de za motorem.

Napsal: pát srp 25, 2006 11:34
od Jelen
Mmj, mě tohle taky dělalo a pak se to začalo zhoršovat tak, že jsem se bál řadičky že mě zmlátí a auto se votočí na boudu. Příčinou byla mastná spojka. Vyměnil jsem spojku a bylo to v pohodě a mohl jsem pískat gumama z domova až do Kladna.

Napsal: pát srp 25, 2006 11:43
od Hnojar
mastná spojka ? jak se to stane ?

Napsal: pát srp 25, 2006 11:49
od Dawid
napriklad kdyz chcije gufero na klice, nebo kdyz odstane predchozi majitel uzasny napad - ze vse, co se hybe, musi byt namazane...