Start stříkačky křivým startérem

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od zdd »

Teda, takový základní témata a tady chybí, nebo jsou někde v utajení a nedají se najít.
Vstypní podmínka je, že je motor normálně funkční, akumulátor je nabitej.
Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Marťas »

zdd píše:Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.
Dá, ale chce to další úpravy - chladič s dírou pro kliku a díry v nárazníku a čele.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od zdd »

tak průchozí díra chladičem to celkem zesložití
takže nic, no
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Marťas »

zdd píše:tak průchozí díra chladičem to celkem zesložití
takže nic, no
Kdyby tam pasoval chladič z 2101-2106, tak by to zas tak složitý nebylo.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Tommel »

Musel by se dát chladit z Nivi 1600 kód 2121-1301010, chladič je menší a byl na motoru 1,6 ten měl jen jednu vrtuli chlazení, pro motor 1,7 byl použit chladič větši a potom i 2 vrtule chlazení....
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Saša »

Není důvod proč by to nešlo , ale kliku není kudy strčit (chladič nemá díru a nárazník také ne) navíc íčko potřebuje k synchronizaci řj jednu otáčku nebo možná i dvě (věděl by Cory) navíc každý motor má své minimální startovací otáčky cca 300-350/min to dosáhneš jen na chviličku "škubem" za kliku .
U karbecu tam benzín nastříkneš "pošlapáním" plynu a rozdělovač hodí jiskru danému válci na "první dobrou" a to íčko nedokáže .
Pak je jednodušší zvednout kolo omotat je kurtou zařadit ten správný kvalt a mocně zatáhnout , funguje to!
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Cory »

Celú otáčku potreboval este jednobodovy vstrek. Viacbody potrebuju len tolko, aby sa vyrez na remenici dostal pod snimac otacok. Cize niekedy to moze byt stvrt otacky, inokedy skoro cela. U icka som vysledoval jednu vec, ktora by to podstatne stazila. Ak dobre nedrzi spätny ventil v palivovom cerpadle, tlak v rampe aj po zapnuti cerpadla a naslednom vypnuti klesne po chvilke na nulu. A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Henry »

Hlinikovy chladic (typ 21213 (karb+SPI) alebo 21214 (MPI)) rucnej startovacej kluke neprekaza, pretoze je postaveny na podstavcoch/nozickach a oproti mosadznemu chladicu nema spodnu komoru (ma ich na bokoch), mam to prakticky vyskusane :!:

Problem je, ze novsie Nivy (moja je SPI rok 2000) sice maju ovalny vyrez v prednom cele, ale treba prevrtat naraznik a este aj nosnik pod chladicom asi 5 cm za prednym celom nejakym vrtakom s velkym priemerom + mensie diery po bokoch vacsej diery kvoli "kridelkam" kluky. A dalsi problem je servoriadenie - je tam totiz pouzita dlhsia skrutka s distancnou podlozkou a ta sa neda zamenit kus za kus za staru skrutku, na ktorej je uz original vybranie (zobaciky) na kluku, musel by si tam nieco navarit. A potom musis zohnat alebo (dat) vyrobit kluku (zo sedanu nepasuje, ta je kratsia), rozmery napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=VOcjoqxnlxk

Inak sa SPI aj MPI daju prakticky startovat aj rucnou klukou:
https://www.youtube.com/watch?v=4I-Zfaz34lg
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Cory píše:A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
Toto je jinak než u klasiky 21044i? Tam čerpadlo začne tlačit po zapnutí zapalování. A vzhledem k tomu, jak se ve všem dloubeš, má 21044ka také zpětný ventil? Případně je někde v motorovém prostoru?

P.S. odpověď asi prosím do SZ, ať tady neděláme moc bordelu, děkuji. :)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Cory »

Panthymaeus (Honza) píše:
Cory píše:A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
Toto je jinak než u klasiky 21044i? Tam čerpadlo začne tlačit po zapnutí zapalování. A vzhledem k tomu, jak se ve všem dloubeš, má 21044ka také zpětný ventil? Případně je někde v motorovém prostoru?

P.S. odpověď asi prosím do SZ, ať tady neděláme moc bordelu, děkuji. :)
Vzdy najskor po zapnuti zapalovania natlaci cerpadlo a vypne sa. Opat sa rozbehne až po zaznamenani pohybu kluky. Akurat, nie vsetky ceradla dokazu udrzat tlak paliva. Spatny ventil je priamo v cerpadle.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Henry »

Edit: regulator tlaku paliva (nie spatny ventil cerpadla!) je priamo v motorovom priestore pod vzduchovym filtrom v telese TBI/vstrekovania akoby zboku difuzoru (z vonkajsej strany). Poskodena membrana byva castym potencialnym unikom paliva. Ak je 21044i SPI, to vstrekovacie teleso GM je zhodne s Nivou SPI. Komponenty 23-27 na obrazku.
Přílohy
TBI SPI
TBI SPI
Naposledy upravil(a) Henry dne ned led 31, 2021 21:02, celkem upraveno 1 x.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Cory »

Henry píše:Spatny venti/regulator tlaku paliva je priamo v motorovom priestore pod vzduchovym filtrom v telese TBI/vstrekovania akoby zboku difuzoru (z vonkajsej strany). Poskodena membrana byva castym potencialnym unikom paliva. Ak je 21044i SPI, to vstrekovacie teleso GM je zhodne s Nivou SPI. Komponenty 23-27 na obrazku.
Nemal som namysli regulator tlaku paliva..ten drzi tlak na konci tlakovej vetvy. Na zaciatku tlakovej vetvy je samotne cerpadlo, ktore tiez musi udrzat tlak vo vetve. Ale ano, ak je jeden z tychto komponentov zly, po vypnuti cerpadla tlak vo vetve klesa. Ci uz cez regulator, alebo naspat cez cerpadlo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Start stříkačky křivým startérem

Příspěvek od Henry »

Aha, tak to pardon za mystifikaciu! Neuvedomil som si, ze aj cerpadlo musi mat spatny ventil, aby sa nacerpany tlak nevratil po vypnuti relatkom v protismere okamzite do nadrze.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“