Stránka 1 z 2

Tlak ve válci

Napsal: čtv črc 20, 2006 10:38
od Váňa
:D Čau lidi.Může mi někdo poradit jaký je správný tlak ve válci.Nikde jsem to nenašel.Dík :lol:

Napsal: čtv črc 20, 2006 11:06
od Wolf
Dobre tlaky (merene kompresiometrem) jsou pres 1,2MPa (12Bar). Ale ani nizsi jeste neznamenaji zadnou velkou pohromu, je to jenom obvykle dusledek bezneho opotrebeni . Motor vykazuje slusny vykon jeste pri tlacich 1,0MPa, pokud jsou tlaky nizsi, je zpravidla opotreben. Nicmene je provozuschopny. Pokud ale jsou rozdily v tlacich mezi jednotlivymi valci vetsi nez 0,1MPa nebo snad jsou vsechny tlaky "dobre" a na jednom valci je tlak napadne nizky, je na miste hledani priciny. W.

Napsal: pon dub 02, 2007 07:06
od wlken
Máte někdo zkušenosti s měřičem komprese MK-16 od KOVO Brno?? :wink: V pátek jsem si ho koupil v Brně na Pekařské...vypadá dobře,jenom nemá na stupnici označení jednotek a v návodu píšou že slouží pouze k relativnímu změření tlaku ve válci,protože absolutní tlak závisí na rychlosti otáčení motoru apod... stupnice je do 16 - to bude nejspíš 1,6 MPa,ne?? Kolik bych měl naměřit?? :oops:

Napsal: pon dub 02, 2007 09:23
od Myso
mam tento tlakomer a nemam s nim problemy (aj ked honza uz jeden rozstrelil).

16 je pocet Atm. :)

mal by si namerat tak 10-12, na jednotlivych valcoch by sa nemal tlak lisit viac ako o 1.

10-slabsi motor
11-normalny motor :)
12-lepsi motor

to ze sa to mera na teplom motore s plne stlacenym p lynom (aby sa otvorili klapky v karbeci) tu pripominam len zo zotrvacnosti.

Napsal: pon dub 02, 2007 10:30
od Vašátor
Nedávno jsem tak přemýšlel nad tím, jestli je správné měřit tlaky na teplém motoru. V případě že motor bude žrát olej, bude ho v teplém motoru mnohem víc než ve studeném .... tudíž i tlaky motoru budou vypadat úplně jinak než by měli (vyšší). Každý asi ví, že když jsou špatné kroužky a nalije se do válce trošku oleje, tlaky nápadně vzrostou ...
Jeden mechanik mi říkal, že tlaky se mají měřit jak na studeném motoru, tak i na teplém a pak hodnoty zprůměrovat.

Co si o tom myslíte? Samozřejmě pokud motor nežere olej, je jasný, že měřit při teplém motoru (a samozřejmě v každém případě s plynem na podlaze, aby se do válce dostalo potřebné množství vzduchu)

Napsal: pon dub 02, 2007 10:52
od Marek
Tlaky v kompresním prostoru je nutno měřit jednoznačně při provozní teplotě motoru. Hodnoty naměřené na studeném motoru mohou sloužit pouze jako informace o tom, zda mám správně seřízené ventily (zastudena je jejich vůle menší a v extrémním případě se může stát, že při nastavené malé vůli ventil nedovře a tlak se bude ztrácet. Pro kondici motoru však tlaky na studeném motoru nemají žádný význam.

Napsal: pon dub 02, 2007 11:06
od wlken
A v návodu ještě píšou, že je při měření lepší otevřít tlumič sání, to asi pro přesnější měření... :wink:

Napsal: pon dub 02, 2007 11:20
od Wolf
Vašátor píše:Nedávno jsem tak přemýšlel nad tím, jestli je správné měřit tlaky na teplém motoru. V případě že motor bude žrát olej, bude ho v teplém motoru mnohem víc než ve studeném .... tudíž i tlaky motoru budou vypadat úplně jinak než by měli (vyšší). Každý asi ví, že když jsou špatné kroužky a nalije se do válce trošku oleje, tlaky nápadně vzrostou ...
... pokud by prochazel kolem krouzku olej v takove mire, mel by motor spotrebu takovou, ze by se olej z vany spotrebovaval v pomeru 1:1, ne-li vice s benzinem (palivem). W.

Napsal: pon dub 02, 2007 14:26
od Myso
no pani poviem vam ze Pavlovi04 na jeho kombiku(1500) hulil motor viac ako radkoviMB :) totalna hmla, od volnobehu az po vysoke otacky, a ked som mu meral tlaky tak vsade cca 12, ale po kazdom merani som si musel utierat merak od oleja...

Napsal: pon dub 02, 2007 14:53
od wlken
Myso píše:no pani poviem vam ze Pavlovi04 na jeho kombiku(1500) hulil motor viac ako radkoviMB :) totalna hmla, od volnobehu az po vysoke otacky, a ked som mu meral tlaky tak vsade cca 12, ale po kazdom merani som si musel utierat merak od oleja...
To jsi ještě neviděl mě...smrad jak z Wartburga,nejhorší je když chvilku stojím a pak musím couvat.... :P

Napsal: pon dub 09, 2007 09:11
od radek mb
wlken píše:To jsi ještě neviděl mě...
přijeď na sraz ,porovnáme :D,pokud tedy pojedu East runnerem a ne Laděnou

Napsal: úte dub 10, 2007 06:20
od wlken
radek mb píše:
wlken píše:To jsi ještě neviděl mě...
přijeď na sraz ,porovnáme :D,pokud tedy pojedu East runnerem a ne Laděnou
V Trnavě bych se měl objevit, Bechyně je pro mě trošku z ruky.... 8) Jinak - tlaky jsem měřil a vyšly mi v rozmezí 10,5 - 11,5 ,takže písty+válce+kroužky v pořádku,vyměním gufera na ventilech a uvidím jestli to bude dál tak dýmit... :P

Napsal: úte dub 10, 2007 10:12
od Myso
a v bechyni bude co???

Napsal: úte dub 10, 2007 10:41
od Wolf
Myso píše:a v bechyni bude co???
Ze by letecky den? :lol:

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:29
od wlken
za tu Bechyni se omlouvám.. :oops: Nicméně, konečně jsem se odhodlal k přetěsnění motoru,už mě štve ten oblak dýmu při delším stání a totálně zaolejovaná podlaha v garáži. A proto se ptám: Sundám víko rozvodu když je motor v autě??Dá se u zamontovaného motoru stánout řemenice a povolit šrouby na víku? Co byste všechno při přetěsňování měnili? Napadly mě samozřejmě gufera na ventilech(jak jinak by se olej dostal do výfuku,když jsou tlaky v pořádku..),těsnění pod víkem rozvodu a gufero v tomto víku..olej je doslova rozstříkaný na levé straně motorového prostoru,od oleje je i expanzní nádobka a nádobka odstřikovače,mám tedy podezření,že olej stříká právě z netěsného víka rozvodu nebo z předního gufera,případně kolem filtru,ale ten jsem měnil a dotahoval...