Stránka 1 z 1

termostat

Napsal: úte srp 15, 2006 00:28
od jozo
Ma velky vplyv vadny termostat na spotrebu?
Pretoze ked prejdem 30 km, tak mam stale studeny motor.

Mam druhy termostat, ale neviem ci je dobry. Ako by som to mohol zistit, aby som ho tam nemusel montovat?

Napsal: úte srp 15, 2006 01:02
od Jelen
Vliv na spotrebu to ma, protoze je motor studeny, tak to vic zere. Termostat zjistis, ze ohrejes vodu v hrnci aby byla horuci a potom tam das ten termostat a budes koukat, jestli se vevnitr otevre. Nesmi byt otevreny porad. Kdyz je studeny, musi byt zavreny.

Napsal: sob srp 19, 2006 20:05
od Tomáš
řekl bych že má vliv i druhý opak a to když se motor přehřívá..netahne a žere

Napsal: čtv zář 07, 2006 16:00
od Marty21011
mam zase opacny problem, ujedu 10 km a rucicku mam na hranici cervenyho. ted sem menil termostat kvuli tomu a furt je to stejny. co by to mohlo bejt :?: :?: :?:

Napsal: čtv zář 07, 2006 19:19
od Lukáš
Marty21011 píše:mam zase opacny problem, ujedu 10 km a rucicku mam na hranici cervenyho. ted sem menil termostat kvuli tomu a furt je to stejny. co by to mohlo bejt :?: :?: :?:


Videl bych to jako poruchu zapalovani. Spatnej predstih.

Napsal: čtv zář 07, 2006 20:13
od Nemo
No mě zas takhle kdysi foukalo těsnění pod hlavou plyny do vody, tak to moc nechladilo, a voda byla skoro pořád v červeném. Když jsem otevřel expanzku a proroštoval motor, tak se vyvalily bubliny a bylo jasno. :)

Napsal: ned zář 10, 2006 19:35
od Marty21011
diky za rady, prozkozmam to

Napsal: pon říj 09, 2006 14:49
od Marek
Ano, možností je skutečně víc. Tři nejčastější tu byly jmenovány - závada termostatu, vysoký předstih a poškození těsnění hlavy či hlavy samotné. Ještě bych to viděl na špatně utažený klínový řemen (prokluzuje vodní čerpadlo), ucpaný či zanesený chladič nebo poškozené víčko chladiče (nereguluje tlak v systému). Hledej.

U motorů Lada je tepelný režim velmi stabilní, protože soustava je velmi bohatě dimenzována. Prakticky platí, že i při extrémní zátěži motoru nesmí teplota překročit 100*C, což je daleko před červeným polem. Při plynulé jízdě (bez ohledu na rychlost) musí ručička teploty držet jako přibitá na 90*C (poloha svisle na jakémkoli budíku).

Napsal: pon říj 09, 2006 16:13
od Pool
Od té doby co mám jinný chladič, mívám kolem víčka chladiče nazelenalé skvrny po fridexu, jakoby to probublávalo ven. Ovšem ne nějak moc, nic z toho neprská ani při tůrování motoru... Když to utřu zůstane to čisté, ale po nějaké době to znovu vystříkne ven. Takže je to jen netěsnost víčka, mám to přetěsnit? Asi je to ťuknuté, protože to víčko tam taky jde namontovat z prdele.. (hospodsky řečeno)

Napsal: úte říj 10, 2006 08:22
od Tomáš
Pool píše:Od té doby co mám jinný chladič, mívám kolem víčka chladiče nazelenalé skvrny po fridexu, jakoby to probublávalo ven. Ovšem ne nějak moc, nic z toho neprská ani při tůrování motoru... Když to utřu zůstane to čisté, ale po nějaké době to znovu vystříkne ven. Takže je to jen netěsnost víčka, mám to přetěsnit? Asi je to ťuknuté, protože to víčko tam taky jde namontovat z prdele.. (hospodsky řečeno)
já bych zkusil jiný víčko myslím,že závada bude vyřešená