Stránka 1 z 1

Olej v priestore vzduchoveho filtra

Napsal: stř čer 14, 2006 11:11
od rastim
Mam Samaru 2108, 1,3. r.v. 89. Do priestoru krytu vzduchoveho filtra (nad karburatorom) sa dostava motor. olej. Neviem cim to moze byt sposobene, viete mi niekto poradit...? Inac som s autom spokojny, meral som spotrebu mimo mesta 4 ludia - 5,2 L / 100km!!

Napsal: stř čer 14, 2006 12:08
od Dawid
u 2107 a nize to je zpetnym odvetravanim klikove skrine a ten olej je dokonce zadouci - olejove pary promazavaji motor tam, kam se nedostane olej z olejoveho obehu. Pokud je ho tam ale moc, muzes mit zadrhel v odlucovaci - zkus ho vycistit. Samo to taky u 2108 muze byt uplne jinak :)

Napsal: stř čer 14, 2006 12:32
od rastim
Dawid píše:u 2107 a nize to je zpetnym odvetravanim klikove skrine a ten olej je dokonce zadouci - olejove pary promazavaji motor tam, kam se nedostane olej z olejoveho obehu. Pokud je ho tam ale moc, muzes mit zadrhel v odlucovaci - zkus ho vycistit. Samo to taky u 2108 muze byt uplne jinak :)

...motor ma nabehane 80 tisic km, strasia ma, ze je ,,vybehany,,
inac, ten olej mi dost zanasa vzduchovy filter...

Napsal: stř čer 14, 2006 12:34
od Myso
samara je rovnaky typ motora, zrejme to ma rovnake ako skatule, takze prvykrok je vycistit to odvetravanie, ak nepomoze tak su v haji kruzky...

Napsal: stř čer 14, 2006 12:37
od Dawid
Myso píše:samara je rovnaky typ motora, zrejme to ma rovnake ako skatule, takze prvykrok je vycistit to odvetravanie, ak nepomoze tak su v haji kruzky...
S tim praxi nemam, ale ciste po uvaze by s tim krouzky nemeli mit co docineni, ne?odsavani z klikovky je stejne pod nima a jina cesta, kudy by se tam ten olej dostal neni - pokud mu ho soused nelije do sani ;) - pan inspektor mne jiste rad popravi, pokud se mylim.. ;)

Napsal: stř čer 14, 2006 14:35
od Roman
Nemusi to byt pan inspektor, ale ked su kruzky v haji, pri expanzii (expanzia=pracovna doba stvortaktneho motora) prenika tlak do priestoru klukovej skrine a vytlaca olejove pary (a rozpraseny olej) v zvysenej miere do spominaneho odvetravania. To som to mudro napisal :shock:

Pozn. moderátora: děkuji Romane :D . L.

Napsal: stř čer 14, 2006 14:41
od Richard Novotný
Tak s tímhle mám taky problém.Když hadici odvětrání odpojím a motor vytočím tak na 3 000ot. z hadice to lehce dýchá.Na prázdnou trubku na filtrboxu jsem nasadil kousek látky a zjistil,že při menších otáčkách se nic neděje,ale už při těch 3 000 je látka docela silně přisávána k filtrboxu (filtr mám nový,klapku přestavěnou na "zimu" a papírovou hadici odstraněnu-kvůli LPG).Zdá se mi,že olejové páry z motorového prostoru jsou mohutně odsávány podlakem z filtrboxu a tím i strháváno množství oleje.
Na fotkách z letošního srazu jsem si všiml několika aut,která hadici mají zapojenou jen do jakési kondenzační nádoby.Vím že Marek psal o vrchním mazání ventilů,ale to maže jen sací?Jinam než do sacího potrubí se tyhle olejové páry nedostanou.Ještě přes karburátor a to je asi všechno.Nejsem automechanik,takže kdo to znáte,pište!

Napsal: stř čer 14, 2006 14:50
od JmJ

Napsal: stř čer 14, 2006 15:08
od Richard Novotný
Dobrý.

Napsal: stř čer 14, 2006 18:12
od Dawid
Opakovani - matka moudrosti a dusledek sklerozy ;)

Napsal: čtv čer 15, 2006 08:06
od rastim
...zaujimave postrehy, skusim....uvidim

Zatial vdaka za rady