Rozjezd
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Rozjezd
Při prudkém rozjezdu - tak aby pískaly zadní gumy, začne vibrovat šaltr páka a tím torchu i celé auto - připadá mi to jako by nestíhala hardy spojka , myslím si to správně ? je to normální stav, kdy hardyspojka nepřenese brutální krouťák motoru 1600 ? Podotýkám že spojka mi zabírá krásně a nikdy se mi nestalo že by vibrovala - to jsou rychlejší a ostrřejší vibrace, na žabákovi vibruje šaltr a auto se tak trochu pohoupe, spolujezdec neznalý věci to ani nepozná........
- Teepee
- Příspěvky: 4332
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Určitě to je v pořádku a normální.
Modrý LADA tohle dělal při prudkém rozjezdu.
A taky při jízdě s extrémně těžkou soupravou při snaze o prudší zrychlení na jedničku či dvojku se asi vyosil kardan v hardyspojce a celé auto vibrovalo, ale jinak s duněním v oblasti tunelu.
Při prudkém rozjezdu ta vibrace byla spojená s poskakováním plynového pedálu pod nohou, třesem celéhho agregátu. Pravděpodobně se motor začne naklápět v silentbokách a trochu se přitom mění poloha škrtící klapky (a tím se to trochu zacyklí). Navíc určitě něco udělá i hardy spojka, které se stlačí a pak skokově povolí a pak se zase stlačuje a pořád dokola. Navíc je v samotné spojce "tlumič torzních kmitů", ten by taky mohl hrát svou konstrukční roli.
Pokud je jiný rozjezd plynulý a hladký, bez drhnutí spojky, cvakání atp. je toto určitě normální jev.
Modrý LADA tohle dělal při prudkém rozjezdu.
A taky při jízdě s extrémně těžkou soupravou při snaze o prudší zrychlení na jedničku či dvojku se asi vyosil kardan v hardyspojce a celé auto vibrovalo, ale jinak s duněním v oblasti tunelu.
Při prudkém rozjezdu ta vibrace byla spojená s poskakováním plynového pedálu pod nohou, třesem celéhho agregátu. Pravděpodobně se motor začne naklápět v silentbokách a trochu se přitom mění poloha škrtící klapky (a tím se to trochu zacyklí). Navíc určitě něco udělá i hardy spojka, které se stlačí a pak skokově povolí a pak se zase stlačuje a pořád dokola. Navíc je v samotné spojce "tlumič torzních kmitů", ten by taky mohl hrát svou konstrukční roli.
Pokud je jiný rozjezd plynulý a hladký, bez drhnutí spojky, cvakání atp. je toto určitě normální jev.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Tohle mi dela taky. Sice mi to snad nikdy neudelalo na rovine, ale dycky kdyz stojim nekde v kopci a pak se chci rozjet, tak mi to dela pri rozjezdu do kopce. Takze je to normalni? hm ... :roll
/EDIT: Mne se teda klepe cela prevodovka, resp. saltrpaka a docela to kope, takze to jde poznat i od spolujezdce
/EDIT: Mne se teda klepe cela prevodovka, resp. saltrpaka a docela to kope, takze to jde poznat i od spolujezdce

Naposledy upravil(a) Malda dne pát srp 25, 2006 08:16, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Je to velice nenápadné.....v plynovém pedálu nic nevibruje a pravda zkoušel jsem to při plně naloženém voze ( řidič + 2 lidé + mimino + nákup z tesca ) dělá to pouze na jedničku, hluk žádný, ani cvakání houpání vozu zcela minimální ( spíš žádné ), jak říkám, všiml jsem si toho pouze já. Osobně to tipuji na pulsující hardyspojku, jež se stlačí a pak prudce expanduje, nebo jak to nazvat a zmiňovaný tlumič torzních kmitů to utlumí tak, že je to cítitl téměř jen na šaltrpáce. Funguje to jako ABS, neprotočíš kola
Měl jsem trochu obavy, že se brzy zařadím do davu spokojených uživatelů kvalitních nových hardyspojek, jež jsou dnes na trhu, s životností kolem 30 km a víc...... 


Svoji roli při klepání šaltrpáky podle mě hrajou i silentbloky motoru.Já je mám v háji a spolujezdci se mě poměrně často ptaj na parkinsona(jako jestli ho nemám-Chettak ví)PRoblém cyklování klepání vlivem klapky sem eliminoval použitím karbu ze samary a lanovodu.(respektive předchozí majitel)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Neklidny rozjezd pri prudsim zaberu muze zpusobovat axialni hazeni lamely spojky, kde je povolena tolerance v radech setin milimetru. Pri jejim prekroceni pak dochazi k tomu, ze s narustajicim pozadovanym vykonem pri rozjezdu se vuz chova neklidne - skube. Extrem potom je, pri velke hazivosti, moznost rozjezdu pouze na volnobeh a s citlivym ovladanim spojky. Pokud se vsak vuz pri normalnim rozjezdu chova normalne, neni si treba z toho delat tezkou hlavu. V opacnem pripade, kdy je bezny rozjezd vzdy dobrodruzstvim, je vhodnejsi lamelu demontovat a nechat ji axialne pretocit (srovnat) na soustruhu. Tady je ale treba zduraznit, ze by mel byt presny. S podobnym problemem se mnohdy setkavaji i ridici s vozy s prednim nahonem, neni to jenom zalezitost LADY. W.
Tak to nevim.Jde o to,jestli běhal v 1300 nebo 1500-myslim,že maj jiný trysky a jinak nastavenou hladinu v plovákové komoře.Jinak na parohy to sedne bez úprav a filtrbox na to taky.Musíš akorát přetahat lanovod od sytiče(myslim,možná že stačí origo)+ nový lanko ke klapce.A teď si nejsem jistej,jestli tam zůstalo originál táhlo,co de za motorem.Hnojar píše:anovod by se dal použít i na karbec Weber ne ? ...btw. mám doma karbec z 2108 - můžu ho tam dát bez nějakých úprav ?
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)