Stránka 1 z 2

PNEUMATIKY

Napsal: pát kvě 05, 2006 11:07
od narak
Zdravim, chtel bych se poradit - mam moznost koupit ojete Michelinky (500 za kus) a protoze na leto potrebuju nove gumy, premyslim jestli je poridit nebo radsi koupit nove (asi Firestonky, cca necelych 1000 za kus). Ty Michelinky vypadaj docela dobre, hloubka dezenu je kolem 6 mm, ale porad vaham... Co vy na to? :)

PS budu si je davat na stare plechove disky, ma cenu je predtim nejak osetrit? (odrezit, natrit, nevim co..) Nebo vymenit ventilek? Proste co s tim nez pojedu do servisu (asi uz zitra) :oops:

Napsal: pát kvě 05, 2006 11:49
od Brandy
Disky je idealni opiskovat a nastrikat praskovou barvou. :wink: Ale pochybuju, ze to do zitra stihnes. Tak aspon odstran korozi z mist, kam dosedne pneumatika, aby to neuchazelo. Jinak s ventilkem si nedelej starosti. V pripade potreby ho vymeni v pneuservisu.

Napsal: pát kvě 05, 2006 14:17
od Little Red Riding Hood
celkově pokut ty kola nechceš natírat, tak s tím dělat nic nemusíš.. oni udělaj v servise vše potřebné..

Napsal: úte kvě 05, 2009 13:14
od MartasBrno
Obnovím toto téma dotazem na váš názor.
Mám takovéto krásné zachovalé gumy, mají pro mne vyhovující rozměr 175/70 R13, nejsou starší 15ti let bo mají nápis MADE IN CZECH REPUBLIC pokud se nepletu, byly v ceně auta a po městě se s tím lítá dobře (jiné jsem nezkoušel, snad jen CHEMLON 165/80/D13 + I151...) a ptám se:
Jak dlouho to propána vydrží než mi to urve zadnici?!

FOTO:
http://tinypic.com/view.php?pic=biebl&s=5

Napsal: úte kvě 05, 2009 16:22
od rosta
ty v..e tak na tom bych se bál jezdit :shock:

Napsal: úte kvě 05, 2009 16:43
od Yellow01
MartasBrno píše:Jak dlouho to propána vydrží než mi to urve zadnici?!
To ti nikdo neřekne. Jestli máš dost odvahy to zkoušet než to praskne, tak pak poreferuj, pokud budeš v jednom kuse :mrgreen: :D

Napsal: úte kvě 05, 2009 16:49
od MartasBrno
OK, dík za názory, budu šetřit rychleji. zatím sem na tom naběhal kolem 1000km po Brně a občas dálku... zatím OK... Kdyžtak dám vědět.
Ale oproti I151 + CHEMLON je to luxusní. :o jen tak si rýpu, viděl sem kolik stran se tu popsalo o gumách :lol:
BTW. napadlo mne udělat jednu zkoušku... no, že bych kolo sundal, dal ho někam za roh, nafoukl na mezní tlak (jo a ten neznám, na BARUM OR21 jsem ho nenašel) a pak bych podle akustických projevů zašel buď pro super věčný kolo zpět, nebo si aspoň vzal disk a strhal z něj zbývající cucky... a zainvestoval do zadního páru...

Napsal: úte kvě 05, 2009 18:16
od Křečík Barbuška
Nevymýšlej kraviny a šetři na nové, pokud nemáš peněz nazbyt zkus Rosavy, tutaj http://pneumatiky.czveha.cz/ , znám pár lidí co na tom jezdí a žijí.

Napsal: úte kvě 05, 2009 19:49
od Marosqo
Radsej nove pneu lacnejsej znacky ako stare pneu renomovanej znacky...aj ked je super hlbka deznu ,nikdy nevies kolko ta pneu chalanovi stala v garazi a moze byt ztvrdnuta a nebude drzat na ceste....aspon u aas su najlacnejsie Matador a Barum z normalnych znaciek ,max 900sk kus ,co si myslim nieje vela :roll:

Napsal: úte kvě 05, 2009 20:47
od MartasBrno
No, tak mám to vzadu... Ale už pomalu šetřím, vím že to věčný nebude.
Renomovaná značka - ono to hned líp vypadá, ale koukal jsem na ty gumy co psal K-L a uvidíme. On s tím bývalý majitel (*1925) v poslední době asi moc nejezdil, ale nijak nejsou slehlý, neskáče to jako kdysi spláclý diagonálky na druhým autě, chová se to "jako guma". Na místě to nestálo nikdy a auto bylo v garážovaný. Proto sem to neřešil, ale teď když občas někoho vezu tak na to víc koukám, no.
Dík za tip a doporučení.

Napsal: úte kvě 05, 2009 20:59
od Nemo
Co se případné exploze té gumy přefouknutím týče, to bys asi musel hodně přehustit.
S destrukcí za jízdy to taky nebude to největší riziko, (mám na vozíku gumy/protektory, které jsem někdy kolem roku 92? vyštrachal někde na vrakovišti, coby staré, stvrdlé, ale málo ojeté, jsou to ještě doagonálky, guma už místy opadala a je vidět chemlon, ale jezdí se s tím jen do lesa na dříví, tak co řešit! A foukám je tak na 3Atm)
Největší strach bych měl, že krutě zklamou někde při pokusu zatočit, nebo zabrzdit na vlhku, či vodě. To je myslím vošajslich :idea:

Napsal: stř kvě 06, 2009 07:42
od Puhi
MartasBrno, nerieš a ber nové gumy, gumy už sú "nepoužiteľné" (ztvrdnuté) tuším po 7 rokoch, pozri ako som dopadol s autom na "krásnych" ztvrdnutých or34 http://puhi.rajce.idnes.cz/Tukes/ ...viac gumy riešiť nebudem, nikdy viac staré pneu.

Napsal: stř kvě 06, 2009 08:23
od rezna
Nemo píše:S destrukcí za jízdy to taky nebude to největší riziko, (mám na vozíku gumy/protektory, které jsem někdy kolem roku 92? vyštrachal někde na vrakovišti, coby staré, stvrdlé, ale málo ojeté, jsou to ještě doagonálky, guma už místy opadala a je vidět chemlon, ale jezdí se s tím jen do lesa na dříví, tak co řešit! A foukám je tak na 3Atm)
prijemnou zabavu az ti to ustreli ruce pri pristim foukani. od kamosky otec je napul v dlaze a sadre a sesitej na x mistech pote co mu takovahle guma na voziku rupla pri foukani, navic to castecne dostal i strepama z prasklyho rafku kterej to nevydrzel

a k autorovi vlakna - kdybys mel koupit v lidlu protektory za 600 nebo ty cinsky potvory ktery tu prezentoval Marek budes na tom 1000x lip nez na tom na cem jezdis

Napsal: stř kvě 06, 2009 09:45
od Wolf
Koko Loko píše:Nevymýšlej kraviny a šetři na nové, pokud nemáš peněz nazbyt zkus Rosavy, tutaj http://pneumatiky.czveha.cz/ , znám pár lidí co na tom jezdí a žijí.
Jeté ale slušné Rosavy mám zuté doma. Jezdit se na nich dá, nezklamou, jen na mokru kloužou.

Napsal: stř kvě 06, 2009 14:26
od Křečík Barbuška
Nebo si můžeš kolem kilečka připlatit a místo Rosav koupit Amtely, s letními jsem podstatně spokojenější než s Brilantisy a zimní jsou úžasné, po třech zimách konečně padly pod 8mm (začínají na 10mm) :mrgreen: .