Stránka 1 z 2

Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: ned lis 08, 2020 18:52
od oldsch00ler
Ahoj,

dokázal by mi někdo poradit? Nastartuji auto na sytič, vše se zdá být v pořádku, po ohřátí vypnu sytič a najednou se rozsvítí check engine (nezáleží jestli jedu a nebo stojím). Zkusil jsem si vyblikat chybu podle https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=299605 a pokud jsem správně pochopil, tak mi to vrátí chybu 14. Nicméně teplotu vody to ukazuje OK.

Nevíte čím by to mohlo být?

Lada Niva 1.7i 59kW, 1999, blikání je v pořadí... 1 blik check engine, pauza, 4 bliky check engine

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: ned lis 08, 2020 19:21
od Cory
Mna by zaujimalo ako na tom vypinas sytic? Daj prosim fotku motoroveho priestoru a tiahla

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: ned lis 08, 2020 20:09
od oldsch00ler
Cory píše:Mna by zaujimalo ako na tom vypinas sytic? Daj prosim fotku motoroveho priestoru a tiahla
je tam od minulého majitele dodělávané ruční zapínání a vypínání sytiče

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: ned lis 08, 2020 20:42
od Cory
Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 08:10
od oldsch00ler
Cory píše:Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
no sice nevím proč, když jsem napsal popis i kod chyby, ale vyfotil jsem, nejde to sem vložit, tak je to v albu na odkaze

https://www.zonerama.com/oldsch00ler/Album/6740689

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 11:31
od Cory
oldsch00ler píše:
Cory píše:Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
no sice nevím proč, když jsem napsal popis i kod chyby, ale vyfotil jsem, nejde to sem vložit, tak je to v albu na odkaze

https://www.zonerama.com/oldsch00ler/Album/6740689
Jednoduchy dovod - Tvoje auto nemá mať ručný sytič, preto tam bude niečo dorábané a prerábané. A väčšinou prave tieto prerábky sposobuju problemy. Az budem vecer na PC, pozriem to

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 13:17
od oldsch00ler
Cory píše:
oldsch00ler píše:
Cory píše:Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
no sice nevím proč, když jsem napsal popis i kod chyby, ale vyfotil jsem, nejde to sem vložit, tak je to v albu na odkaze

https://www.zonerama.com/oldsch00ler/Album/6740689
Jednoduchy dovod - Tvoje auto nemá mať ručný sytič, preto tam bude niečo dorábané a prerábané. A väčšinou prave tieto prerábky sposobuju problemy. Az budem vecer na PC, pozriem to
aha... tak snad to nebude něco šíleného :D

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 13:21
od Henry
Coryho zrejme zaujimala hlavne fotka TBI pod tym vzduchovym filtrom. SPI totiz nie je karburator a ziadny sytic nema, o obohatenie zmesi pri starte sa stara RJ predlzenim impulzu vstrekovania. Je tam vobec TBI? Ak je tam naozaj doslova rucny sytic, tak to bude prerobene na karburator. Ale na fotkach vidno, ze su tam vysokotlakove hadice/trubky paliva a tiez kable cidiel, takze to vyzera, ze TBI tam je. V tom pripade tam nemoze byt ziadny sytic.

Chyba 14 znamena nizke napatie z cidla chladiacej kvapaliny do RJ (to je to cidlo, ktore mas odfotene na fotke s ventilatorom a idu don 2 kable). Do "budiku" teploty dava signal ine cidlo teploty, ktore sa nachadza na lavej strane hlavy pri sviecke cislo 4 a ide tam iba jeden kabel. Pri chybe 14 su asi iba 3 moznosti:
1. chybne cidlo teploty
2. skrat vodica s referencnym napatim 5 V z RJ
3. chybna RJ

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 13:54
od oldsch00ler
Henry píše:Coryho zrejme zaujimala hlavne fotka TBI pod tym vzduchovym filtrom. SPI totiz nie je karburator a ziadny sytic nema, o obohatenie zmesi pri starte sa stara RJ predlzenim impulzu vstrekovania. Je tam vobec TBI? Ak je tam naozaj doslova rucny sytic, tak to bude prerobene na karburator. Ale na fotkach vidno, ze su tam vysokotlakove hadice/trubky paliva a tiez kable cidiel, takze to vyzera, ze TBI tam je. V tom pripade tam nemoze byt ziadny sytic.

Chyba 14 znamena nizke napatie z cidla chladiacej kvapaliny do RJ (to je to cidlo, ktore mas odfotene na fotke s ventilatorom a idu don 2 kable). Do "budiku" teploty dava signal ine cidlo teploty, ktore sa nachadza na lavej strane hlavy pri sviecke cislo 4 a ide tam iba jeden kabel. Pri chybe 14 su asi iba 3 moznosti:
1. chybne cidlo teploty
2. skrat vodica s referencnym napatim 5 V z RJ
3. chybna RJ
Vložil jsem do alba dvě fotky, jedno je fotka TBI a druhé je fotka u volantu... bylo mi řečeno, že červená páčka je elektronický sytič, který se má zapínat při startu a vypínat po zahřátí na provozní teplotu... tak tak dělám, nezkoumal jsem kde je to napojené. Můžu koupit nové čídlo teploty a vyměnit a uvidím... nevěděl jsem, že do budíků a do ŘJ jednotky jdou hodnoty z dvou rozdílných čidel. Mě

mimochodem... nevíte kde sehnat tu hadičku co vede z posilovače brzd a je tak perfektně zbastlená?

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 14:12
od Henry
Ked je na Nive rec o sytici, mysli sa normalne taka ta vec s tiahlom a lankom/bowdenom, ktora sposobuje uzavretie privery v karburatore. Toto netusim co je a asi to ani nezistis inak ako sledovanim kade a kam presne vedu tie kable z toho spinaca. Mohlo by to byt trebars spinanie elektricky vyhrievaneho sania ("jezko"), ktore pri zohriatom motore netreba a tak sa da "usetrit" par amperov, ale to je len moj skromny tip.

Este predtym nez budes kupovat nove cidlo mozes spravit 2 veci: odpojit konektor z cidla teploty a pri zapnutom zapalovani zmerat napatie na oboch pinoch proti kostre. Na jednom ma byt referencnych 5 V z RJ, na druhom 0 (spolocne zemnenie cidla teploty a cidla polohy skrtiacej klapky). Tiez mozes ohmmetrom premerat odpor samotneho cidla. Je to termistor, pre charakteristiku odporu a teploty pozri foto.

Zmeraj priemer natrubkov na sani a posilnovaci brzd a kup v hocijakom obchode s gumovymi vyrobkami hadicu na vzduch daneho vnutorneho priemeru dostatocnej dlzky a odrez podla potreby. Ovela lacnejsie riesenie ako kupovat "original" hadicu na nejakom e-shope s dielmi na Nivu. Na koncoch mozes opatrne stiahnut sponami, aby to neprisavalo falosny vzduch.

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 16:10
od oldsch00ler
klíček v poloze aby se rožli kontrolky (jedna před nastartováním) a na obou pinech konektoru co vede k čidlu je napětí 0.15-0.30V... něco obdobného jsem naměřil na alternátoru, když jsem řešil proč nedobíjí a musel jsem nakonec natáhnout úplně nový kabel. Našel jsem schéma -> http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... ntrvpr.jpg je to to čidlo číslo 7?

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 17:00
od Henry
Ano, to je ono. Nieco tam je zle. Ak sa da z konektoru do RJ nejako jednoducho vytiahnut ten zlty kabel iduci z pinu C10 do cidla teploty, mohol by si potom priamo odmerat napatie na pine C10 pri zapojenom konektore. Ak by tam bolo tych 5 V, bude chyba v kabli (predrata izolacia/skrat) a mozes tahat novu kabelaz.

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 18:05
od Dusan
No na yo cidlo pre trplotu motora pre RJ, mas asi napojeny ten vypinac, bude tam asi este nejaky odpor, a tym vypinacom ovplyvnujes to cidlo, tym padom si RJ mysli ze je zima a dava tam viac paliva. Radny kutil :D

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: pon lis 09, 2020 20:08
od oldsch00ler
Dusan píše:No na yo cidlo pre trplotu motora pre RJ, mas asi napojeny ten vypinac, bude tam asi este nejaky odpor, a tym vypinacom ovplyvnujes to cidlo, tym padom si RJ mysli ze je zima a dava tam viac paliva. Radny kutil :D
HA!! Šel jsem to změřit a opravdu... po přepnutí páčky je najednou na jednom pinu konektoru 5.2V :D

a ještě drobnost... codělá to vedle té červené páčky? taky nějaká super dodělávka nebo origo?

Re: Check engine po vypnutí sytiče

Napsal: úte lis 10, 2020 09:21
od Luděk Musil
Ta věc mi připomíná nulování denního počítadla :scratch: :?: L.