Start stříkačky křivým startérem
Moderátor: Moderátoři
Start stříkačky křivým startérem
Teda, takový základní témata a tady chybí, nebo jsou někde v utajení a nedají se najít.
Vstypní podmínka je, že je motor normálně funkční, akumulátor je nabitej.
Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.
Vstypní podmínka je, že je motor normálně funkční, akumulátor je nabitej.
Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Start stříkačky křivým startérem
Dá, ale chce to další úpravy - chladič s dírou pro kliku a díry v nárazníku a čele.zdd píše:Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.
Re: Start stříkačky křivým startérem
tak průchozí díra chladičem to celkem zesložití
takže nic, no
takže nic, no
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Start stříkačky křivým startérem
Kdyby tam pasoval chladič z 2101-2106, tak by to zas tak složitý nebylo.zdd píše:tak průchozí díra chladičem to celkem zesložití
takže nic, no
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Start stříkačky křivým startérem
Musel by se dát chladit z Nivi 1600 kód 2121-1301010, chladič je menší a byl na motoru 1,6 ten měl jen jednu vrtuli chlazení, pro motor 1,7 byl použit chladič větši a potom i 2 vrtule chlazení....
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Start stříkačky křivým startérem
Není důvod proč by to nešlo , ale kliku není kudy strčit (chladič nemá díru a nárazník také ne) navíc íčko potřebuje k synchronizaci řj jednu otáčku nebo možná i dvě (věděl by Cory) navíc každý motor má své minimální startovací otáčky cca 300-350/min to dosáhneš jen na chviličku "škubem" za kliku .
U karbecu tam benzín nastříkneš "pošlapáním" plynu a rozdělovač hodí jiskru danému válci na "první dobrou" a to íčko nedokáže .
Pak je jednodušší zvednout kolo omotat je kurtou zařadit ten správný kvalt a mocně zatáhnout , funguje to!
U karbecu tam benzín nastříkneš "pošlapáním" plynu a rozdělovač hodí jiskru danému válci na "první dobrou" a to íčko nedokáže .
Pak je jednodušší zvednout kolo omotat je kurtou zařadit ten správný kvalt a mocně zatáhnout , funguje to!
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Start stříkačky křivým startérem
Celú otáčku potreboval este jednobodovy vstrek. Viacbody potrebuju len tolko, aby sa vyrez na remenici dostal pod snimac otacok. Cize niekedy to moze byt stvrt otacky, inokedy skoro cela. U icka som vysledoval jednu vec, ktora by to podstatne stazila. Ak dobre nedrzi spätny ventil v palivovom cerpadle, tlak v rampe aj po zapnuti cerpadla a naslednom vypnuti klesne po chvilke na nulu. A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Start stříkačky křivým startérem
Hlinikovy chladic (typ 21213 (karb+SPI) alebo 21214 (MPI)) rucnej startovacej kluke neprekaza, pretoze je postaveny na podstavcoch/nozickach a oproti mosadznemu chladicu nema spodnu komoru (ma ich na bokoch), mam to prakticky vyskusane
Problem je, ze novsie Nivy (moja je SPI rok 2000) sice maju ovalny vyrez v prednom cele, ale treba prevrtat naraznik a este aj nosnik pod chladicom asi 5 cm za prednym celom nejakym vrtakom s velkym priemerom + mensie diery po bokoch vacsej diery kvoli "kridelkam" kluky. A dalsi problem je servoriadenie - je tam totiz pouzita dlhsia skrutka s distancnou podlozkou a ta sa neda zamenit kus za kus za staru skrutku, na ktorej je uz original vybranie (zobaciky) na kluku, musel by si tam nieco navarit. A potom musis zohnat alebo (dat) vyrobit kluku (zo sedanu nepasuje, ta je kratsia), rozmery napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=VOcjoqxnlxk
Inak sa SPI aj MPI daju prakticky startovat aj rucnou klukou:
https://www.youtube.com/watch?v=4I-Zfaz34lg
Problem je, ze novsie Nivy (moja je SPI rok 2000) sice maju ovalny vyrez v prednom cele, ale treba prevrtat naraznik a este aj nosnik pod chladicom asi 5 cm za prednym celom nejakym vrtakom s velkym priemerom + mensie diery po bokoch vacsej diery kvoli "kridelkam" kluky. A dalsi problem je servoriadenie - je tam totiz pouzita dlhsia skrutka s distancnou podlozkou a ta sa neda zamenit kus za kus za staru skrutku, na ktorej je uz original vybranie (zobaciky) na kluku, musel by si tam nieco navarit. A potom musis zohnat alebo (dat) vyrobit kluku (zo sedanu nepasuje, ta je kratsia), rozmery napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=VOcjoqxnlxk
Inak sa SPI aj MPI daju prakticky startovat aj rucnou klukou:
https://www.youtube.com/watch?v=4I-Zfaz34lg
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Start stříkačky křivým startérem
Toto je jinak než u klasiky 21044i? Tam čerpadlo začne tlačit po zapnutí zapalování. A vzhledem k tomu, jak se ve všem dloubeš, má 21044ka také zpětný ventil? Případně je někde v motorovém prostoru?Cory píše:A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
P.S. odpověď asi prosím do SZ, ať tady neděláme moc bordelu, děkuji.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Start stříkačky křivým startérem
Vzdy najskor po zapnuti zapalovania natlaci cerpadlo a vypne sa. Opat sa rozbehne až po zaznamenani pohybu kluky. Akurat, nie vsetky ceradla dokazu udrzat tlak paliva. Spatny ventil je priamo v cerpadle.Panthymaeus (Honza) píše:Toto je jinak než u klasiky 21044i? Tam čerpadlo začne tlačit po zapnutí zapalování. A vzhledem k tomu, jak se ve všem dloubeš, má 21044ka také zpětný ventil? Případně je někde v motorovém prostoru?Cory píše:A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
P.S. odpověď asi prosím do SZ, ať tady neděláme moc bordelu, děkuji.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Start stříkačky křivým startérem
Edit: regulator tlaku paliva (nie spatny ventil cerpadla!) je priamo v motorovom priestore pod vzduchovym filtrom v telese TBI/vstrekovania akoby zboku difuzoru (z vonkajsej strany). Poskodena membrana byva castym potencialnym unikom paliva. Ak je 21044i SPI, to vstrekovacie teleso GM je zhodne s Nivou SPI. Komponenty 23-27 na obrazku.
Naposledy upravil(a) Henry dne ned led 31, 2021 21:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Start stříkačky křivým startérem
Nemal som namysli regulator tlaku paliva..ten drzi tlak na konci tlakovej vetvy. Na zaciatku tlakovej vetvy je samotne cerpadlo, ktore tiez musi udrzat tlak vo vetve. Ale ano, ak je jeden z tychto komponentov zly, po vypnuti cerpadla tlak vo vetve klesa. Ci uz cez regulator, alebo naspat cez cerpadlo.Henry píše:Spatny venti/regulator tlaku paliva je priamo v motorovom priestore pod vzduchovym filtrom v telese TBI/vstrekovania akoby zboku difuzoru (z vonkajsej strany). Poskodena membrana byva castym potencialnym unikom paliva. Ak je 21044i SPI, to vstrekovacie teleso GM je zhodne s Nivou SPI. Komponenty 23-27 na obrazku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Start stříkačky křivým startérem
Aha, tak to pardon za mystifikaciu! Neuvedomil som si, ze aj cerpadlo musi mat spatny ventil, aby sa nacerpany tlak nevratil po vypnuti relatkom v protismere okamzite do nadrze.