Stránka 1 z 1
Vodítka ventilů
Napsal: pát kvě 23, 2025 20:22
od Petr Vok
Dobrý den, vlastním Vaz 2101 od roku 2004 a jsem automechanik. Tenhle rok jsem se zbláznil a koupil jsem rozpůlený motor 21213 s podpáleným výfukovým ventilem. Hlavu jsem si nechal zarovnat a objednal sadu ventilů Amp z Ladapower. Když se hlava vrátila, začal jsem zabrušovat pastou a přitom jsem si všimnul, že výfuková vodítka mají vůle horší, než zemědělská. Na soustruhu Mn-80 jsem si vytočil přípravek k vytažení starých a pustil se do práce. Objednal jsem vodítka Amp v originálním rozměru a sadu fréz na sedla z Voroněže. Hlavu jsem nahřál na cca. 90 stupňů a vodítka vychladil v mrazáku. Přípravek k montáži jsem vytočil jako příslušenství k pneumatickému kladivu. Šli tam jako po másle, ale problém, dvě vodítka mi při montáži praskli v místě, kde je pero (takže celý vršek). Hned jsem je ještě za tepla z hlavy vyndal a objednal original Lada z ABC a nastavitelný výstružník 7,7 - 8,5mm. Nevíte, jak mohli prasknout zrovna v tomto místě? Já to nechápu, že by kvalita z Polska? Přidávám pro představu fotku montážního přípravku a prasklého vodítka. Předem děkuji za jakoukoliv radu, postřeh i komentář.
Re: Vodítka ventilů
Napsal: pát kvě 23, 2025 23:35
od valda1971
Nějak nesedí info o typu 2101 - r.2004 (to už se dávno nevyráběly) a k tomu motor typu 21213 - to nejde vůbec dohromady

Re: Vodítka ventilů
Napsal: sob kvě 24, 2025 07:10
od JmJ
Je majitelem od roku 2004 a asi tam chce vrazit silnejsi motor. Nic z toho ale snad na problem s voditky nema zadny vliv, ne?
Re: Vodítka ventilů
Napsal: sob kvě 24, 2025 12:36
od Petr Vok
Přesně tak Jmj, vlastně není podstatný ani typ motoru. Chtěl jsem se jen zeptat zkušenějších na poznatky ohledně výrobců a třeba na co si dát pozor, jelikož výměnu vodítek dělám poprvé v životě. Na jiných motorech nám to dělá firma ne zrovna lacino. Ladu mám jako srdcovku a tak mi ani není líto peněz za speciální nástroje a třeba se i něco přiučím.
Re: Vodítka ventilů
Napsal: pát kvě 30, 2025 21:22
od Petr Vok
Tak vyřešeno. Objednal jsem vodítka originál Lada a výstružník Yato za 350Kč. Práce s tím je perfektní, originální vodítka Lada sice nemají pružinu (která se dá přehodit ze starých), zato nepraskají jako náhrady Amp, ale díru nemají přesně v ose. V jednom případě jsem musel frézovat sedlo opravdu o dost. Nicméně ať máte ventily jakéhokoliv výrobce a rozměru, dosáhnete dobrých výsledků. Zatím mám z toho dobrý pocit. Mám hlavičku jako makovičku, docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdybych ji dal na svůj původní motor 2101, ale o tom už možná v jiném vlákně nebo později...

Re: Vodítka ventilů
Napsal: pát kvě 30, 2025 23:19
od valda1971
Tož gratulka k úspěchu

Zak ať jezdí
To dřív jsem přehlíd, že máš 2101 od roku 2024 a ne, že je to rok výroby

Re: Vodítka ventilů
Napsal: pon čer 23, 2025 20:09
od Vašátor
Doporučuju koupit vodítka TRW, která bývají běžně dostupná v obyčejných autodílech. Jsou svrtaná přesně a nepraskají. Problém prasknutí je však z velké části způsobený způsobem montáže. Litinová vodítka u žigula nemají moc ráda pneumatické natloukání, je třeba být opatrný, začít malým tlakem aby si vodítko hezky sedlo. Zaroveň také pozor na osazení pro gufero, stává se že praskne, není to běžně vidět a pak to bere olej.