Stránka 1 z 2

Karburátor z 2105 do 2103, instalace ekonomizéru.

Napsal: pát kvě 26, 2006 17:00
od Jelen
Chtěl bych dát karburátor z 2105 do 2103 kvůli ekonomizéru. Jenže ten z 2105 má ještě dva drátky ze strany. K čemu jsou? Jeden je elektromagnetickej ventil, ale ostatni? A jak a kam zapojim ekonomizér? Jo a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby? To jsem z toho jelen...

Napsal: pát kvě 26, 2006 18:40
od Jelen
Jo tam jak vedou ty dva drátky, to je nějaký spínací relé a elmag. ventil jsem tam nenasel vubec...

Re: Karburátor z 2105 do 2103

Napsal: pát kvě 26, 2006 18:40
od JmJ
Jelen píše:Chtěl bych dát karburátor z 2105 do 2103 kvůli ekonomizéru. Jenže ten z 2105 má ještě dva drátky ze strany. K čemu jsou? Jeden je elektromagnetickej ventil, ale ostatni? A jak a kam zapojim ekonomizér? Jo a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby? To jsem z toho jelen...
neni do 2103 vhodnejsi karbec z 2107? prece jen ten 2105 je delany pro 1300 motor.

alebrz pokud mas ozon2105 a chces mit ekonomizer, tak musis mit u tahla plynu mikrospinac (to jsou myslim jedine draty, ktere z prostoru karburatoru vedou), musis mit vlastni ekonomizer, ktery je soucasti karburatoru a je to vlastne jen membrana s jehlovym ventilem a vse je schovano pod sroubkem pro serizovani mnozstvi smesi volnobehu. Je to takovy maly "modulek", ktery se nerozdelava a kdyz povolis dva sroubky, ktere ho drzi, tak cele z karburatoru vyndas. Pak musis mit zminovany elmag ventil a dale jeste ridici elektroniku, coz je cerna skatule asi s 3 draty, ktera se standardne umistuje na levy podbeh.

jak je to presne zapojene to nevim, musel bych se podivat, ale v zasade jde o to, ze na elgmag ventil je privedeno/neprivedeno napeti v zavislosti na tom, v jake poloze je mikrospinac u tahla plynu a co rika ridici elektronika.

kdyz najdes el. schema k 2105, tak tam urcite zjistis, co a jak zapojit.

Napsal: pát kvě 26, 2006 18:43
od Jelen
Všechny komponenty bych měl mít, protože to beru z 2105, co mi stojí na zahradě jako nositel dílu, a ještě nedávno šla natočit... Nemám karburátor z 2107, jen 2105, ale snad by tam šly dát trysky z 2103. Je to šílená kombinace, já vim, ale snad to pujde.

Napsal: pát kvě 26, 2006 18:43
od Jelen
Jen bych potřeboval tak ňák vědět, jak na to...

Napsal: pát kvě 26, 2006 18:51
od JmJ
Jelen píše:Jen bych potřeboval tak ňák vědět, jak na to...
kdyz ti to stoji zapojene u baraku, tak to jen cut&paste do tveho auta :-). jedine co budes muset dodelat je asi napajeni pro tu elektroniku, ale to by nemel byt problem. jinak se podivej, jak to mas zapojene v 2105 a zjisti, kam ty veci pripojis v 2103. myslim, ze valna cast te soustavy me kabelaz nezavislou od ostatni kabelazi vozu.

Napsal: pát kvě 26, 2006 18:59
od Jelen
Tak s tim by neměl bejt problém - jsem elektrikář, ale jestli nebudu muset přehazovat i parohy nebo tak nějak. Jestli s tim ještě nesouvisí podtlaková regulace na rozdělovači, to bych musel přehodit taky, protože muj žigul má jen napevno nastavenej...

Napsal: pát kvě 26, 2006 19:34
od JmJ
Jelen píše:Tak s tim by neměl bejt problém - jsem elektrikář, ale jestli nebudu muset přehazovat i parohy nebo tak nějak. Jestli s tim ještě nesouvisí podtlaková regulace na rozdělovači, to bych musel přehodit taky, protože muj žigul má jen napevno nastavenej...
no co se tyce podtlaku tak musis dostat podtlak k ekonomizeru. originalne je vyveden ze saciho potrubi pod kraburatorem. mas li sani z te 05, tak muzes asi prohodit. to nevim jiste nekdo tam navrtal vlastni otvor a nekdo to vyvedl z podtlaku k posilovaci.

myslim, ze podtlak do rozdelovaci s ekonomizerem nema zadnou spojitost.

Napsal: pát kvě 26, 2006 20:06
od Jelen
Já se vo to pokusim, a uvidim. Kdyžtak se sem vrátim zkonzultovat chyby... Ale dik za informace.

Napsal: sob kvě 27, 2006 19:13
od Jelen
Tu krabicku jsem nasel(na pravym podbehu), vede z ni hafo dratu. mam i takovej malej kulatej bazmek, vedou z nej 4 draty (2 konektory, na kazdym 2 draty) a dve trubicky - asi na podtlak z karbecu, je na pravym podbehu. Netusim, jak je to zapojeny. Musim nekde sehnat schema na elektriku i na pneumatickou cast. Prosim, pripadne poradte co a jak a na co si dat bacha.

Napsal: sob kvě 27, 2006 20:30
od Roman
Pozri si na Ladaklube, knihu Jak na to Lada..... tam najdes cele zapojenie tych srand. Je to ekonomizer (hranata krabicka) ovladany mikrospinacom na karburatore a otackami a ovlada ventil (gulatej bazmek) :D

Napsal: ned kvě 28, 2006 01:03
od Jelen
Dik, nějak si s tim pohraju. Naštěstí mám technickou podporu v podobě Tomáše 2103 , kterému tímto děkuji.

Napsal: pon kvě 29, 2006 07:51
od Myso
Jelen píše:a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby?
cokolvek ekonomicke vylucuje zlepsenie jazdnych vlastnosti!na to nezabudni!

Napsal: pon kvě 29, 2006 08:22
od JmJ
Myso píše:
Jelen píše:a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby?
cokolvek ekonomicke vylucuje zlepsenie jazdnych vlastnosti!na to nezabudni!
no zalezi na tom, co ma byt to zlepseni :-)

pokud jde o vykon, tak podle toho, jak zde lide pisou, tak s weberem to asi jede lepe. mozna zalezi jen na vhodnem serizeni a osazeni karburatoru.

ze by samotny ekonomizer vykonu ubiral, to si nemyslim. ale mohu se mylit.

Napsal: pon kvě 29, 2006 08:44
od Myso
samotny ekonomizer nie, ale ekonomizer je spojeny s OZONom a ten uz na vykone ubera.