Stránka 1 z 1
Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: pon led 20, 2025 21:57
od Kroso34
Zdravim
Mam nivu 2004 engine check je on. A auto ma v trojke stvorke a patke slaby tah.
Diagnostila ukazuje 4 kody.
P0135
P0138
P0141
P0560 viz obrazok
Vymenil som oba o2 senzory. Alternator, senzor na klukovke,
Nove palivove cerpadlo, vahu vzduchu sviecky,
Problem stale je.
Alternator sme menili lebo daval nad 17V.
Nejake napady co by mohol byt problem?
Re: Lada niva 2104 problem s motorom
Napsal: čtv led 23, 2025 00:40
od Jarda_NIVA1.7
Napada me problem v kabelazi, nejake uhnile kostry...
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: čtv led 23, 2025 06:19
od Luděk Musil
A nemůže být chyba spíše mechanická než elektrická
Já nevím, třeba ucpaný vzduchový filtr, palivový čerpadlo nedává, podpálený ventil, fouklé těsnění pod hlavou, netěsnost vstřikovací soustavy, ... ?
L.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: čtv led 23, 2025 06:38
od Cory
Pán je u mňa objednaný na servis, potom dám vedieť

Môže to byť hocičo. 50% problému môže byť už vo vymenených snímačoch - mohli byť použité snímače iného typu a problém je na svete.
A inak to môže byť od tlaku paliva, cez upchatý výfuk, posunutý rozvod, prasknuté ventily, vadne hydroštely až po motor súci na GO alebo zatuhnuté brzdy.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: čtv led 23, 2025 08:14
od Luděk Musil
Cory píše: čtv led 23, 2025 06:38A inak to môže byť ...
Vidím (tedy čtu), že jsem vyjmenoval sotva polovinu možných potíží

. L.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: čtv led 23, 2025 10:13
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
vetsinu tech mechanickych problemu beru, ze by musel hned poznat, uz na chodu motoru, ale mozna kazdy ne... a to prebijeni, nemohlo to neco odpalit, ale to bych uz cekal, ze to nepojede vubec, tak jsem zvedav, co zjistis.
2 Luděk Musil:
Filtry by to netahlo, ale ty chyby, vc.palubniho napeti? to se mi nezda, ted jedna fabie kolegy vzduchac nemenem 50tis.km a 15let, jak po vymene ozila, ale byl tam z autorizaku a za nim to nebylo ani zaprasene, ale tak nacpanej filtr jsem jeste nevidel. Bohuzel podobnej pristup mel i kvymene oleje, tak asi radeji vanu dolu.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: čtv led 23, 2025 12:23
od Cory
Uvidime, ale až 17.3. Skorsi termin nemam
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: úte led 28, 2025 11:49
od Kroso34
Som potesny ze ste mnohi, ktori sa snazia pomoct.
Update:
Cerpadlo je nove, kompresia valcov je .85 na troch a na prvom od chadica 0.75.
Dal som novu baterku vzduchovy filter je super, o2 senzory boli nove z obchodu.
Otec bol u nejakeho chlapa na diagnostiku, nejaku taku o nicom a ze vraj chudobna zmes wow.
Ked nastartujem a na volnobeh striela do vyfuku.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: úte led 28, 2025 13:46
od Dusan
0.75?
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: stř led 29, 2025 01:24
od Kroso34
75
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: čtv led 30, 2025 22:41
od Dusan
Furt malo, asi si to zle meral.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: sob úno 01, 2025 10:26
od Vašátor
To číslo neodpovídá ani Bar, ani psi. Kdyby to bylo v psi, tak to odpovídá tlaku okolo 6bar a to je sakra málo. Takže buď je motor po smrti, nebo je to naprosto blbě změřené.
Re: Lada niva 2004 problem s motorom
Napsal: úte úno 04, 2025 09:11
od Teepee
Kroso34 píše: úte led 28, 2025 11:49... kompresia valcov je .85 na troch a na prvom od chadica 0.75.
Obvykle bývá problém jen s jedním válcem ne? Tady jsou hodnoty plus minus vyrovnané, tak bych čekal spíš chybu měření a nebo značné opotřebení.
Možná je to v MPa a to je pak 7,5 baru a 8,5 baru a to je taky dost málo. Kolik to má najeto?
A ať je to jak chce, tohle nebude důvod k těm chybám v diagnostice, kde je chyba napětí v systému, chyba vyhřívání obou lambda sond a chyba signálu lambdy za KATalyzátorem.
Jak může být uložena chyba napětí v systému, když už byl problém s dobíjením vyřešen? Kolik je napětí na AKU přes startem, při startu, po startu a hlavně za jízdy? Tohoto bych se snažil zbavit jako prvního!!!
A pak bych (a už to tu zaznělo od Jardy) obešel kostry, motoru (ta by asi mohla rozhasit i to napětí systému), kostru řídící jednotky, prohlídnul kabely a měřil a měřil, hlavně za jízdy. A zkusil lamdu za KATem odpojit.
A jak psal Cory. Jsou použity správné lambda sondy? Vím jen, že to není sranda, koupit ty správné a s nějakými univerzálkami NIVA může mít problém. Obzvlášť kdyby to byl jednobod (SPi). Ale podle dvou lamd tady, to zřejmě SPi nebude.
P0135 Porucha v obvodu ohřívače kyslíkového snímače (bank1, sensor1=před KAT)
P0138 Vysoké napětí v obvodu kyslíkového snímače (bank1, sensor2=za KAT) = může signalizovat i vadný katalyzátor
P0141 Porucha v obvodu ohřívače kyslíkového snímače (bank1, sensor2=za KAT)
P0560 Chyba napětí systému