Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Moderátor: Moderátoři
Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Mám Ladu Samaru (VAZ 21093), 5-dveřový hatchback, r.v. 1995. Loni, v roce 2020, mě Samara pořádně pozlobila. Od června do září se mi stával následující problém: při jízdě začalo auto škubat jako při nedostatku benzínu a po chvíli motor zhasnul. Někdy pomohlo přeřadit na nižší rychlostní stupeň a motor vytočit do vyšších otáček, ovšem bylo to jen dočasné řešení, protože dříve či později motor zhasnul. Když se nechal motor chvíli vychladnout, tak na 30-60 minut, nastartoval, a bylo možné jet nějakých 10 km, než se problém opakoval. Také se ale stalo, že motor nenastartoval ani po vychladnutí motoru. Auto jsem musel vždy nechat odtáhnout, 2x do Lada servisu v Praze-Zbraslavi (Auto Fousek), kam jezdím na opravy, a jednou do servisu v Rýmařově, když jsem byl na výletě na Bruntálsku. Vždy zkontrolovali a opravili benzínové čerpadlo, v němž byl bud´ pootočený filtr nebo poškozená membrána nebo nefungující vačky. Auto potom jezdilo kolem jednoho tisíce kilometrů, než se problém opakoval.
Docela bych i věřil tomu, že problém je v benzínovém čerpadle, ale jen do poslední takové události na začátku loňského září: motor nešel opět nastartovat, tak jsem na místě vyměnil čerpadlo za náhradní, již použité, ale funkční, které vozím v kufru auta. Motor nenastartoval ani po výměně čerpadla při skoro již chladném motoru. Čerpání šlo úplně „nasucho”, žádný benzín do čerpadla nešel. Auto jsem nechal odtáhnout opět do servisu na Zbraslav (Auto Fousek), to bylo v pátek večer. V pondělí ráno mi volal automechanik, že auto normálně nastartoval a jezdí. Původní čerpadlo prý rozebrali, seřídili, namontovali ho zpět, a auto mi předali. Na můj dotaz, proč mi auto nenastartovalo v pátek s tím záložním čerpadlem, které je funkční, řekli, že „jsou věci mezi nebem a zemí, kterým nikdo nerozumí”. Odmítali moje doměnky, že by problém mohl být jinde než v čerpadle – v benzínovém filtu, karburátoru, v nějaké hadičce nasávající vzduch.
Uvědomil jsem si později, co měly všechny ty závady společného: vždy když se tato závada projevila, nádrž byla naplněná benzínem z poloviny nebo méně, podle palivoměru. Záhy jsem našel na internetu (moje.auto.cz) informaci jednoho uživatele, který měl stejnou závadu na Škodě Octavia 1.9 tdi, i když ta má jiný motor než Samara. Byl několikrát v servisech, všude mu něco kontrolovali a měnili, ale nakonec se ukázalo, že problém byl v hadici, kterou proudí palivo z nádrže. Hadice byla opotřebovaná, při zahřátí motoru a poklesu paliva v nádrži pod určitou mez se ucpala a nesála benzín. Stačilo vyměnit tuto hadici za novou a bylo po problému. Toto mě inspirovalo k tomu, že pokud mám stejnou závadu, pomůže, když budu jezdit na plnou nádrž. Dělám to tak půl roku a jezdím bez problémů - když klesne benzín v nádrži tak na 2/3, doplním plnou nádrž. Mám z toho ale divný pocit, protože tuším, že problém není odstraněný. Při příští návštěvě servisu, zřejmě jiného než na Zbraslavi, bych měl požadovat “hloubkovou kontrolu” tohoto problému. Bude se nejspíš jednat o banalitu, ale dokáže pěkně znepříjemnit život.
Ještě pro úplnost – v Samaře mám karburátor z Žigulíku a sytič, bylo to kdysi přestavěno v servisu, takto je start motoru bez problémů. Originální provedení bylo nespolehlivé, motor jeden den startoval, ale druhý den už ne.
Tak pokud jste to někdo dočetl až tady a máte nápad, kde je zakopaný pes, napište prosím.
Děkuji.
Docela bych i věřil tomu, že problém je v benzínovém čerpadle, ale jen do poslední takové události na začátku loňského září: motor nešel opět nastartovat, tak jsem na místě vyměnil čerpadlo za náhradní, již použité, ale funkční, které vozím v kufru auta. Motor nenastartoval ani po výměně čerpadla při skoro již chladném motoru. Čerpání šlo úplně „nasucho”, žádný benzín do čerpadla nešel. Auto jsem nechal odtáhnout opět do servisu na Zbraslav (Auto Fousek), to bylo v pátek večer. V pondělí ráno mi volal automechanik, že auto normálně nastartoval a jezdí. Původní čerpadlo prý rozebrali, seřídili, namontovali ho zpět, a auto mi předali. Na můj dotaz, proč mi auto nenastartovalo v pátek s tím záložním čerpadlem, které je funkční, řekli, že „jsou věci mezi nebem a zemí, kterým nikdo nerozumí”. Odmítali moje doměnky, že by problém mohl být jinde než v čerpadle – v benzínovém filtu, karburátoru, v nějaké hadičce nasávající vzduch.
Uvědomil jsem si později, co měly všechny ty závady společného: vždy když se tato závada projevila, nádrž byla naplněná benzínem z poloviny nebo méně, podle palivoměru. Záhy jsem našel na internetu (moje.auto.cz) informaci jednoho uživatele, který měl stejnou závadu na Škodě Octavia 1.9 tdi, i když ta má jiný motor než Samara. Byl několikrát v servisech, všude mu něco kontrolovali a měnili, ale nakonec se ukázalo, že problém byl v hadici, kterou proudí palivo z nádrže. Hadice byla opotřebovaná, při zahřátí motoru a poklesu paliva v nádrži pod určitou mez se ucpala a nesála benzín. Stačilo vyměnit tuto hadici za novou a bylo po problému. Toto mě inspirovalo k tomu, že pokud mám stejnou závadu, pomůže, když budu jezdit na plnou nádrž. Dělám to tak půl roku a jezdím bez problémů - když klesne benzín v nádrži tak na 2/3, doplním plnou nádrž. Mám z toho ale divný pocit, protože tuším, že problém není odstraněný. Při příští návštěvě servisu, zřejmě jiného než na Zbraslavi, bych měl požadovat “hloubkovou kontrolu” tohoto problému. Bude se nejspíš jednat o banalitu, ale dokáže pěkně znepříjemnit život.
Ještě pro úplnost – v Samaře mám karburátor z Žigulíku a sytič, bylo to kdysi přestavěno v servisu, takto je start motoru bez problémů. Originální provedení bylo nespolehlivé, motor jeden den startoval, ale druhý den už ne.
Tak pokud jste to někdo dočetl až tady a máte nápad, kde je zakopaný pes, napište prosím.
Děkuji.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Pěkně popsáno.
Osobně si myslím, že jste závadu odstraňovali na místě, kde nebyla. Ať již čerpadlo nebo karburátor.
Zkontroluj průchodnost potrubí z nádrže do čerpadla. A dále zkontroluj odvzdušnění nádrže.
L.
Osobně si myslím, že jste závadu odstraňovali na místě, kde nebyla. Ať již čerpadlo nebo karburátor.
Zkontroluj průchodnost potrubí z nádrže do čerpadla. A dále zkontroluj odvzdušnění nádrže.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4308
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Pokud má Samara plechovu nádrž, hodně bych se zajímal o to, jestli se bordelem neucpává sítko na sání paliva v nádrži.
Plechová nádrž pokud možno vždy plná, protože jinak přejde rosný bod, holý plech začne korodovat, tvoří kal, který sedí dole v nádrži....
Plechová nádrž pokud možno vždy plná, protože jinak přejde rosný bod, holý plech začne korodovat, tvoří kal, který sedí dole v nádrži....
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Dobrý den a děkuji pánové (Luděk Musil, Teepee) za odpovědi a názory, je velice pravděpodobné, že máte pravdu. Já nejsem řemeslník a nemám garáž, tak to sám nezkontroluju, ale až se mi nasbírají nějaké drobné závady, se kterými se vydám do servisu, budu na ně apelovat, at´ toto zkontrolují.
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Nechci dělat reklamu, ale jak to čtu, možná bych zvážil návštěvu Sadské místo Zbraslavi ...jirka0001 píše: až se mi nasbírají nějaké drobné závady, se kterými se vydám do servisu, budu na ně apelovat, at´ toto zkontrolují.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Zmeraj odpor na palci rozdelovaca. Za studena, ked motor bezi normalne a potom za tepla, ked to robi blbosti. Zmeraj a daj vediet.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Georgius: Sadská - uvažuju o tom, v Sadské jsem byl dvakrát a vždy jsem dobře pochodil, pan Nedbal dělá dobře a levně. Také mi předloni vyspravili porezlou karoserii, opět velmi kvalitně a levně. Na Zbraslav jezdím, protože to k nim mám nejblíže, byl jsem s nimi v podstatě vždy spokojen.
Naposledy upravil(a) jirka0001 dne pon bře 22, 2021 18:19, celkem upraveno 1 x.
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Cory - díky za tip, budou to muset zkusit v servisu, já na to nemám prostředky.
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Pokud bys potřeboval, ohmmetr můžu zapůjčit, kdyžtak napiš SZ.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Lada Samara 21093 - motor za jízdy škube a vypne se
Georgius - děkuji za nabídku, když tak se ozvu. Ale spíš bych to nechal na servis. U nás v práci jsou nějací elektrotechnici, s měřením by mi pomohli. Ale je také problém vyvolat ten "chcípavý" režim, když ted´ jezdím se skoro plnou nádrží a zatím bez problémů.