alternator nedobija baterku
Moderátor: Moderátoři
alternator nedobija baterku
mam problem s alternatorom, nedobija baterku, po nastartovani volty klesnu na 11,8. tak som isiel podla manualu a narazil som na par veci, ktore tam niesu original, pripadne su navyse.
takze najprv schema zapojenia alternatora z manualu k mojmu modelu 21213, 1.7 spi
cislo 3 je tzv instrument cluster, regulacne rele. ide do toho ten tenky drotik z maleho terminalu alternatora... na konektor DF
problem je, ze zrejme neni originalny, lebo podla schemy v nom ma byt len dioda a odpor, rezistor, no v tomto je plno inych veci... taktiez ma 4 koncovky namiesto troch, cize neviem kde ma byt co pripojene.
ako zistim, ci je funkcny? ci je chyba v nom, alebo niekde inde?
takze najprv schema zapojenia alternatora z manualu k mojmu modelu 21213, 1.7 spi
cislo 3 je tzv instrument cluster, regulacne rele. ide do toho ten tenky drotik z maleho terminalu alternatora... na konektor DF
problem je, ze zrejme neni originalny, lebo podla schemy v nom ma byt len dioda a odpor, rezistor, no v tomto je plno inych veci... taktiez ma 4 koncovky namiesto troch, cize neviem kde ma byt co pripojene.
ako zistim, ci je funkcny? ci je chyba v nom, alebo niekde inde?
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: alternator nedobija baterku
Instrument cluster, je pristrojovy stit.
Na scheme je altik s integrovanym regulatorom.
Ty mas asi altik s 01 alebo 03 s uhlikmy a externym regulatorom.
Na scheme je altik s integrovanym regulatorom.
Ty mas asi altik s 01 alebo 03 s uhlikmy a externym regulatorom.
Re: alternator nedobija baterku
Nebo novejsi altik s vybranym regulatorem, mahrazenym uhliky 01.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: alternator nedobija baterku
da sa nejako zistit, ci je chyba v tom regulatore?
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: alternator nedobija baterku
no skus
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: alternator nedobija baterku
Daj to na regulovany zdroj, na D+ pripoj 12v plus, a kostru. Medzi df a kostru ziarovku 21w. Ked budes zvysovat napatie pri cca 14V ziarovka zhasne, ked budes znizovat pri cca 13,9V sa zaiarovka rozsvieti.
Re: alternator nedobija baterku
mam 14v baterku a potenciometer, skusim, ci s tym budem vediet spravit taky rozsah...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: alternator nedobija baterku
tak som vcera vybral ten alternator a zistil som, ze je to G222.
problem je, ze ma 3 konektory a neviem podla tej schemy hore ktory je ktory. ja som mal ten oznaceny cervenou sipkou napojeny do toho pridavneho regulatora na fotke hore napojeny na DF (oranzovy kablik). ten konektor oznaceny zelenou sipkou nebol napojeny nikam.
ked uz ho mam von, tak som ho aspon vycistil a premeral som diodovy mostik, vsetky diody su ok
skusal som ho rukou zakrutit, ci nenameram aj nejake volty na tych 3 kablikoch co idu do diodoveho mostika, ale nenameral som ani jednosmerny ani striedavy, nic nula. tak neviem. poradte prosim, co dalej
problem je, ze ma 3 konektory a neviem podla tej schemy hore ktory je ktory. ja som mal ten oznaceny cervenou sipkou napojeny do toho pridavneho regulatora na fotke hore napojeny na DF (oranzovy kablik). ten konektor oznaceny zelenou sipkou nebol napojeny nikam.
ked uz ho mam von, tak som ho aspon vycistil a premeral som diodovy mostik, vsetky diody su ok
skusal som ho rukou zakrutit, ci nenameram aj nejake volty na tych 3 kablikoch co idu do diodoveho mostika, ale nenameral som ani jednosmerny ani striedavy, nic nula. tak neviem. poradte prosim, co dalej
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: alternator nedobija baterku
Točení rukou je zřejmě málo, to musí mít nějaké otáčky.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator nedobija baterku
To zelene patri na DF. To rude zapojovat nemusis to je vystup na rele kontrolky dobijeni. Rotor je cely? Mel by mit tusim kolem 4 Ohmu.
Edit: Moc hezka stranka na tuto problematiku: http://alternatory.wz.cz .
Edit: Moc hezka stranka na tuto problematiku: http://alternatory.wz.cz .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator nedobija baterku
Tohle vypadá jako vykuchanej alternátor z (SP)íčka, vykuchanej v tom smyslu, že místo elektronického regulátoru ve tvaru plochého válečku jsou uhlíky z 2101 … tedy pokud dobře vidím … vlastně ne-e - podrobnější pohled říká, že by to mohl být klasika altík.
A potom by mělo být zapojení následující:
Na matici M6 se připojí drát s očkem od akumulátoru
Na, zelenou šipkou označený, konektor se napojí napěťový regulátor PP380 či jeho deriváty
Na, červenou šipkou označený, konektor se napojí relé kontrolní svítilny dobíjení. Není-li (to relé ) - není potřeba zapojit, přímé napojení na kontrolku bych nedoporučoval.
L.
A potom by mělo být zapojení následující:
Na matici M6 se připojí drát s očkem od akumulátoru
Na, zelenou šipkou označený, konektor se napojí napěťový regulátor PP380 či jeho deriváty
Na, červenou šipkou označený, konektor se napojí relé kontrolní svítilny dobíjení. Není-li (to relé ) - není potřeba zapojit, přímé napojení na kontrolku bych nedoporučoval.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator nedobija baterku
dakujem, chlapi...
skusil som to teda nahodit, napojil som DF na zelenu koncovku(uhliky) a nic ziadne volty, baterka je na 12.10V pri beziacom motore.
takze bud ho nebudi ten voltage regulator cez tie uhliky, alebo je v tahu stator/rotor. napada vas nejaky sposob, ako zistit co najjednoduchsie, ktora z tychto 2 veci?
vsetky kable som prepipal, vsetky su ok, koncovky obrusil, vycistil dekarbon sprayom, zasuvacie koncovky stlacil, aby doliehali... uz neviem. druhy regulatro/budic nemam, ze by som jednoducho vyskusal, ci je to v nom. a stator/rotor som v zivote netestoval, takze neviem, ci by som to s beznym naradim na kolene zvladol...
cim by ste pokracovali?
skusil som to teda nahodit, napojil som DF na zelenu koncovku(uhliky) a nic ziadne volty, baterka je na 12.10V pri beziacom motore.
takze bud ho nebudi ten voltage regulator cez tie uhliky, alebo je v tahu stator/rotor. napada vas nejaky sposob, ako zistit co najjednoduchsie, ktora z tychto 2 veci?
vsetky kable som prepipal, vsetky su ok, koncovky obrusil, vycistil dekarbon sprayom, zasuvacie koncovky stlacil, aby doliehali... uz neviem. druhy regulatro/budic nemam, ze by som jednoducho vyskusal, ci je to v nom. a stator/rotor som v zivote netestoval, takze neviem, ci by som to s beznym naradim na kolene zvladol...
cim by ste pokracovali?
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: alternator nedobija baterku
Zober 21w ziarovku, odpoj kable od reglera a ziarovku pripoj medzi vodic DF a vodic D+. Mala by sa pekne rozsvietit. (samozrejme nenastartovany motor)
Ak by si mal auto bez elektroniky, bolo by to mozne vyskusat aj na nastartovanom motore a zmerat ci sa dviha napatie.
Rotor ma odpor cca 4ohm,aj to ide zmerat.
Skoda ze z takej zalezenej dediny.
Ak by si mal auto bez elektroniky, bolo by to mozne vyskusat aj na nastartovanom motore a zmerat ci sa dviha napatie.
Rotor ma odpor cca 4ohm,aj to ide zmerat.
Skoda ze z takej zalezenej dediny.
Re: alternator nedobija baterku
dakujem, zajtra vyskusam. ked to pojde, co tym zistim?
este jedna vec, na tej fotke to dobre nevidno, ale jeden uhlik je asi o polovicu kratsi ako druhy. moze to byt v tom?
ps, dedina zalezena poriadne, ale keby si sem z kosic raz prisiel, uz nebudes chciet odist. ja som presne ten pripad...
este jedna vec, na tej fotke to dobre nevidno, ale jeden uhlik je asi o polovicu kratsi ako druhy. moze to byt v tom?
ps, dedina zalezena poriadne, ale keby si sem z kosic raz prisiel, uz nebudes chciet odist. ja som presne ten pripad...
Naposledy upravil(a) radoniva dne sob črc 25, 2020 18:57, celkem upraveno 1 x.
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120