Tlak ve válci

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Váňa
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 10, 2004 08:13
Bydliště: Zbůch

Tlak ve válci

Příspěvek od Váňa »

:D Čau lidi.Může mi někdo poradit jaký je správný tlak ve válci.Nikde jsem to nenašel.Dík :lol:
Lada 2107
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Dobre tlaky (merene kompresiometrem) jsou pres 1,2MPa (12Bar). Ale ani nizsi jeste neznamenaji zadnou velkou pohromu, je to jenom obvykle dusledek bezneho opotrebeni . Motor vykazuje slusny vykon jeste pri tlacich 1,0MPa, pokud jsou tlaky nizsi, je zpravidla opotreben. Nicmene je provozuschopny. Pokud ale jsou rozdily v tlacich mezi jednotlivymi valci vetsi nez 0,1MPa nebo snad jsou vsechny tlaky "dobre" a na jednom valci je tlak napadne nizky, je na miste hledani priciny. W.
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Máte někdo zkušenosti s měřičem komprese MK-16 od KOVO Brno?? :wink: V pátek jsem si ho koupil v Brně na Pekařské...vypadá dobře,jenom nemá na stupnici označení jednotek a v návodu píšou že slouží pouze k relativnímu změření tlaku ve válci,protože absolutní tlak závisí na rychlosti otáčení motoru apod... stupnice je do 16 - to bude nejspíš 1,6 MPa,ne?? Kolik bych měl naměřit?? :oops:
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

mam tento tlakomer a nemam s nim problemy (aj ked honza uz jeden rozstrelil).

16 je pocet Atm. :)

mal by si namerat tak 10-12, na jednotlivych valcoch by sa nemal tlak lisit viac ako o 1.

10-slabsi motor
11-normalny motor :)
12-lepsi motor

to ze sa to mera na teplom motore s plne stlacenym p lynom (aby sa otvorili klapky v karbeci) tu pripominam len zo zotrvacnosti.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nedávno jsem tak přemýšlel nad tím, jestli je správné měřit tlaky na teplém motoru. V případě že motor bude žrát olej, bude ho v teplém motoru mnohem víc než ve studeném .... tudíž i tlaky motoru budou vypadat úplně jinak než by měli (vyšší). Každý asi ví, že když jsou špatné kroužky a nalije se do válce trošku oleje, tlaky nápadně vzrostou ...
Jeden mechanik mi říkal, že tlaky se mají měřit jak na studeném motoru, tak i na teplém a pak hodnoty zprůměrovat.

Co si o tom myslíte? Samozřejmě pokud motor nežere olej, je jasný, že měřit při teplém motoru (a samozřejmě v každém případě s plynem na podlaze, aby se do válce dostalo potřebné množství vzduchu)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tlaky v kompresním prostoru je nutno měřit jednoznačně při provozní teplotě motoru. Hodnoty naměřené na studeném motoru mohou sloužit pouze jako informace o tom, zda mám správně seřízené ventily (zastudena je jejich vůle menší a v extrémním případě se může stát, že při nastavené malé vůli ventil nedovře a tlak se bude ztrácet. Pro kondici motoru však tlaky na studeném motoru nemají žádný význam.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

A v návodu ještě píšou, že je při měření lepší otevřít tlumič sání, to asi pro přesnější měření... :wink:
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Vašátor píše:Nedávno jsem tak přemýšlel nad tím, jestli je správné měřit tlaky na teplém motoru. V případě že motor bude žrát olej, bude ho v teplém motoru mnohem víc než ve studeném .... tudíž i tlaky motoru budou vypadat úplně jinak než by měli (vyšší). Každý asi ví, že když jsou špatné kroužky a nalije se do válce trošku oleje, tlaky nápadně vzrostou ...
... pokud by prochazel kolem krouzku olej v takove mire, mel by motor spotrebu takovou, ze by se olej z vany spotrebovaval v pomeru 1:1, ne-li vice s benzinem (palivem). W.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

no pani poviem vam ze Pavlovi04 na jeho kombiku(1500) hulil motor viac ako radkoviMB :) totalna hmla, od volnobehu az po vysoke otacky, a ked som mu meral tlaky tak vsade cca 12, ale po kazdom merani som si musel utierat merak od oleja...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Myso píše:no pani poviem vam ze Pavlovi04 na jeho kombiku(1500) hulil motor viac ako radkoviMB :) totalna hmla, od volnobehu az po vysoke otacky, a ked som mu meral tlaky tak vsade cca 12, ale po kazdom merani som si musel utierat merak od oleja...
To jsi ještě neviděl mě...smrad jak z Wartburga,nejhorší je když chvilku stojím a pak musím couvat.... :P
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

wlken píše:To jsi ještě neviděl mě...
přijeď na sraz ,porovnáme :D,pokud tedy pojedu East runnerem a ne Laděnou
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

radek mb píše:
wlken píše:To jsi ještě neviděl mě...
přijeď na sraz ,porovnáme :D,pokud tedy pojedu East runnerem a ne Laděnou
V Trnavě bych se měl objevit, Bechyně je pro mě trošku z ruky.... 8) Jinak - tlaky jsem měřil a vyšly mi v rozmezí 10,5 - 11,5 ,takže písty+válce+kroužky v pořádku,vyměním gufera na ventilech a uvidím jestli to bude dál tak dýmit... :P
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

a v bechyni bude co???
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Myso píše:a v bechyni bude co???
Ze by letecky den? :lol:
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

za tu Bechyni se omlouvám.. :oops: Nicméně, konečně jsem se odhodlal k přetěsnění motoru,už mě štve ten oblak dýmu při delším stání a totálně zaolejovaná podlaha v garáži. A proto se ptám: Sundám víko rozvodu když je motor v autě??Dá se u zamontovaného motoru stánout řemenice a povolit šrouby na víku? Co byste všechno při přetěsňování měnili? Napadly mě samozřejmě gufera na ventilech(jak jinak by se olej dostal do výfuku,když jsou tlaky v pořádku..),těsnění pod víkem rozvodu a gufero v tomto víku..olej je doslova rozstříkaný na levé straně motorového prostoru,od oleje je i expanzní nádobka a nádobka odstřikovače,mám tedy podezření,že olej stříká právě z netěsného víka rozvodu nebo z předního gufera,případně kolem filtru,ale ten jsem měnil a dotahoval...
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“