Stránka 1 z 3
PÓMÓCCC Brzdové bubny
Napsal: pon čer 05, 2006 16:11
od Kopr
Pomoc nemůžu ani za nic sundat bubny na samaře poraďte prosim někdo jestli máte nějaký fígl všechny tradiční postupy selhaly jsem s toho na mrtvici
Napsal: úte čer 06, 2006 10:24
od j.cernak
Zdvihnut a podlozit auto,zlozit kolesa,vykrutit styfty,nastartovat auto,na dvojke roztocit kolesa na cca 60km/h a prudko zatiahnut rucnu.Pri 01-07 zaruceny postup!
Napsal: úte čer 06, 2006 10:27
od Myso
j.cernak píše:Zdvihnut a podlozit auto,zlozit kolesa,vykrutit styfty,nastartovat auto,na dvojke roztocit kolesa na cca 60km/h a prudko zatiahnut rucnu.Pri 01-07 zaruceny postup!
ty pako a ako si to predstavujes u samary? (pozn. predny nahon)
Napsal: úte čer 06, 2006 14:48
od Dusan
1 pokus odvrtat... a nover bubny
2pokus velke kladivo a nove bubny možes si vybrat
ked už je ta demokracia
Napsal: úte čer 06, 2006 17:37
od j.cernak
Myso píše:j.cernak píše:Zdvihnut a podlozit auto,zlozit kolesa,vykrutit styfty,nastartovat auto,na dvojke roztocit kolesa na cca 60km/h a prudko zatiahnut rucnu.Pri 01-07 zaruceny postup!
ty pako a ako si to predstavujes u samary? (pozn. predny nahon)
Ja nie som "pako".Ja som chcel len pomoct.A ak si si nevsimol ze zaruceny postup u 01-07 !
Mozem za to,ze ma to v tej chvili nenapadlo!?
Napsal: úte čer 06, 2006 19:09
od Little Red Riding Hood
j.cernak píše:Ja nie som "pako".Ja som chcel len pomoct.A ak si si nevsimol ze zaruceny postup u 01-07 !
Mozem za to,ze ma to v tej chvili nenapadlo!?
neber to tak vážně.. myso to tak určitě taky nemyslel..
taky mě to v první chvili napadlo, pak až sem si uvědomil že je to předokolka..
Napsal: úte čer 06, 2006 19:19
od Kopr
stane se i v lepších rodinách
[ Komentář přidal: Myso: st červen 07, 2006 6:51 am ]
Napsal: stř čer 07, 2006 06:56
od Teepee
Předokolka... A co zkusit potom tohle (teď mne to napadlo) Povolit kolové šrouby (jednu, max dvě otáčky), prostě přiměřeně, aby to bylo bezpečné. Samozřejmostí je vyndat případné trny držící buben, atp.
A v menší rychlosti (tak do 15-20km/h) s těmi uvolněnými koly co nejsilněji zatáhnout ruční brzdu. (nebo fest zašlápnout nožní), nejlíp kombinace obojího.
Buben se paknami přibrzdí, volné kolo se zakousne za šrouby ve směru dopředného otáčení. A šrouby mají přece v otvorech skrz buben malou vůli (otvor v bubnu je většího průměru než je průměr šroubu). A v téhle vůli by se mohl šroub posunout a buben odtrhnout. Pokud ne, mohlo by se to pak zkusit z opačného směru jízdy (na couvačku).
Ale předesílám, nikdy jsem neviděl jak je to u Samary řešené, nevím jestli buben zatuhává na nákružku "poloosy" jako u 2101-2107, prostě je to momentální nápad, snaha pomoct a něco vymyslet. Každý kdo SAMARu zná, nechť k tomu řekne, jestli by to mohlo v praxi zafungovat nebo je to nesmysl.
Napsal: stř čer 07, 2006 07:13
od Myso
Teepee píše:nevím jestli buben zatuhává na nákružku "poloosy" jako u 2101-2107
vypada to tak
Napsal: stř čer 07, 2006 08:37
od Richard Novotný
Zdá se mi to,nebo je princip uchycení bubnu stejný jako u 01-07?
V tom případě to chce hodně WD,času a trpělivosti.Hlavně se neukvapit a nestrhnout závity v "technologických" otvorech.Stejný problém jsem měl před měsícem na 07.Neustálým prostříkáváním,poklepáváním,pročišťováním oné drážky u náboje ocelovým drátkem a vytrvalým modlením i nadáváním se mi to nakonec podařilo uvolnit.Byla to ale práce na půl dne.Občas jsem si odskočil na kafe nebo na pivo a nechal pracovat chemii.
Napsal: stř čer 07, 2006 08:41
od Myso
jj je to tak. a ked sa nahodou strhne zavit v technologickom otvore, tak narezat vacsi a skusat znovu...u mna to prvykrat bolo tiez zle, okolo tych dier to popraskalo, takze to absolutne bolo v prdeli, az otec dosiel s tym "utrhavanim" bubnov. to klaplo. odvtedy to mam namazane a bubny mi idu vzdy sundat rukou...
ale ako to utrhnut na samare? to co pisal teepee by som sa asi bal urobit...
Napsal: stř čer 07, 2006 10:52
od Teepee
Myso píše:ale ako to utrhnut na samare? to co pisal teepee by som sa asi bal urobit...
A proč se bát, když šroub povolíš o 1-2 otáčky, tak aby se ráfek jen uvolnil na kuželech a pojedeš s tím nízkou rychlostí (pochopitelně to chce povolit a ujet s tím tak 20 metrů maximálně, nee si to povolit a jet to na druhý konec města na parkoviště utrhnout), tak to sice bude s nějakým tím boucháním a vakláním, ale když se to povolí přiměřeně, mohlo by to klapnout. Snad jen si ohlídat, co to dělá se šrouby a dosedacími kužely na ráfku, kdyby se to muselo dělat opakovaně. Koneckonců už jsem párkrát slyšel, jak někdo málem ztratil kolo a podle toho se s povoleným kolem dá jet docela v pohodě a docela dlouho. (Akorát že příbuznému jednou kola povolili záměrně a s Trábošem nakonec skončil na střeše).
Nicméně, já mám ještě jednu metodu, která tu nezazněla. WD40 ano, ale k tomu hlavně, ohřát. Stačí horkovzdušná pistole, materiál se teplem roztáhne (nebo aspoň pohne) a už je zase o něco lépe. Obzvláště u hliníkového bubnu, hliník se ohřeje poměrně rychle, zatímco ocelová příruba "poloosy" si bude lépe držet svou "pokojovou" teplotu a teplotní spád tím bude požadovaně veliký.
Já za sebe nemám násilí na autě rád a vždycky radši 20 minut vymýšlím jak inteligentně a šetrně udělat něco, na co by "Sergej" vzal pětikilovou palici, udělal prd a makal by dál.
Ale dost teorií, ať si KOPR vybere co je mu nejbližší.
Napsal: stř čer 07, 2006 12:46
od Kopr
No chlapci vidím že jsem se ve vás nemýlil, tady na tomhle skvělém fóru když nekdo něco potrebuje tak se vždy najde dost lidí kteří poradí
DĚKUJI VŠEM ZA CENNÉ RADY neb rady nad zlato jsou.
Napsal: stř čer 07, 2006 14:44
od Teepee
Jen nezapomeň, že mé rady s povolenými koly nejsou v praxi vyzkoušené. Když se ztotožníš s tímhle mým momentálním nápadem, budeš vlastně průkopníkem
Tak opatrně a jen když uznáš, že to tak zvládneš a půjde to. Slovy: jen na vlastní riziko.
Napsal: stř čer 07, 2006 19:03
od j.cernak
Little Red Riding Hood píše:j.cernak píše:Ja nie som "pako".Ja som chcel len pomoct.A ak si si nevsimol ze zaruceny postup u 01-07 !
Mozem za to,ze ma to v tej chvili nenapadlo!?
neber to tak vážně.. myso to tak určitě taky nemyslel..
taky mě to v první chvili napadlo, pak až sem si uvědomil že je to předokolka..
Ked clovek mysli na dolezitejsiu vec,tak sa sem tam sekne a nemysli na ine.
Hlavne ze som dnes spravil statnice a som uz ing. .